قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / نخستین همایش تجلیل از اساتید شاهد و ایثارگر حوزه‌های علمیه برگزار شد

نخستین همایش تجلیل از اساتید شاهد و ایثارگر حوزه‌های علمیه برگزار شد

به گزارش کهف شاهد، نخستین همایش تجلیل از اساتید شاهد و ایثارگر حوزه‌های علمیه با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های سراسر کشور و حجت الاسلام مؤذنی معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در مدرسه معصومیه (س) قم برگزار شد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این همایش گفت: هم اکنون ۲۴۵۰ طلبه شاهد و ایثارگر در حوزه‌های علمیه سراسر کشور در مقاطع مختلف مشغول تحصیل علوم دینی هستند و روحانیون و طلاب حوزوی با تقدیم ۴۰۰۰ شهید جزو اقشاری هستند که بیشترین شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

حجت الاسلام مؤذنی اضافه کرد: ستادهای شاهد حوزوی دو سال است که فعالیت و تعامل خوبی را با بنیاد داشته که با این تلاش‌ها و تعاملات بخشی از مظلومیت شهدا و ایثارگران حوزه نیز ارائه می‌شود و هم اکنون سومین سالی است که همایش طلاب و فضلای شاهد و ایثارگر حوزه و اولین همایش اساتید شاهد و ایثارگر حوزه‌های علمیه با حضور ۹۵ نفر از این عزیزان برگزار شده و از ۱۴ نفر از اساتید ممتاز شاهد و ایثارگر تجلیل می‌شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش افزود: معرفی نخبگان شاهد و ایثارگر در راستای معرفی توانمندی این عزیزان، تشویق حوزویان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یک وظیفه ملی از اهداف این همایش است و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای حراست از مرزهای ملی و اعتقادی و مرزهای فرهنگی وظیفه همگان به ویژه حوزویان را سنگین ساخته است.

رییس حوزه‌های علمیه سراسر کشور نیز در این همایش گفت: خانواده شهدا و ایثارگران حوزوی چشم و چراغ و نمادهای حوزه علمیه هستند و حوزه میراث دار مجاهدت این عزیزان است. حوزه موفق و نورانی در پرتو فرهنگ ایثار و شهادت قرار دارد و از این فرهنگ مدد می‌گیرد، وظیفه حوزه است که این پرچم را برافراشته دارد و وظیفه شما است که این پیام را نشر دهید.

آیت الله اعرافی ادامه داد: شما در جوانی نفیس‌ترین سرمایه خویش را بخشیدید و در راه خدا ایثار گردید این افتخار بزرگی است، باید قدر این ایثارها را بدانید. این ایثارگری‌های شما در تاریخ ثبت و ماندگار خواهد بود، ایثار شما خانواده معظم شهدا و ایثارگران مانند رود جاری و اثرگذار خواهد بود، باید قدر این نعمت بزرگ بدانیم.

امام جمعه قم و مدیر سابق حوزه‌های علمیه سراسر کشور نیز در این مراسم تصریح کرد: اساتید شاهد و ایثارگر حوزوی در باید در خط مقدم تحولات فرهنگی، اجتماعی و برنامه‌ریزی‌ها در حوزه علمیه باشند.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: شما اساتید شاهد و ایثارگر پرچم‌داران افتخار هستید، وظیفه شما اساتید نسبت به سایرین سنگین‌تر است، هر خدشه‌ای از سوی دشمن وارد شود شما دغدغه بیشتری نسبت به دیگران دارید و امروز صحبت از نفوذ دشمن و تهاجمات دشمنان است، شما اساتید حوزوی که سابقه ایثارگری دارید بیش از دیگران دغدغه دارید و در این عرصه باید ورود داشته باشید.

امام جمعه قم تأکید کرد: در عرصه آموزش و پژوهش افراد با جایگاه برجسته و محققان چیره‌دست باید در بین اساتید ایثارگر و شاهد حضور داشته باشند، در حوزه اخلاق و معنویت به دلیل اینکه این‌ها در مکتب ایثار و شهادت تربیت شده‌اند نقش تأثیرگذارتری دارند.

آیت الله حسینی بوشهری تأکید کرد: امروز فضای مجازی عرصه را بر جوانان و متدینین تنگ کرده است و شما باید در این عرصه در برابر این هجمه‌ها بایستید، امروز دشمن دنبال تغییر ارزش‌ها و رفتارها و باورها است، همه حوزویان مسئول هستند اما شما مسئولیت سنگین‌تری بر دوش دارید.

گفتنی است، در پایان این همایش دو نفر از اساتید برجسته حوزه علمیه استان‌های قم و فارس به ایراد سخن پرداختند و در پایان ۱۴ نفر از اساتید شاهد و ایثارگر ممتاز و برجسته حوزه‌های علمیه تجلیل شدند.

 

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *