قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / ‍  فرزندان شهدا ظرفیت بزرگی هستند که با برنامه ریزی می توان جهت رفع مشکلات نظام از آنها کمک گرفت

‍  فرزندان شهدا ظرفیت بزرگی هستند که با برنامه ریزی می توان جهت رفع مشکلات نظام از آنها کمک گرفت

 دیدار مدیران کانون همبستگی فرزندان شاهد با معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران که به جهت رعایت پروتکل های بهداشتی تعدادی محدود در آن حضور داشتند، برگزار شد.

در ابتدای این دیدار حجه الاسلام و المسلمین محمدی عراقی رئیس هیئت امناء کانون همبستگی فرزندان شاهد فلسفه ایجاد کانون را همکاری و کمک به بنیاد شهید در جهت رفع مشکلات خانواده شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با بهره گیری از ظرفیت عمومی فرزندان و همسران شهدا است و تصریح کرد: نمی توان انتظار داشت بنیاد شهید با تمام امکاناتی که در اختیار دارد به تنهایی این بار را به سرمنزل برساند و انجام خیلی از کارها نیز از توان بنیاد شهید خارج است. درحالی که خانواده شهدا و به خصوص فرزندان شهدا ظرفیت بزرگی هستند که با برنامه ریزی و سازماندهی و انسجام می توان در خدمت به نظام و انقلاب و رفع مشکلات و مسائلی که آنها بعضا با آن روبرو هستند، از آن کمک گرفت. البته لازم است بنیاد نیز حمایت های لازم را از تشکل ها انجام دهد و نقش خود را ایفاء نماید تا آنها بتوانند به وظایفشان بهتر عمل نمایند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی در ادامه افزود: در حوزه ایثار و شهادت نیز علیرغم تأکیدات مقام معظم رهبری و اقدامات صورت گرفته، کمتر از ظرفیت مردمی استفاده می شود. درهمین ارتباط یکی از ابتکارات کانون همبستگی فرزندان شاهد که تبدیل به یک جریان داخلی و بین المللی شده است و مورد تقدیر شهید مجاهد ابومهدی المهندس و بسیاری از شخصیت های فرهنگی و سیاسی داخلی و بین المللی قرار گرفته است، طرح نائب الشهید است که از پیاده روی اربعین آغاز شد و در موضوعات مختلف فرهنگی و اجتماعی تسری پیدا کرد و اثرگذاری فراوانی در جهت ادامه راه شهدا و الگوگیری از آنها داشت و در حال تبدیل شدن به گفتمان است. استقبال از طرح و اثرگذاری آن در پیاده روی اربعین حسینی انقدر زیاد بود که امسال علیرغم تعطیلی تمامی مواکب ایران در عراق، موکب نائب الشهید در دو نقطه در خدمت زائران اربعینی حسینی بود.

در ادامه این دیدار، حسین عامریان مدیرعامل کانون همبستگی فرزندان شاهد ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های کانون در حوزه های فرهنگی ، اجتماعی ، صنفی، تقنین و سیاسی ، رویکرد ریاست بنیاد نسبت به ایثارگران و تشکل های ایثارگری را بسیار سازنده و متفاوت و قابل تقدیر دانست و افزود: درصورتی که ظرفیت تشکل های فرزندان شاهد در کنار بنیاد قرار بگیرد و در این خصوص هم افزایی و همکاری مؤثری صورت پذیرد، می توان شاهد تحولی بزرگ در حوزه خدمت به ایثارگران و در موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشیم.

وی تأکید کرد: هدف طرح مسأئل کلی نیست. بلکه برای رسیدن به نتیجه لازم است جلسات کاربردی با جنابعالی با حضور هیئت مدیره و مدیران تشکل های فرزندان شاهد و مدیران بنیاد شهید برگزار شود و موضوعات جزء به جزء مورد بررسی و مورد واکاوی قرار گیرد.

عامریان در ادامه موضوعات فرزندان شهدا که باید پیگیری ویژه شود را زیاد دانست و به چندین موضوع مبتلابه ایثارگران اشاره نمود و اظهار داشت: طرح تأمین مسکن خانواده شهدا که در استان ها آغاز نموده اید اقدام شایسته است. ولی مشکلات بسیاری پیرامون آن هست که اجرای آن را برای تعداد قابل توجهی از ایثارگران غیر ممکن نموده است که طی نامه ای به وزیر راه و شهرسازی به صورت تفصیلی این مشکلات را تشریح نموده ایم که انتظار پیگیری آن را داریم که این طرح به صورت جامع و کامل اجرا شود.

وی یکی دیگر از مسائل فرزندان شهدا را عدم پرداخت وام صندوق قرض الحسنه شاهد بدون دلیل منطقی دانست و گفت چندین مکاتبه به همراه پیشنهادات اجرایی به جنابعالی داشته ایم و مدیران شما هم پاسخ هایی را داده اند که به نظر می رسد موضوع تخصیص وام به خصوص به فرزندان شهدایی که شغل آزاد دارند و کارمند سازمانی نیستند باید با روحیه جهادی و دلسوزانه تر پیگیری و عملیاتی شود.

عامریان موضوع مهم دیگر را عدم توجه به همسران شهدا دانست و به مکاتباتی که در این ارتباط با بنیاد صورت گرفته است و طرح هایی که باید در این خصوص مدنظر قرار گیرد و اجرا شود اشاره نمود.

مدیرعامل کانون همبستگی فرزندان شاهد درادامه به عدم همکاری بعضی از مدیران استانی و شهرستانی بنیاد با تشکل های ایثارگری و نگاه متفاوت آنها با رویکرد ریاست بنیاد نسبت به ایثارگران و تشکل های ایثارگری و گله مندی که نسبت به آنها وجود دارد اشاره نمود و بر لزوم حمایت جدی بنیاد از تشکل های فعال و پویا که در مسیر خدمت به ایثارگران و فرهنگ ایثارو شهادت در تلاش هستند تأکید نمود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *