قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / قائم مقام بنیاد: تمامی دستگاه ها موظف به تبدیل وضعیت استخدامی فرزندان شهدا هستند

قائم مقام بنیاد: تمامی دستگاه ها موظف به تبدیل وضعیت استخدامی فرزندان شهدا هستند

به گزارش کهف شاهد : سردار محسن انصاری صبح روز پنجشنبه ۲۰ آبان ماه در جریان بازدید از بیست و دومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها در مورد کمیسیون ماده ۱۶ تصریح کرد: ماده ۱۶ قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان مصوب سال ۱۳۷۴ است که جانبازان از گذشته به این کمیسیون مراجعه می‌کردند و اکنون فرزندان شهدا نیز برابر بند الف ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم می‌توانند شکایات خود را در کمیسیون طرح کنند و بسیاری از مراجعات برای اجرای ماده ۸ قانون استخدامی اجتماعی جانبازان برای تبدیل وضعیت استخدامی فرزندان شهدا است که فرزندان شهدایی که وضعیت استخدامی آنها پیمانی و قراردادی است باید به عناوین ثابت و رسمی تبدیل وضعیت شوند.
وی افزود: به زودی ابلاغیه‌ای برای اجرای این ماده و تبدیل وضعیت استخدامی فرزندان شهدا به کلیه دستگاه‌ها ارسال می‌شود و این عزیزان در ابتدا نیازی به رأی کمیسیون ماده ۱۶ ندارند و چنانچه دستگاهی از تبدیل وضعیت فرزندان شهدا امتناع کرد فرزند شهید به کمیسیون شکایت کرده و کمیسیون به نفع فرزند شهید رأی مناسب را صادر خواهد کرد.
قائم مقام بنیاد افزود: با توجه به پایان مهلت قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در دی ماه سال جاری در روز گذشته لایحه پیشنهادی قانون با اصلاحات لازم به هیئت دولت ارسال شد و در این پیشنهاد ساختار قانون حفظ شده و کلیه اشکالات و ابهاماتی که در طول این چند سال ظاهر شده اصلاح شده است.
سردار انصاری در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد شرایط خانواده شهدای منا گفت: ۲ مهر سال ۱۳۹۴ نزدیک به ۵۰۰ نفر از ایرانیان به شهادت رسیدند، دو روز بعد از شهادت این عزیزان، مقدمات کار تدفین آنها در قطعه شهدا بنا بر موافقت مقام معظم رهبری آغاز شد و براساس تفاهم‌نامه‌ای که بین رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، نماینده ولی فقیه در امور حج و رییس سازمان حج و زیارت امضا شد، ۳۰ عنوان خدمتی برای خانواده‌های شهدای منا ارائه می‌شود. بانک اطلاعاتی از خانواده شهدای منا در سیستم سجایا تکمیل شده و تمامی خدمات آموزشی، مددکاری و مشاوره های شغلی و ازدواج، اردویی، تکریمی، ورزشی، مدارس شاهد، سهمیه دانشگاه ها و معافیت های مربوطه در اختیار این خانواده‌ها قرار گرفت.
قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب که بیشترین لطف را به خانواده این شهدا داشتند در مورد مسائل معیشتی و حقوقی طبق دستور معاون اول رییس جمهوری، موضوع در سازمان مدیریت و برنامه ریزی در حال بررسی است.
انتهای پیام

منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی بنیادسهی وامورایثارگران

یک دیدگاه

  1. با سلام .من مریم هستم فرزند شهید .الان ۲ساله لیسانس گرفتم ولی متاسفانه با وجود اینکه مدرکم را هم دو ساله به بنیاد نجف آباد تحویل داده ام هنوز هیچ اقدامی جهت استخدام بنده صورت نگرفته .لطفا رسیدگی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *