قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / بازنشستگی پیش از موعد ایثارگران بیمه شده

بازنشستگی پیش از موعد ایثارگران بیمه شده

مدیر کل امور فنی مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی گفت: یکی از موارد خدمات رسانی به ایثارگران از سوی سازمان تامین اجتماعی در حوزه فنی مستمری ها شامل بازنشستگی پیش از موعد ایثارگران است.

کهف شاهد: علی جنانی در رابطه با خدماتی که سازمان تامین اجتماعی به ایثارگران ارائه می دهد گفت: این خدمات در حوزه فنی مستمریها است ، شامل بازنشستگی پیش از موعد است.

وی افزود:ایثارگران از قبیل جانبازان، آزادگان، فرزندان معظم شهدا، که شاغل هستند می توانند با داشتن ۲۰ سال سابقه خدمت، با احتساب سنوات ارفاقی از ۲۰ درصد جانبازی به بالا تا سقف ۱۰ سال ارفاقی بازنشسته شوند.

مدیر کل امور فنی مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی،با اشاره به دیگر موارد خدمات رسانی به ایثارگران از سوی این سازمان،بیان کرد: یکی از این خدمات، اعاده به کار جانبازان و آزادگان براساس بند خ ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه است وجانبازانی که از سنوات ارفاقی استفاده نکرده باشند و بازنشسته شده باشند از تاریخ لازم الاجرا شدن قانون مذکور، در صورت اینکه سنشان کمتر از ۶۵ سال باشد می توانند اشتغال بکار مجدد کنند و تا سقف ۳۵ سال سابقه کار احراز کنند.

وی افزود:همچنین آزادگان معزز نیز در صورت اینکه سنشان کمتر از ۶۰ سال باشد می توانند یکبار به کار مشغول شوند و تا سقف ۳۵ سال را احراز نمایند.

در ادامه علی برزیگر رئیس کارگروه بازنشستگاه تامین اجتماعی با اشاره به آیین نامه اجرایی بند «خ» ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه در خصوص بازنشستگی با سنوات ارفاقی فرزندان و همسران شهدای شاغل در دستگاه های اجرایی (پیش نویس- در حال بررسی در هیئت وزیران) گفت: همسران و فرزندان شهدا که شاغل و عضو صندوق های بیمه و بازنشستگی اعم از دولتی، غیردولتی و خصوصی باشند، در صورت دارا بودن حداقل ۲۲ سال سابقه خدمت و پرداخت حق بیمه که در هر حال کمتر از ۳۰ سال نخواهد بود و بدون شرط سنی می توانند با استفاده از حداکثر۸سال سنوات ارفاقی درخواست بازنشستگی خود را به صورت کتبی از طریق دستگاه محل خدمت به صندوق بیمه ای ذیربط ارائه کنند.

وی در پایان با توجه به آیین نامه اجرایی بند «خ» ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه در خصوص بازنشستگی با سنوات ارفاقی فرزندان و همسران شهدای شاغل در دستگاه های اجرایی (پیش نویس- در حال بررسی در هیئت وزیران) ماده تصریح کرد:دولت موظف است این آیین نامه را تنظیم واجرا کند؛در صورتی که این آیین نامه ابلاغ شود؛بخش نامه شده وبه مراحل اجرایی می رسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *