قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / عناوین اصلی / پیاده روی اربعین و زیارت کربلا به نیابت از شهید، نوعی جان دادن به زیارت است

پیاده روی اربعین و زیارت کربلا به نیابت از شهید، نوعی جان دادن به زیارت است

به گزارش کهف شاهد : آیت الله صدیقی در دیدار با مدیران کانون همبستگی فرزندان شاهد و کارگروه شاهد اربعین بیان داشت: شهدا ارباب جمعی ائمه هستند و حکم امامزاده را دارند که پذیرش نیابت آنها در پیاده روی اربعین و زیارت کربلا نوعی جان دادن به زیارت خودمان است. اینکه توصیه شده است در دعاها به دیگران دعا کنید، اثر دعا کردن به دیگران این است که ملائکه به شما دعا می کنند. شما که گنهکار بودید و معلوم نبود که مستجاب شود ولی وقتی ملائکه برای شما دعا می کنند، معصوم هستند و راحت تر پذیرفته می شود، در نیابت هم یک نوع به پناه شهید رفتن است که به عمل و زیارت خودم اعتماد ندارم، ولی یکجوری می خواهم با اینها باشم که پذیرفته شود.

آیت الله صدیقی با اشاره به فرصت ارزشمند پیاده روی اربعین برای بصیرت افزایی و معرفت دهی در بعد تعقل و هم احساس تصریح داشتند: این آمادگی برای خون دادن آنهم با تمام اعضاء خانواده، مأموریتی است که خداوند به امام حسین واگذار کرده است. امام در این مورد آموزگار بی بدلیل و بی سابقه و جریان ساز هستند و بر همین اساس است که امام مهدی که ظهور می کنند پرچم یالثارات الحسین را بلند می کنند و معرفی خودشان در کنار کعبه یا اهل العالم انی جدی الحسین است که این نشان می دهد که حرکت محوری دنیایی شهادت و عاشورا نیست.

امام جمعه موقت تهران در ادامه اظهار داشت: برای جریان سازی و بهره برداری از فرصت اربعین لازم است راهپیمایان اربعین را سامان داد و برای برگشتن آنها هم برنامه ریزی نمود. بطوریکه کسی که با امام حسین و مرام حسینی اجین شد، با برگشت از کربلا فراموش نشود و در همین مسیر بماند. نگهداشتن این حالت اربعین لازمه اش این است که با برنامه ریزی، سازماندهی، شناسائی و سپردن نقش سرباز و فرمانده و تدارکات و .. این افراد در برگشتن به شهر و محله و خانواده، همچنان سپاهیان اربعین بمانند.

آیت الله صدیقی با تبیین جایگاه شهید و برکت پذیرش نیابت شهداء تصریح داشتند: شهدا زنده هستند ولی ما غافلیم که با نیابت حیات شهدا را برای زائرین مستمرا یادآوری می کنیم. وقتی شهید و جایگاه آن و برکت خون آن را تبیین و مردم را با شهدا آشنا کردیم، مردم خودشان راغب خواهند بود و افتحار خواهند کرد که نیابت شهید را داشته باشند. لذا پیاده روی اربعین و زیارت کربلا به نیابت از شهید، نوعی جان دادن به زیارت خودمان است. اینکه در دعا ها گفتند شما به دیگران دعا کنید اثر به دیگران دعا کردن این است که ملائکه به شما دعا می کنند. شما که گنهکار بودید و معلوم نبود که مستجاب شود ولی وقتی ملائکه برای شما دعا می کنند، معصوم هستند. در نیابت هم یک نوع به پناه شهید رفتن است که به زیارت خودم اعتماد ندارم ولی یکجوری می خواهم با اینها باشم تا به برکت جایگاه آنها جایگاهی پیدا کنم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به طرح کانون برای حضور سازماندهی شده فرزندان شهداء به عنوان خادمین و راویان اربعین اظهار داشتند: خانواده شهداء در راستای عمل به رسالت زینبی خویش و به عنوان وارثان خون شهداء لازم است در ابعاد مختلف حرکت حضرت زینب را در جامعه توسعه دهند و نهادینه کنند. چه ظرفیتی بهتر از اربعین که فرصت مناسبی برای ایجاد و گسترش شبکه ها و تشکل ها اسلامی و انقلابی است. اینکه فرزندان شهدا در قالب خادمان اربعین حضور پیدا کنند، خیلی خوب و تأثیرگذار است. وقتی که یک فرزند شهید آنجا حضور پیدا می کند و می بینند که مانند پدرش ایثارگر است و خدمت می کند، خیلی متفاوت است تا اینکه خادم یا راوی که عادی است، بخواهد پیامی برساند و اقدامی انجام دهد که « کونوا دعاه الناس بغیر ألسنتکم»

امام جمعه موقت تهران در ادامه به جایگاه و مسئولیت خانواده شهداء و طمع و برنامه سنگین دشمن برای از مسیر انقلاب خارج نمودن خانواده شهداء اشاره کردند و خطاب به مدیران کانون اظهار داشتند: گروهی باید جلو بیافتند و حساب شده و زیر پرچم ولایت و با راهنمایی یک اسلام شناس حرکت کنند. کم من فعه القلیله است که باید برای تحقق آن تلاش نمائید. در این مسیر نباید منتظر حمایت و امکانات بود که به هیج جا نمی رسید. به گفته استاد تشکیلات، شهید بهشتی، «اگرها» را رها کنید مثلا اگر فلان امکانات می بود یا اگر فلان همکاری می شد. لذا «مگرها» و داشته ها را بگوئید. منتظرنباشید که کسی برای شما کاری کند. شما خودتان راه را صاف کنید. راه سنگلاخ دارد باید شما با همین سنگلاخ ها حرکت کنید و قطرهای بهم پیوسته شوید و رودخانه ای راه بیاندازید و رودحانه ها به هم وصل شوند و جریان عظیم سیل آسایی ایجاد کنید و بعد دریا شوید. کسانی موفق بودند که حرکتشان چریکی بوده و منتظر امکانات نبودند. امکانات را خدا می دهد به شرطی که ما از آنچه که داریم دریغ نکنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *