قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / بنیاد شهید در بی خاصیت ترین دوران خود قرار دارد

بنیاد شهید در بی خاصیت ترین دوران خود قرار دارد

به گزارش کهف شاهد،رئیس کمیته تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در مجلس شورای اسلامی بر این باور است که ایثارگران در سخت ترین شرایط خود بسر می برند و برنامه ششم توسعه، به به و چه چه خوبی دارد اما برای حل مشکلات ایثارگران باید در آینده دست به دامن کمک های مردمی شد.

امیر خجسته نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی، آزاده و جانباز هشت سال دفاع مقدس، رئیس اداره مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس و رئیس سابق هیات تحقیق و تفحص مجلس از بنیاد شهید معتقد است با وجود تصویب قانون برنامه ششم توسعه و ارائه لایحه بودجه سال آینده از سوی دولت، از این نمد کلاهی به ایثارگران نمی رسد و مسئولیت این کوتاهی و قصور متوجه بنیاد شهید است. با هم این گفت و گو را می خوانیم.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در این مصاحبه گفت: ایثارگران ما الان در سخت ترین شرایط بسر می برند و اولین گلایه من از مسئولین بنیاد شهید است که متاسفانه نه در جاهای دیگر پیگیری کردند و نه در هیئت دولت پیگیری می کنند. متاسفانه بنیاد در بی خاصیت ترین شرایط خود قرار دارد و این گلایه را به آقایان گفته و تذکر هم داده ایم.

 وی ادامه داد: متأسفانه حق ایثارگران ما تاکنون در هیچ جایی ادا نشده است و در برنامه ششم هم که لایحه و برنامه است مانده ایم که چه کسی می خواهد آن را اجرا کند، آیا در برنامه و بودجه تخصیص یافته حق ایثارگران ادا شده است؟ من می گویم نه نشده است.

خجسته تصریح کرد: متاسفانه تشکیلات اقتصادی و بانک دی را آن طور چپاول کرده اند و الان آقایی که باید در زندان باشد رابطان ذی نفوذ رفتند آزادش کردند در صورتی که این آقا صدها میلیارد تومان را غارت کرده است. از آن طرف هم، اموال ایثارگران را دارند می برند.

 آقایی که خواهر زاده اش را آورده بنیاد، دارد میلیاردی جا به جا می کند باندی که دارد در مجموعه فساد ایجاد می کند و در این وضعیت واقعا” ایثارگران و بچه های آنها در شرایط سختی باید بسر ببرند؟! سیستم های اقتصادی بنیاد، متاسفانه شبکه هایی را درست کرده اند و دارند همه چیز را می بلعند. این ها را بارها دردادگاه هم گفتیم و از دادستان محترم می خواهیم که حق ایثارگران را بگیرند.

عضو هیئت رییسه قراکسیون ایثارگران گفت: ما در حال پیگیری هستیم اما تا کی باید ایثارگران سکوت کنند. من از سران سه قوه می خواهم ورود پیدا کنند، از دولت هم می خواهیم ورود جدی پیدا کند. آقا کسی در رأس بنیاد شهید باید باشد که بداند چکار باید بکند و ایثارگر باشد. بفهمد و حس داشته باشد وقتی حس نیست این بدبختی سر مجموعه می آید.

 خجسته تصریح کرد: عوامل بنیاد و کارمندان آن از پاک ترین افراد هستند و بدنه آن سالم است، اما متاسفانه آقایان، آدم هایی را از بیرون به بنیاد آورده اند و آنها را در شبکه خود قرار داده اند و فعالیت و کار اقتصادی انجام می دهند و ما با اینها کار داریم. اگرمی گویند اینطور نیست من اسم آنها را در مطبوعات می آورم، من به دادستان محترم گفته ام: آقای دولت آبادی خوب ورود کردید و من هم تشکر می کنم اما لطفا” این کار را به نتیجه برسانید و بگویید که چه بلایی بر سر مردم آورده اند. آیا پول ایثارگران برگردانده می شود؟

 امیر خجسته در مقابل این سوال که عمر دولت رو به اتمام است، الان می شود اقدامی کرد؟ گفت: اگر یک روز هم که باقی مانده باشد باید یک آدم قوی بیاید و در رأس بنیاد شهید قرار بگیرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *