قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / فعالیت فرزندان شهدا در طرح «نائب الشهید» ویژه انتخابات

فعالیت فرزندان شهدا در طرح «نائب الشهید» ویژه انتخابات

در آستانه انتخابات ریاست جمهوری فرزندان شهدا در قالب طرح نائب الشهید در راستای دعوت همگانی مردم برای شرکت در حماسه انتخابات فعالیت‌های مختلفی دارند.

به گزارش کهف، طرح نائب‌الشهید برای نخستین بار در پیاده‌روی اربعین به پیشنهاد و مدیریت کانون همبستگی فرزندان شاهد از سال ۱۳۹۵ آغاز شد. در همان سال طرح با توزیع حدود ۳۵۰ هزار کارت نیابت شهدای ایرانی و حشد الشعبی به‌صورت موفقیت‌آمیز و با استقبال چشمگیر زوار اربعین حسینی اجرا شد. در سال‌های بعد نیز این طرح به‌صورت رسمی و در ابعاد بسیار وسیع‌تر در دستور کار قرار گرفت و اجرایی شد. در این طرح هر زائر به‌نیابت از یک شهید در این راهپیمایی عظیم شرکت کرده و ضمن گرامیداشت یاد آن شهید والامقام، ثواب این زیارت را با او شریک شد. بیش از ۲۵۰ خادم در عراق و ۱۰۰ خادم در خروجی‌های مرزی به زائران در خصوص طرح نایب‌الشهید خدمت‌رسانی کردند.

 

 

 

برنامه پیاده روی حرم رضوی و فعالیت‌های جهادی در کمک به سیل زدگان و زلزله زدگان نیز بخشی از فعالیت‌های گروه‌ نائب الشهید با محوریت فرزندان شهدا بود. به عنوان مثال گروه جهادی نائب‌الشهید در اردیبهشت سال ۱۳۹۸، یک گروه ۲۰ نفره متشکل از فرزندان شهدا و خانواده ایثارگران با مدیریت کانون همبستگی فرزندان شاهد ایجاد کرد برای امدادرسانی به مردم علی‌الخصوص خانواده شهدای سیل زده پلدختر که در حین کار تعدادی از مردم جهادی نیز به گروه پیوستند.

 

ا شیوع ویروس کرونا و محدودیت برای زیارت اربعین، نائب الشهید در موضوعات دیگر فعال تر شد. مثل فعالیت‌های خیرانه و کمک به محرومین و مستضعفین که توسط فرزندان شهدا به نیابت از شهیدشان انجام می‌شد و حالا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری نائب الشهید در راستای دعوت همگانی مردم برای شرکت در حماسه انتخابات فعالیت‌های فرهنگی دارد و با طراحی و انتشار پوستر و نماهنگ مزین به نام، عکس و وصیت شهدا تلاش به تشویق عموم مردم برای شرکت در انتخابات  به نیابت از شهدا دارد. فعالان فرهنگی طرح نائب الشهید با طرح هشتگ‌های مختلفی همچون #در_میدان_می‌مانیم، #به_نیابت_از_شهدا_رای_میدهیم و #من_رأی_می‌دهم، محصولات خود را عرضه کرده‌اند.

انتهای پیام/

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *