قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / توضیحات سردار شریفی مسئول ایثارگران سپاه درباره هدیه ایثار

توضیحات سردار شریفی مسئول ایثارگران سپاه درباره هدیه ایثار

به گزارش کهف شاهد،در ماده ۱۶۳ قانون استخدامی سپاه این ماده وجود دارد که برای یک بار به میزان درصد جانبازی، بر اساس ضریب ریالی آن سال، مبلغی با عنوان هدیه ایثار پرداخت می شود که این مبلغ هم متأسفانه به دلیل مشکلات اعتباری چه در دولت های قبلی و چه در دولت فعلی به خوبی اجرا نشده است. ما این موضوع را ۱۵ سال است که دنبال می کنیم. اما چون خود سپاه به تعدادی از کارکنان پاسدارش این مبلغ را پرداخت کرده این یک احساس تبعیض ایجاد می کند. این اعداد برای سال های گذشته برآورد شده و به روز می باشد. بیشترین مبلغی که سپاه پرداخت کرد ۲۰۰ هزار تومان بود برای جانبازان ۷۰% و اگر امروز بخواهیم پرداخت نماییم حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می باشد که اعتبار مالی آن الان حدود۸۰ میلیارد تومان است. در دولت های مختلف هم پیگیری شده است، یک بار گفتند سهام می دهیم و شما بفروشید و … الان هم طرح و برنامه مالی سپاه دنبال این موضوع است.

سردار شریفی در خصوص پاداش سال ۹۲ و ۹۳ خانواده شهدا اظهار کرد:خانواده شهدای سال های ۹۲و ۹۳ که بازنشسته شدند فقط ۵۰درصد پاداش گرفته اند و ۵۰ درصد هنوز طلبکارند. الان بنیاد شروع کرده و دارد سال ۹۱ را تسویه می کند. این هم (هدیه ایثار)‌در همین قالب محاسبه شده و آماده است و در دولت های مختلف برده شده است ولی چون تأمین اعتبار نشده متأسفانه تاکنون پرداخت نشده است. واقعا” هم درست و حق است، حالا به هر مبلغی که باشد.

سردار شریفی مسئول ایثارگران سپاه افزود:کارت یکسان سازی صرفا” به کارکنان شاغل سپاه تعلق می گرفت اما ما آمدیم گردش کاری کردیم و برای خانواده معظم شهدای سپاه و بسیج اقدام کردیم که در حال حاضر آنها هم این کارت را می گیرند. در یک مرحله هم برای جانبازان بسیجی که حدود ۷هزار جانباز و بسیجی ۷۰ درصد و بسیجی هستند اقدام کردیم. این کارت بر اساس یارانه ای که از سوی سپاه پرداخت می می گردد اجرا می شود و به طور میانگین سپاه سالی ۱۶۰ تا ۲۰۰ هزار تومان مبلغ یارانه این کارت را شارژ می کند. به طور مثال شما می توانید با این یارانه به مشهد بروید و از آن برای هتل استفاده کنید یا به رستوران هایی که سپاه در جاهای مختلف دارد و یا در شمال کشور استفاده کنید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *