قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / برگزاری بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم خانواده‌های شاهد و ایثارگر،کنگره شعر حرم و منا و…

برگزاری بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم خانواده‌های شاهد و ایثارگر،کنگره شعر حرم و منا و…

بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم خانواده‌های شهدا و ایثارگران ۲۶ مرداد تا دوم شهریور در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش کهف شاهد، حسینعلی بیات مدیرکل هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران از برگزاری امروز با اعلام این خبر در یک نشست خبری توضیح داد: این مسابقات از روزهای ۲۶ تا ۲۹ مردادماه ویژه برادران و روزهای ۳۰ مراطلاعات اولیهداد تا دوم شهریورماه ویژه همسران و دختران آن‌ها برگزار خواهد شد. کسانی که به مسابقه نهایی راه یافته‌اند در مسابقات شهرستانی و استانی مقام‌های برتر را به دست آورده‌اند که ۷۲۰ نفر آن‌ها در مشهد حضور خواهند یافت.

بیات همچنین اعلام کرد: ۴۰۰ هزار نفر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران در فعالیت‌های قرآنی حضور دارند.

وی افزود: در کنار مسابقات قرآنی که در سه رشته حفظ، قرائت و تفسیر برگزار می‌شود مسابقات پژوهشی هم در رده‌های استانی و کشوری با یک موضوع مشخص برگزار می‌شود.

بیات گفت: در حال حاضر ۴۷۰ حافظ کل قرآن در جامعه شاهد ایثارگر حضور دارند، همچنین ۷۰۰ پیشتاز و ۱۵۰ قاری درجه یک قرآن هم فعالیت‌های قرآنی را در بحث آموزش و مسابقات و سایر فعالیت‌های قرآنی پیگیری می‌کنند.

وی همچنین از وجود ۱۳۵۰ مدرسه شاهد، ۹۰ کانون قرآن، ۱۱۰۰ حسینیه در منازل خانواده‌های شهدا خبر داد و گفت: بنیاد طرح ملی حفظ قرآن را هم جزو اولویت‌های خود قرار داده و آن را پیگیری می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت‌های هنری بنیاد شهید به ویژه در بخش فیلم و سریال اشاره کرد و گفت: بنیاد شهید تاکنون ۲۶ فیلم سینمایی و سریال از «گل پامچال» تا «شوق پرواز» را تولید کرده است.همچنین برنامه «قاصدک» در ۵۲ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای پخش شده و سری جدید آن هم در حال تولید است. «خط ویژه عشق» دیگر برنامه تولیدی توسط بنیاد است که در ۵۲ قسمت تولید شده و دنبال یک کنداکتور پخش در شبکه‌ سه هستند. برنامه «امروز با تو» هم دیگر تولید هنری بنیاد شهید محسوب می‌شود. انیمیشنی هم با مشارکت مرکز پویانمایی صبا در حال تولید است که در این اثر به ۳۵۲ شهیدی که تاکنون کاری درباره آن‌ها انجام نشده، می‌پردازیم.

بیات همچنین با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر توجه ویژه به فاجعه هفتم تیر و شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش گفت: در راستای این فرمایشات بنیاد شهید نمایشنامه‌ای با نام «هفت روز از تیر ۶۰» در ۲۵ روز در تئاترشهر به روی صحنه برد. فیلم سینمایی مربوط به این واقعه هم تولید خواهد شد و اسم فعلی آن «ساعت سه» است.

وی پخش فیلم‌های کوتاهی به نام «نامه‌های آسمانی» از آپارات، ساخت فیلم «پنج شهید قمی» و چند مستند از جمله ساخت ۱۰ مستند به مناسبت فاجعه منا را از دیگر برنامه‌های هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران برشمرد.

بیات همچنین اعلام کرد: امسال نمایشنامه‌ای درباره شهیدان رجایی و باهنر توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران اجرا خواهد شد.

وی همچنین اعلام کرد: امسال کنگره شعر شهدای منا و حرم برگزار و سمفونی مقاومت، ایثار و پیروزی نیز اجرا خواهد شد. همچنین در نظر داریم آلبومی از آثار ۱۰ خواننده فرزند شهید را منتشر کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *