قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / طرح دو فوریتی دائمی شدن قانون ایثارگران تقدیم مجلس شد

طرح دو فوریتی دائمی شدن قانون ایثارگران تقدیم مجلس شد

نمایندگان ایثارگر مجلس شورای اسلامی با امضای طرح دوفوریتی و ارائه آن به هیئت رئیسه خواستار دائمی شدن قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران شدند.

به گزارش کهف شاهد: نمایندگان ایثارگر مجلس شورای اسلامی با امضای طرح دوفوریتی و ارائه آن به هیئت رئیسه خواستار دائمی شدن قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران شدند.

محمد مهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اعلام این مطلب اظهار داشت: ما دو قانون در حوزه ایثارگران داریم که یکی قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و دیگری قانون برنامه پنجم توسعه کشور است.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران که مجمع تشخیص مصلجت آن را تصویب کرده است در دوم دیماه سالجاری اعتبار قانونی آن تمام خواهد شد.

رئیس فراکسیون شاهد ادامه داد: قانون دیگری که در حوزه ایثارگران وجود دارد، احکام مذکور در برنامه پنجساله پنجم توسعه است که این قانون هم با اتمام زمان برنامه پنجم توسعه درپایان سالجاری به اتمام خواهد رسید.

عضو فراکسیون ایثارگران خاطرنشان کرد: بنا بر این اگر ما برای ادامه این دو قانون تدبیری نکنیم بعد از گذشت مهلت مقرر، دیگر قانونی نخواهیم داشت و با یک بحران جدی در حوزه ایثارگران مواجه خواهیم شد.

نماینده دوره های چهارم،پنجم،هفتم، هشتم و نهم مردم تویسرکان درمجلس شورای اسلامی یادآور شد: این موضوع مهم را بارها از پشت تریبون مجلس گفته ام و هفته گذشته نیزکه با آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ملاقات کردم موضوع را به ایشان گفتم و تاکید کردم که ممکن است در آینده با یک بحران و خلاء قانونی در کشورمواجه شویم.

مفتح افزود: ما برای اینکه این مشکل حل شود در برنامه پنجم توسعه، هم قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را تمدید کردیم و هم دراحکام برنامه پنجم که آورده بودیم تا تصویب شود لحاظ کردیم.

وی اضافه کرد: در بررسی لایحه احکام دائمی برنامه های توسعه کشور (اعاده شده از شورای نگهبان) که برای رفع ایراد شورای نگهبان در رابطه با احکام دائمی بود نقطه نظرات خود را بیان کردم،چرا که بخش قابل توجهی از آن به ایثارگران پرداخته شده است.

مفتح ادامه داد: شورای نگهبان در ایرادی که به این مصوبه مجلس در حوزه ایثارگران در روز سه شنبه ۲۷ مهرماه گرفت این موضوع را مطرح کرد که قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مصوبه مجمع تشخیص مصلحت است و مجلس نمی تواند ورود کند و بار مالی دارد.

نماینده ایثارگر مجلس دهم افزود: ما در کمیسیون برنامه و بودجه در این مورد بحث کردیم که چگونه آن را اصلاح کنیم و در نهایت چون در در لایحه احکام دائمی موارد دیگری داریم که باید زودتر اصلاح و عملیاتی شود پیشنهاد شد مجموعه احکام مربوط به ایثارگران را از اصلاحیه احکام دائمی خارج و حذف و به عنوان یک طرح دو فوریتی به مجلس ارائه کنیم.

طرح دوفوریتی قانون دائمی ایثارگران با ۱۵ امضاء

رئیس فراکسیون فرزندان شاهد در ادامه سخنان خود در مورد راهکار ارائه شده از سوی نمایندگان ایثارگر مجلس خاطر نشان کرد: تاکنون بیش از ۱۵ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی این طزخ را امضاء کرده اند.

فرزند شهید مفتح تصریح کرد: در صحبت هایی که با آقای دکتر لاریجانی داشتم نظرشان این بود که ما احکام مربوط به ایثارگران را در لایحه برنامه پنجم بیاوریم چرا که در داخل برنامه شورای نگهبان ایراد اصل ۱۷۵ را نخواهد گرفت.

رئیس فراکسیون فرزندان شاهد در مجلس دهم تصریح کرد: این دو موضوع الان مطرح است و براساس این رویه در مورد حذف بندهای ب، ت و ث ماده ۳در جلسه روز دوشنبه ۲۶مهرماه در کمیسیون برنامه و بودجه این تصمیم  اتخاذ شد.

نماینده مردم استان همدان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما دو روش برای این موضوع داشتیم که عبارت از ارائه طرح دوفوریتی و یا اینکه آن را در برنامه بگنجانیم  وهمانطوری که اقای لاریجانی در مجلس صحبت کردند قرار شد این موضوع در برنامه ششم گنجانده شود.

نماینده ایثارگر مجلس دهم افزود: در واقع ما با ازائه این طرح دوفوریتی در اجرا محکم کاری خواهیم کرد تا قانون ایثارگران دائمی شود چرا که در غیر این صورت در برنامه ششم توسعه پنجساله خواهد بود.

مفتح تاکید کرد: اگر طرح دوفوریتی تبدیل به قانون شود دائمی خواهد شد و ما علاقمندیم مجلس ان را تصویب کند اگر چه در طرح دوفوریتی ممکن است یک ایراد قانونی وجود داشته باشد و آن بار مالی است.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس دهم خاطرنشان کرد: ازرئیس بنیاد شهید انتظار داریم که این طرح را در دولت مطرح و نظر دولت را تامین کند تا دولت بارمالی خدماتی که می خواهد به ایثارگران ارائه دهد را تقبل کند تا شورای نگهبان از این بابت ایرادی نگیرد.

نماینده پنج دوره مجلس شورای اسلامی گفت: اگر این اتفاق بیفتد قانون دائمی خواهد شد و دیگر مدت زمان آن پنجساله نخواهد بود و ما به طور دائمی قانونی برای ایثارگران خواهیم داشت.

نماینده مردم همدان در پایان درخصوص زمان مطرح شدن این طرح در صحن علنی مجلس اظهار داشت: ما این طرح را امضاء و به هیئت رئیسه ارائه کردیم اما زمان رسیدگی به آن در صحن علنی را نمی دانیم.

گفتنی است بر اساس آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در صورت اعلام وصول طرح دوفوریتی، هیئت رئیسه موظف است آن را خارج از دستور در صحن علنی مطرح کند.

لازم به ذکر است درصورت تصویب دو فوریت طرح از سوی نمایندگان مجلس ،کلیات آن در همان جلسه مورد بجث و بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

منبع خبر : http://fashnews.ir/fa/news-details/50128

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *