قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / پیگیری ۴۲ مورد از قوانین ایثارگران در دیدار با رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران

پیگیری ۴۲ مورد از قوانین ایثارگران در دیدار با رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی از برگزاری نشست مشترک با رئیس بنیاد شهید و مدیرکل ساتا برای پیگیری ۴۲ مورد از قوانین و مسائل مسکوت مانده مربوط به جامعه ایثارگری خبر داد.

کهف حجت الاسلام و المسلمین حسن نوروزی در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در رابطه با ۴۲ مورد از مواردی که دولت نسبت به قوانین مربوط به ایثارگران همکاری نکرده است از جمله اجحاف هایی که دیوان عدالت اداری گاهی وقت ها نسبت به ایثارگران مرتکب می شود و به مسائل قانونی ایثارگران ورود می کند و رای می دهد و به بهانه این رای، قانونگذاری می کند، در نشست مشترک با رئیس بنیاد شهید و رئیس سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح مطرح و بحث و بررسی خواهد شد.

وی اضافه کرد: موضوع بیمه تکمیلی ایثارگران که متاسفانه باعث ایجاد مشکلاتی در جامعه ایثارگری شده است از جمله محورهای این نشست مشترک خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی، تحرک و چالاک شدن نهادهای مرتبط با امور ایثارگران را از جمله موضوعات مهم در نشست مشترک عنوان کرد.

طرح شهید خدمت

حجت الاسلام نوروزی با اشاره به ملافات خود با مدیرکل امور ایثارگران بنیاد شهید یادآور شد: در ملاقات با مدیرکل امور ایثارگران بنیاد شهید استان تهران، مقرر شد طرحی نوشته شود که بر مبنای آن، آتش نشانان جان باخته به عنوان شهید خدمت محسوب شوند.

وی افزود: بر اساس این طرح، جایگاه خاصی به آنها به لحاظ خدمت اختصاص داده خواهد شد، براین مبنا قرار بود، خود مدیرکل پیش نویس طرح را تهیه و ارائه دهد، تا بر اساس آن از سوی فراکسیون ایثارگران مجلس طرح نهایی تهیه و به صحن مجلس ارائه شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *