قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / برگزاری دو همایش ملی با محوریت دفاع مقدس تا پایان سال

برگزاری دو همایش ملی با محوریت دفاع مقدس تا پایان سال

مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت از برگزاری همایش ملی «مبانی طراحی موزه‌های دفاع مقدس» و «موزه‌های دفاع مقدس و گردشگری» در اسفندماه سال جاری خبر داد.

به گزارش کهف شاهد ، سردار جواد خضرایی مشاور شهردار تهران و مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت در نشست خبری با موضوع «پژوهش‌ها و همایش‌های باغ موزه دفاع مقدس» که صبح امروز(سه‌شنبه ۲۸ دی‌ماه) که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد با بیان اینکه موزه دفاع مقدس علاوه بر فعالیتهای خود وظایفی ناظر بر فعالیتهای پژوهشی و ترویجی با برگزاری همایشهای است، گفت: عملاً به دلیل مسئولیتهای دیگر برعهده این باغ موزه است تاکنون انجام نگرفته است.

سردار خضرایی با بیان اینکه از ۷۴۸ هزار مقاله و پایان نامه موجود در سایت وزارت علوم تنها ۶۴۶ پایان نامه و مقاله صرفا به موضوع دفاع مقدس پرداخته و ۱۲۴ مقاله و پایان نامه نیز با موضوع ایثار و مقاومت است, اظهار کرد: یکی از اقدامات مجموعه باغ موزه دفاع مقدس برای عبور از این بحران تشکیل شورای ترویج ایثار و مقاومت با حضور فرهیختگان و صاحب نظران این حوزه بوده که در این شورا تصمیمات, طرح تحقیق و ارائه خروجی های این تحقیقات به دستگاه‌های اجرایی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

ارائه سر فصل ها و حمایت باغ موزه دفاع مقدس از پایان‌نامه های کارشناسی ارشد و دکتری مرتبط با دفاع مقدس

وی ارائه طرح و پایان‌نامه با موضوعات مختلف در زمینه دفاع مقدس را از اقدامات دیگر باغ موزه دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه علاقه‌مندان بسیاری به موضوع دفاع مقدس وجود دارد اما با کارکردهای دفاع مقدس آشنا نیستند باغ موزه برآن شد تا با ارائه موضاعت و پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری مرتبط با موضوع دفاع مقدس و حمایت از آنها بتواند در بازه ۱ ساله جریانی علمی در خصوص تحقیقات در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و باز آفرینی علمی صورت دهد.

مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس افزود: تا کنون طی مکاتبه با ۱۲۹ دانشگاه این موضوع بعنوان جریان مستمر در حال انجام است و برای رونق دادن این موضوع استفاده از تحقیقات کاربردی این موضوع صرف نظر از پشتیبانی مالی, ارائه بیش از ۲ هزار عنوان دفاع مقدس در رشته‌های گوناگون, ارائه منابع مطالعاتی جامع در خصوص دفاع مقدس در کتابخانه تخصصی باغ موزه دفاع مقدس و نظارت استاد راهنمای ناظر بر تولید پایان نامه در نظر گرفته و از سه ماهه گذشته تا کنون بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برای این موضوع اقدام کرده اند.

برگزاری «همایش ملی مبانی طراحی موزه‌های دفاع مقدس» و «موزه های دفاع مقدس و گردشگری» در اسفند ماه

سردار خضرایی با اشاره به ایجاد کمیسیون همایش ها در باغ موزه برای برگزاری همایش‌های مختلف با موضوع دفاع مقدس گفت: بر همین اساس دو همایش ملی« مبانی طراحی موزه‌های دفاع مقدس» و « موزه های‌دفاع مقدس و گردشگری در سوم و هشتم اسفند ماه سال جاری در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود که تا کنون بیش از ۴۰ دانشگاه‌ از  سراسر کشور و سازمان‌ها در این زمینه اعلام آمادگی کردند.

وی ترویج گردشگری با موضوع دفاع مقدس, آشنایی اندیشمندان حوزه علمی کشور با دفاع مقدس و دستیابی به مبانی معماری, محتوا و مسائل هنری را از جمله اهداف برگزاری این همایش‌ها عنوان کرد.

در ادامه سید جواد هاشمی فشارکی دبیر علمی همایش مبانی طراحی موزه‌های دفاع مقدس در خصوص اهداف این همایش گفت: تولید دانش نطری در خصوص موزه‌های دفاع مقدس و کاربردی بودن موزه‌های دفاع مقدس, آسیب شنانسی موزه‌های دفاع مقدس, تولید ادبیات و راهکارهایی در این خصوص و یافتن راهکارهایی برای اثرگذاری بر روی مخاطب بخصوص نسل جوان از جمله اهداف همایش مبانی طراحی موزه‌های دفاع مقدس است.

وی افزود: مباحث شهرسازی و معماری شامل احصاء مکان‌های مناسب برای احداث موزه‌های دفاع مقدس, انتقال فرهنگ, مفاهیم,نقش اقشار مردم در دفاع مقدس, و مباحث هنری در انتقال فرهنگ دفاع مقدس از طریق هنر را از جمله محورهای این همایش که در سوم اسفند همزمان با عملیات خیبر برگزار خواهد شد بوده و بنا به درخواست شرکت کنندگان در همایش مهلت ارسال آثار تا بیستم بهمن ماه تمدید شده است.

اصغر رضوانی دبیر اجرایی همایش ملی« موزه‌های دفاع مقدس و گردشگری»گفت: این همایش با محور راهکارهای گردشگری موزه‌های دفاع مقدس در ۱۲ محور در هشتم اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *