قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / افزایش سقف تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی و کارآفرینی بانک ها

افزایش سقف تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی و کارآفرینی بانک ها

 

به گزارش روابط عمومی صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران، با عنایت به مصوبه هشتادمین جلسه شورای عالی اشتغال در مورخ ۱۴۰۰/۰۱/۰۲ و در خصوص افزایش سقف تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی از مبلغ پانصد (۵۰۰) میلیون ریال به مبلغ یک هزار (۱٫۰۰۰) میلیون ریال، موضوع با پیشنهاد بانک مرکزی در یک هزار و سیصد و هجدهمین جلسه شورای پول و اعتبار در عصر روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۵/۰۵ مطرح و مورد پذیرش اعضاء قرار گرفت.
دکتر محمدحسن آزما رییس هیئت مدیره و مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران با اعلام این خبر افزود: براساس بند”پ” ماده ۸۹ قانون برنامه ششم توسعه، دولت(بانک مرکزی جمهوری اسلامی) مکلف گردیده است حداقل ۱۰ درصد از منابع قرض الحسنه بانک های دولتی را جهت امور اشتغالزایی جامعه ایثارگری اختصاص دهد. در این راستا با پیگیری های بعمل آمده موضوع نهادینه شدن اعتبار مذکور در قالب بند “ب” تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ انجام پذیرفت که از مجموع مبلغ دویست و هشتاد هزار میلیارد ریال منابع سپرده های پس انداز و جاری قرض الحسنه نظام بانکی و سایر منابع مربوط رقمی معادل ۱۰٫۰۰۰ میلیارد ریال از طریق بانک های عامل و با هماهنگی و نظارت صندوق اشتغال و کارافرینی ایثارگران به این قشر معظم اختصاص یافته است.
گفتنی است مشمولین دریافت تسهیلات از محل سرجمع منابع اختصاص یافته عبارتند از: جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران، کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی کشور، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بسیج سازندگی و سپاه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و ستاد کل نیروهای مسلح که جهت هر یک از دستگاه های مذکور از سر جمع منابع مربوط سهم اعتباری اختصاص یافته است.
لازم به ذکر است متقاضیان دریافت تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی و کارآفرینی(جامعه ایثارگری) از طریق ادارات ذیربط استانی بنیاد شهید و امور ایثارگران می توانند وفق ضوابط مربوط که قبلاً توسط صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران تنظیم و ابلاغ گردیده است بهره مند شوند.
ضمناً به منظور حفظ حقوق کلیه ایثارگران، افرادی که در طول یک ماه گذشته معرفی نامه خود را دریافت و به بانک مراجعه ننموده اند می توانند به بنیاد محل طرح مراجعه و نسبت به درخواست افزایش سقف تسهیلات خود اقدام نمایند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *