قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / بی‌مهری آموزش و پرورش در حق ایثارگران

بی‌مهری آموزش و پرورش در حق ایثارگران

باگذشت بیش از ۴ سال از اجرای ماده ۱۲ قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان، امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش‌وپرورش در اقدامی عجیب وبدون هیچ توجهی به قانون فوق و همچنین رأی کمیسیون ماده ۱۶ نسبت به حذف فوق‌العاده‌های مذکور برای ایثارگران مأمور به تحصیل اقدام نموده است.

جمعی از ایثارگران مامور به تحصیل –  با استناد به ماده ۱۲ آئین‌نامه تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان انقلاب اسلامی مصوب ۳۱/۳/۷۴، ماده ۱۶ آئین‌نامه اجرایی آموزش عالی آزادگان ۲۹ /۷/۶۹، بند ۹ مصوبه ۲۶۲۷۵۶/۴۱۴۵۹ مورخ ۲۷/۱۲/۸۸ هیئت‌وزیران در خصوص فرزندان شاهد و فرزندان جانباز ۲۵ درصد و بالاتر، همچنین ماده ۶۱ قانون مدیریت خدمات کشوری دستگاه‌های اجرایی موظف به اعطای مأموریت آموزشی به ایثارگران هستند.

به گزارش کهف شاهد،ماده ۱۲ قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان انقلاب اسلامی مصوب ۳۱-۳-۷۴ نیز بیان می‌دارد: به‌منظور ارتقای سطح دانش و آمادگی جانبازان جهت تصدی مشاغل مناسب، کلیه دستگاه‌های مشمول این قانون مکلف‌اند ضمن فراهم آوردن امکانات لازم برای آموزش‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت، با ادامه تحصیل جانبازانی که در استخدام دارند تا پایان تحصیلات دانشگاهی به‌صورت مأموریت آموزشی تمام‌وقت یا نیمه‌وقت موافقت نمایند.

جانبازان یادشده از کلیه حقوق و مزایای مربوط بهره‌مند خواهند شد. بر این اساس، تعداد زیادی از ایثارگران شاغل در وزارت آموزش‌وپرورش باهدف لبیک به بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری و پاسداشت رشادت‌های ایثارگران عزیز در همه صحنه‌های انقلاب اسلامی عزم راسخ خود را برای ادامه تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی به کار بسته‌اند تا شاید ذره‌ای باشند در جهت خدمت به این آب‌وخاک عزیز. اما آنچه همواره مورد دغدغه ایثارگران متقاضی و علاقه‌مند به تحصیل می باشد بی‌توجهی و وجود سلیقه‌های متنوعی است که توسط مسئولین آموزش‌وپرورش در سطح وزارتی، استانی و شهرستانی اعمال می‌گردد.

فارغ از همه مشکلاتی که ایثارگران مأمور به تحصیل در چند سال اخیر با آن دست‌وپنجه نرم نموده‌اند. اقدام ناباورانه وزارت آموزش‌وپرورش درخصوص قطع فوق‌العاده‌های مناطق کمتر توسعه‌یافته و بدی آب‌وهوا در احکام مأموریتی ایثارگران مأمور به تحصیل از مواردی است که به طور صریح مخالف قوانین مربوط به مأموریت آموزشی ایثارگران است .این در حالی است که برقراری فوق العاده های مذکور با صدور رأی کمیسیون ماده ۱۶ ایثارگران انقلاب اسلامی در سال ۱۳۹۱ انجام گرفته که در آن آموزش‌وپرورش را مکلف به احتساب و پرداخت حقوق و مزایای فوق‌العاده با رعایت ماده ۴ آئین‌نامه اجرایی ماده ۱۲ قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان نموده است.

باگذشت بیش از ۴ سال از اجرای ماده ۱۲ قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان، امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش‌وپرورش در اقدامی عجیب وبدون هیچ توجهی به قانون فوق و همچنین رأی کمیسیون ماده ۱۶ نسبت به حذف فوق‌العاده‌های مذکور برای ایثارگران مأمور به تحصیل اقدام نموده است. گمان می‌رود مسئولین وزارت آموزش‌وپرورش بر آن‌اند که از این طریق مانع ادامه تحصیل ایثارگران گردند؛ اما اینجانبان ایثارگران شاغل در آن وزارت، با تاسی از شهدای انقلاب اسلامی و استقامت جانبازان و آزاداگان هرگز در مقابل چنین تصمیمی که مانع رشد علمی ایثارگران گردد کوتاه نخواهیم آمد و به دنبال دستیابی به حقوق قانونی خود از طریق نهادهای قانونی، قضایی و قانون‌گذاری هستیم تا با رشد مدارج علمی مانند همیشه در سرافرازی و خدمت به ایران عزیز سهیم باشیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *