قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / توسعه یادمان‌های شهدای گمنام با راه‌اندازی سامانه‌ اطلاع رسانی

توسعه یادمان‌های شهدای گمنام با راه‌اندازی سامانه‌ اطلاع رسانی

رئیس سازمان امور موزه‌ها و یادمان‌های دفاع مقدس راه‌اندازی سامانه جامع اطلاع رسانی یادمان‌های شهدای گمنام را در راستای توسعه، پیشرفت و کنترل یادمان‌های شهدا در سراسر کشور عنوان کرد.

به گزارش کهف شاهد،سردار «محمد ناظر» رئیس سازمان امور موزه‌ها و یادمان‌های دفاع مقدس  با اشاره به راه‌اندازی سامانه جامع اطلاع رسانی یادمان‌های شهدای گمنام که توسط رئیس ستاد کل نیروهای مسلح رونمایی شد، اظهار داشت: این سامانه در جهت کنترل، پیشرفت و توسعه دادن به یادمان‌های شهدای گمنام در سراسر کشور راه‌اندازی شده است.

وی افزود: نحوه کارکرد این سامانه بدین ترتیب است که بعد از اینکه تدفین شهید صورت می‌گیرد، تمامی مراحل ساخت یادمان، محل و منطقه ساخت یادمان و کلیه اقدامات و جلساتی که در ارتباط با ساخت یادمان‌ها و مسائل فرهنگی که به دنبال آن انجام می‌گیرد را در این سامانه بارگذاری و در دسترس مخاطبان قرار می‌دهیم.

سردار ناظر گفت: همچنین از طریق این سامانه کلیه اطلاعات مربوط به فعالیت‌های این مجموعه که در طول سال در راستای توسعه و بهره‌گیری فرهنگی از این یادمان‌ها انجام می‌گیرد نیز در اختیار علاقمندان گذاشته می‌شود.

وی تاکید کرد: این سامانه جامع اطلاع رسانی، کل کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد و تمامی یادمان‌های شهدای گمنام را که حدود یک هزار و ۵۵۹ نقطه است و بیش از ۸ هزار شهید در آن‌ نقاط مدفون هستند را نیز در بر می‌گیرد.

رئیس سازمان امور موزه‌ها و یادمان‌های دفاع مقدس در خصوص مناطقی که یادمان‌ها در آن احداث می‌شود، گفت: معمولا این یادمان‌ها در بوستان‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز عمومی بعد از خاکسپاری شهید گمنام ساخته می‌شود تا مردم از فضای معنوی آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *