قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / تعامل تشکل‌های ایثارگری و بنیاد بسیاری از مسائل ایثارگران را برطرف می‌کند

تعامل تشکل‌های ایثارگری و بنیاد بسیاری از مسائل ایثارگران را برطرف می‌کند

مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر گفت: با برگزاری جلسات و تعامل دوسویه بنیاد شهید و امور ایثارگران و تشکل‌های شاهد و ایثارگر بسیاری از مسائل و مشکلات روزمره جامعه ایثارگری برطرف می‌شود.

 

کهف شاهد: نخستین جلسه دبیرخانه تشکل‌های شاهد و ایثارگر بعد از انتخابات کمیسیون‌های چهارگانه تشکل‌ها با حضور عادل مهری مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر و جمعی از روسای کمیسیون‌ها و دبیران کل تشکل‌ها روز شنبه ۱۹ در سالن جلسات مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر برگزار شد.
مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر در این جلسه اظهار داشت: حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی نماینده محترم ولی‌فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران بارها بر اهمیت نقش تشکل‌های شاهد و ایثارگر تأکید داشته‌اند، چراکه معتقدند تشکل‌ها بازوان توانمند بنیاد هستند.
وی با بیان اینکه ماهیت اصلی دبیرخانه درگذشته پیگیری مصوبات بیانیه همایش‌های تشکل‌های شاهد و ایثارگر بوده، خاطرنشان کرد: دبیرخانه تشکل‌ها پل ارتباطی بین بنیاد، کمیسیون‌های چهارگانه و تشکل‌های شاهد و ایثارگر بوده و وظیفه تعامل و مطالبه گری به همراه ارائه راه‌حل و همچنین نقش بازوی فکری و اجرایی را دارد.
مهری با بیان اینکه کمبود بودجه و نگاه صنفی به بنیاد از مهم‌ترین مسائل و مشکلات کنونی است افزود: داشتن چنین نگاهی موجب می‌شود که مشکلات جامعه ایثارگران برطرف نشود و بار مضاعفی بر دوش بنیاد گذاشته شود؛ چراکه ارائه خدمات مطلوب به خانواده‌های شهدا و ایثارگران، وظیفه همه مسئولان، نهادها و دستگاه‌ها است.
مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر وظیفه ذاتی بنیاد را نظارت بر حسن اجرای قوانین ایثارگری در تمام دستگاه‌ها دانست و افزود: با برگزاری جلسات و تعامل دوسویه بسیاری از مسائل و مشکلات روزمره جامعه ایثارگری برطرف می‌شود و باید قوانین مربوط به ایثارگران برای مسئولان دستگاه‌ها به‌خوبی تبیین شود تا همکاری و مساعدت آن‌ها نسبت به اجرای قانون و مقررات ارتقا یابد.
مهری با بیان اینکه تشکل‌های شاهد و ایثارگر دارای استقلال و آزادی عمل هستند، اظهار داشت: وظیفه اصلی دبیرخانه تشکل‌ها، ایجاد تعامل بین تشکل‌ها و کمیسیون‌های چهارگانه با مرکز دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر است.
در این نشست اعضای دبیرخانه تشکل‌های شاهد و ایثارگر مطالبی در خصوص پیگیری اجرایی شدن بندهای بیانیه دومین همایش، تدوین ریز شرح وظایف و فعالیت دبیرخانه، بیان مستقیم مسائل و مشکلات جامعه شاهد و ایثارگر به مسئولان بنیاد، بحث توانمندسازی تشکل‌های شاهد و ایثارگر و معرفی آنان به سازمان‌ها، تعامل بین تشکل‌ها و مرکز دانش پژوهان، نقش فرهنگ‌سازی و نحوه برخورد مدیران با تشکل‌ها و تشکل‌ها با بنیاد، نقش دبیرخانه به‌عنوان نماینده کمیسیون‌های چهارگانه، بیان مشکلات به همراه ارائه راهکار، تصحیح روش‌ها، احصاء بندهای قانونی اجرا نشده در سازمان‌ها و… بیان کردند و موارد پیشنهادی جهت اجرا مورد تأیید قرار گرفت.
در این نشست، پس از بحث و تبادل نظر پیرامون مطالب مطروحه، مقرر شد جلسات دبیرخانه به‌طور منظم و ثابت هر ۱۵ روز یک‌بار با حضور کلیه اعضا در محل مرکز دانش پژوهان برگزار شود و با عنایت به دستور رییس بنیاد، جلسات کمیسیون‌های تشکل‌های شاهد و ایثارگر با حضور معاونین ذی‌ربط یا نماینده تام‌الاختیار آنها برگزار می‌شود.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *