قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار برگزار می شود

جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار برگزار می شود

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران از برگزاری جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار در روز سه شنبه دهم اسفندماه خبر داد.

به گزارش کهف شاهد، حجت الاسلام سید حسن موذنی معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران یکشنبه هشتم اسفند ماه در نشست خبری خود با خبرنگاران با محوریت «جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار» گفت: این جشنواره روز سه شنبه دهم اسفندماه با هدف تحرک و افزایش انگیزه تحصیلی، شناسایی چهره ها و استعدادهای موفق شاهد و ایثارگر، فرصت آفرینی برای استعدادهای برتر آموزشی و تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان، دعوت به ورود به عرصه رقابتی و شناسایی برترین های آموزشی برگزار می شود.
وی تصریح کرد: این جشنواره با حضور حجت الاسلام و المسلمین شهیدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و تعدادی از وزرا و مشاوران آنها در امور ایثارگران برگزار خواهد شد.
وی با بیان این که سال جاری سی امین سالگرد اجرای طرح شاهد است، اظهار داشت:  در خصوص طرح شاهد کمتر اطلاع رسانی شده و باید به این طرح بیشتر پرداخته شود.
معاون فرهنگی بنیاد با اشاره به تراکم نخبگان ایثارگر از ابتدایی تا دانشگاه خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره انجام یک اقدام جمعی است و در برنامه سال جاری بحث آموزش عمومی، دانشجویان و آموزش عالی در دستور کار قرار دارد.
حجت الاسلام موذنی ادامه داد: سال گذشته ۶٠ هزار نفر از دانشجویان و دانش آموزان ما به عنوان نخبگان شاهد و ایثارگر از میان  ١۶٢ هزار دانشجو و ۵۶ هزار دانش آموز انتخاب شدند.
وی با این یادآوری که ۳۴ هزار دانشجو و ۲۶ هزار دانش آموز ممتاز شاهد و ایثارگر، مجموعا ۶۰ هزار نخبه بنیاد را تشکیل می دهند گفت: بیش از دو هزار نفر از جامعه هدف به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه در مراکز دانشگاهی فعالیت دارند، همچنین هفت هزار نفر از نخبگان دانش آموزی و دانشجویی شاهد و ایثارگر نیز عضو مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر در کشور هستند.
معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد گفت: در سال ۹۵ از مجموع داوطلبان شاهد و ایثارگر، ۵۷ درصد در دانشگاه دولتی پذیرفته شده و ۹ نفر از این داوطلبان بدون استفاده از سهمیه شاهد، حائز رتبه های برتر در کنکور سراسری شدند.
وی با بیان اینکه یک هزار و ۲۰۰ نفر از دانش آموزان شاهد و ایثارگر نیز در مدارس استعدادهای درخشان مشغول تحصیل هستند، اظهار داشت: باید مباحث را به سمت مسائل فرهنگی سوق داد تا کمتر در ابعاد فرهنگی در محیط های دانشگاهی و دانش آموزی دچار مشکل شویم.
حجت الاسلام موذنی با بیان اینکه رصد فرهنگی و تحصیلی یکی از مباحث مهم بنیاد محسوب می شود، ادامه داد: در یکی دو سال اخیر گام های خوبی در این زمینه برداشته شده  و رضایتمندی در میان جامعه هدف نیز مبین این موضوع است.
وی یکی از دغدغه های دانشجویان شاهد و ایثارگر را پرداخت شهریه آنان دانست و اظهار داشت: اکنون پرداخت شهریه دانشجویان شاهد و ایثارگر به دانشگاه آزاد به صورت متمرکز است و این امر رضایتمندی بالای ۷۰ درصدی در میان دانشجویان را به همراه داشته است.
وی افزود: براساس تفاهم نامه میان بنیاد و دانشگاه آزاد، دانشجویان شاهد و ایثارگر از چرخه پرداخت شهریه خارج شده و می توانند بدون دغدغه به تحصیل بپردازند.
معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد همچنین به آمار ۵۰ درصدی بانوان جامعه هدف اشاره کرد و گفت: علاوه بر مجلات شاهد کودکان، نوجوانان و شاهد یاران، تاکنون سه شماره مجله شاهد بانوان نیز منتشر شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *