قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / عناوین اصلی / معافیت از پرداخت حق بیمه و مالیات فرزندان شاهد را عملیاتی کنید

معافیت از پرداخت حق بیمه و مالیات فرزندان شاهد را عملیاتی کنید

به گزارش کهف شاهد، با توجه به قانون پنجم توسعه و قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران همه فرزندان شاهد از پرداخت حق بیمه پایه و مکمل معاف هستند و بر اساس قانون ششم توسعه دولت باید تامین منابع برای اجرای کامل قانون جامع در بودجه سنواتی را عملیاتی کند.

جناب حجت الاسلام و المسلمین شهیدی مدظله نماینده مقام معظم رهبری و ریاست بنیادشهید و امور ایثارگران

 چندی پیش نیز مرقومه ای را از طریق صفحه تماس با ریاست بنیاد خدمتتان ارسال داشتم اما پاسخی دریافت نشد. در عین اینکه این بار نیز امید به پاسخگویی نبوده و نیست اما از باب آنکه هیچ کانال ارتباطی دیگری میان فرزندان شاهد و حضرتعالی وجود ندارد دست به قلم شدم و علی رغم آنکه در این مساله ذینفع نیستم، صرفا” بواسطه اطلاع یافتن از این اجحاف برای کاستن از بار مسئولیت شرعی خود و جنابعالی مطالبی را یاد آور می شوم.

 طبق مصرح ماده ۴۴ بند الف و ب قانون پنجم توسعه و ماده ۵۱ از این قانون و ماده ۱۳ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران همه فرزندان شاهد از پرداخت حق بیمه پایه و مکمل معاف هستند و ماده ۱۰۲ قانون ششم توسعه نیز اظهار میدارد که دولت باید تامین منابع برای اجرای کامل قانون جامع در بودجه سنواتی را انجام دهد.

  متاسفانه با این همه بسیاری از فرزندان معزز شاهد در این حوزه دچار مشکل هستند و حق ایشان علی رغم گذشت پنج سال از ابلاغ قانون پنجم کماکان تضییع می شود. به طور مثال در حال حاضر فرزندان شاهد شاغل در مشاغل آزاد و حرف غیر استخدامی می بایست شخصا حق بیمه خود را پرداخت کنند یا آنکه علی رغم آنکه تمامی فرزندان شاهد حقوق بگیر از پرداخت مالیات نیز معاف هستند این دسته از فرزندان شاهد می بایست علاوه بر پرداخت حق بیمه (درصورتی که بسیاری از ایشان در وضعیت رکود بی سابقه درآمدی به مراتب کمتر از حقوق بگیران دولتی دارند) بایستی مالیات نیز پرداخت کنند.

 انتظار این است که در عهد زمامداری حضرتعالی بر اریکه ریاست بنیادشهید ضمن پیگیری و عمل به مر قانون و اعمال معافیت از پرداخت حق بیمه و مالیات ایشان، زمینه استرداد وجوه به ناحق اخذ شده از این قشر نجیب و بی ادعا را در این پنج سال فراهم آوردید.

وفقکم الله تعالی لمرضاته

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *