قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / رسانه ها پیام رسان شهدا هستند

رسانه ها پیام رسان شهدا هستند

مدیرعامل خبرگزاری ایسنا گفت: امروز باید بدانیم که چگونه خانواده‌های شهدا در راه انقلاب اسلامی ایستادگی کردند و رسانه ها به عنوان پیام رسان شهدا باید به گونه‌ای فعالیت کنند که شایسته خدمات آن ها باشد.
به گزارش کهف شاهد، علی متقیان روز دوشنبه ۱۶ مردادماه ۹۶ در مراسم اختتامیه سومین جشنواره تجلیل از خبرنگاران و رسانه‌های برتر در حوزه ایثار و شهادت که در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد، با اشاره به آیات قرآن گفت: ایثار و شهادت در قرآن کریم بارها مورد توجه قرار گرفته و از آن سخن به میان آمده است. از همین رو در سیره پیامبر (ص) و خاندان ایشان بزرگداشت شهدا در حقیقت گرامیداشت این فرهنگ اسلامی است.
وی افزود: یک از دلایل ماندگاری عاشورا این است که امام حسین (ع) خانواده خویش را در این سفر به همراه داشت، بنابراین می‌توان گفت که همراه امام حسین (ع)‌ حدود ۸۰ راوی و خبرنگار بوده است که ایثارگری‌های این خاندان را در واقعه عاشورا ثبت و سینه به سینه نقل کرده‌اند.
متقیان در رابطه با هشت سال دفاع مقدس نیز گفت: ‌اهالی رسانه نیز این رسالت بر دوششان است که وقایع مرتبط با آن زمان را به جامعه عرضه کنند و وقایعی که اکنون توسط شهدای مدافع حرم رخ می‌دهد نیز ثبت شود. ما در تاریخ هشت سال جنگ تحمیلی خود روزی را داریم که ۲۵۰ پیکر شهید در اصفهان تشییع می‌شود و در همان روز بیشترین اعزام از این استان رقم می‌خورد، ‌بنابراین فرهنگ دفاع مقدس به گونه‌ای بود که هیچ‌گاه جبهه ترک نمی‌شد و فضای رسانه‌ای و خبری ما طوری بود که مردم برای شهادت پیش قدم می‌شدند. نمی‌گویم که رسانه یا روزنامه‌ها این تأثیر را داشتند اما منبرها و خطابه‌ها نیز همچون رسانه عمل کردند.
مدیرعامل ایسنا، یادآور شد: امروز باید بدانیم که چگونه خانواده‌های شهدا در راه انقلاب اسلامی ایستادگی کردند و رسانه ها به عنوان پیام رسان شهدا باید به گونه‌ای فعالیت کنند که شایسته خدمات آن ها باشد.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *