قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / عناوین اصلی / بنگاه های اقتصادی بنیاد شهید جمع می شود!/ رسیدگی قضایی به اختلاس های بنیاد شهید

بنگاه های اقتصادی بنیاد شهید جمع می شود!/ رسیدگی قضایی به اختلاس های بنیاد شهید

به گزارش کهف شاهد، رئیس کمیته تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران از جمع شدن بنگاه های اقتصادی بنیاد شهید خبر داد!

بنابراین گزارش،  خجسته در پاسخ به این سوال که پرونده اختلاس دربنیاد شهید و بانک دی تاکنون به کجا رسیده است تصریح کرد: پرونده اختلاس بنیاد شهید و بانک دی در حال حاضر در دادگاه در حال رسیدگی است و دارد کارش انجام  می شود، اما فعلا” رسانه ای اش نمی کنیم تا روند اجرایی در دادگاه مشخص شود.

وی گفت: دادگاه افرادی را احضار و با برخی هم صحبت کرده است و علاوه بر آن قوه قضائیه با این موضوع با قدرت برخورد می کند و حق افراد خاطی را کف دستشان می گذارد؛ اما باید بگویم پول هنگفتی که از بودجه بنیاد خارج شده بود دوباره برگردانده شد.

نماینده مجلس دهم درخصوص فعالیت اقتصادی و هلدینگ بنیاد شهید خاطر نشان کرد: تمام سیستم های اقتصادی بنیاد شهید باید جمع آوری شود و در این مورد اقداماتی را داریم انجام می دهیم و بنیاد  شهید کارش کار اقتصادی نیست.

خجسته ادامه داد: یک عده از بیرون می آیند غارت می کنند و می روند. الان کسانی که از بیرون به بنیاد شهید ورود پیدا کرده اند غالبشان با مشکل مواجه شده اند و مشکلات عدیده ای دارند، حالا نمی خواهم از کسانی که آمدند اسمی ببرم اما وجود آنها اصلا” مفید فایده نبوده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از فعالیت های اقتصادی بنیاد شهید و امورایثارگران و کم توجهی به مطالبات و خواسته های جامعه هدف تصریح کرد: برای خدمات رسانی به جامعه هدف باید از نیروهای توانمند بنیاد شهید استفاده شود اما آقایان افرادی را خارج از مجموعه با خودشان به بنیاد می آورند، همانطوری که مدیر سابق چند نفر از اطرافیان خود را آورد  و این موضوع تاکنون مشکل ساز شده است.

نماینده دوره های هشتم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه همان افراد قبلی برای بنیاد شهید مشکلاتی را ایجاد کرده اند، اما با وجود این، همان افراد دارند یکی یکی خازج می شوند، همچنین آنهایی که در تیم های اقتصادی بنیاد و بانک دی مشغول فعالیت بوده اند باید پول هایی را  که غارت کرده اند برگردانند.

خجسته در پاسخ به این سوال که گفته می شود مدیران رده بالای بنیاد پاک دست هستند اما مدیریت های اقتصادی که از بیرون آمده اند اختلاس هایی کرده اند متذکر شد: اختلاس کار کسانی است که از بیرون سازمان آمده اند و این شامل دو مرحله است که این افراد چه کسانی بوده اند و چه مشکلی ایجاد کرده اند. به طور مثال بانک دی مدیرش کی بوده است؟

وی در ادامه سخنان خود در خصوص اختلاس در بانک دی یادآور شد: این افراد نه تنها شامل یک مجموعه تخصصی نبوده است بلکه اعضای آن به عنوان عضو یک شبکه از مفاسد اقتصادی بوده اند و متاسفانه شامل یک مجموعه ای است که افراد آن فکر می کنند دیر آمده اند و باید زودتر بروند ولی با وجود این تاکنون شاید صدها و هزارها میلیارد ریال پول از آنها اخذ و برگردانده شده است.

نماینده مردم همدان در بهارستان در خصوص بکارگیری ابزار نظارتی مجلس بر فعالیت های اقتصادی بنیاد شهید تاکید کرد: در حال حاضر در خصوص فعالیت های بنیاد به شدت مراقبت می شود تا پول ها این طرف و آن طرف نشود و دائما” هم مراقب هستیم و نظارت خودمان را از آن برنمی داریم و تا زمانی که بر گردانده نشود ما دست از نظارت بر نمی داریم، مخصوصا” در مورد بانک دی که خیلی افتضاح است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *