قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / راست‌قامتان تاریخ ایران را بیشتر بشناسیم

راست‌قامتان تاریخ ایران را بیشتر بشناسیم

‌به‌راستی که او به معنای واقعی قامت بود و با قامتی راست در مقابل متجاوزان ایستادگی کرد، شهید بیات پس از شرکت در عملیات‌های مختلف و وارد کردن ضربات کاری بر پیکر دشمن بعثی بلاخره به آرزوی دیرینه‌اش رسید و در عملیات والفجر مقدماتی در منطقه رقابیه به شهادت رسید.

‌به گزارش کهف شاهد، قامت بیات در سال ۱۳۴۰ در یکی از روستاهای توابع شهرستان زنجان متولد شد. در سنین کودکی در مکتب‌خانه محل تولدش به فراگیری قرآن‌کریم و مسائل مذهبی و اخلاقی پرداخت.

قامت از بدو تولد نشان از هوشیاری داشت، در نتیجه به دقت به تحصیل علوم قرآنی پرداخت، به طوری که در هفت سالگی قرآن را به خوبی یاد گرفت و به پایان رساند، او با سن کمی که داشت بارها و بارها توانست قرآن را ختم کند.

شهید قامت در همه سطوح علمی یک فرد ممتاز بود او علاوه بر تحصیل و مطالعه درسی اوقات فراغتش را با مطالعه آزاد پر می‌کرد؛ وی در دوران اوج‌گیری انقلاب اسلامی نقش بسیار فعالی در مبارزه با رژیم ستم‌شاهی در شهر زنجان را به عهده داشت و رهبری درگیری را در جنگ و گریز با نیروهای شهربانی و نیروهای گارد در محله‌های شهر به عهده داشت.

قامت یکی از طراحان حمله به مراکز فساد بود و در درگیری با نیروهای پلیس از چنان شجاعتی برخوردار بود که موجب وحشت رژیم بود. بیات از جمله افرادی بود که در محله مهدیه زنجان نقش به‌سزایی در درگیری با رژیم را داشت و بلافاصله پس از پیروزی انقلاب به همکاری با نهادهای جوشیده از بطن مردم پرداخت و به منظورحفظ و حراست از میهن اسلامی و مقابله با دشمنان داخلی و خارجی وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زنجان شد.

قامت پس از گذراندن دوره آموزشی فرماندهی در پادگان سعدآباد تهران به آموزش نیروهای سپاهی و بسیجی پرداخت. او سپاه را در واقع خانه دوم خود قرار داده بود و به انقلاب و اسلام و رهبری حضرت امام و خدمت در سپاه عشق می‌ورزید.

پس از آغاز تجاوز رژیم بعث با هم‌رزمانش به میادین نبرد شتافت و بارها و بارها در جبهه‌های مختلف حضور داشت و با مسئولیت‌های فرماندهی گروهان و گردان و با شایستگی که از خود نشان داده بود فرماندهی تیپ الهادی به وی واگذار شد و توانست این تیپ را تشکیل و سازماندهی کند.

او به معنای واقعی قامت بود و با قامتی راست در مقابل متجاوزان ایستادگی کرد. شهید بیات پس از شرکت در عملیات‌های مختلف و وارد کردن ضربات کاری بر پیکر دشمن بعثی بالاخره به آرزوی دیرینه‌اش رسید و در عملیات والفجر مقدماتی در منطقه رقابیه به شهادت رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *