قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / دولت به وظایفش درقبال ایثارگران عمل نکند تذکر می دهیم!

دولت به وظایفش درقبال ایثارگران عمل نکند تذکر می دهیم!

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خواستار ارائه گزارش دولت در خصوص طرح اخذ غرامت آسیب دیدگان کاربرد سلاج های شیمیایی در دوران دفاع مقدس شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خواستارارائه گزارش دولت در خصوص طرح اخذ غرامت آسیب دیدگان کاربرد سلاح های شیمیایی در دوران دفاع مقدس شد.

به گزارش کهف شاهد، سید حسین نقوی حسینی نماینده ایثارگر مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سالگرد بمباران شیمیایی شهر سردشت در دوران دفاع مقدس توسط رژیم بعث عراق اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی پیش از این قانونی را مبنی بر اخذ غرامت آسیب دیدگان کاربرد سلاح های شیمیایی در دوران دفاع مقدس تصویب کرده است.

وی اضافه کرد: این قانون مصوب و به دولت ابلاغ شده است و دولت هم از طریق نهادهای بین المللی موضوع را دنبال می کند که البته قرار بود به کمیسیون امنیت ملی و مجلس اقدامات خود را در این زمینه ارائه دهد که چه اقداماتی تاکنون انجام داده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم ادامه داد: شاید آنها گزارش خود را ارائه کرده اند ولی حداقل من ندیده ام اما با این وجود مجلس شورای اسلامی قانون لازم برای اجرا و احقاق حقوق جانبازان و کسانی که از ناحیه سلاح های شیمیایی آسیب دیده اند را تصویب و به دولت ابلاغ کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که بنیاد شهید در مورد جانبازان شیمیایی به وظایف قانونی خود عمل نکرده است یاد آور شد: این موضوع مربوط به مشکلات اجرایی درون دستگاه هاست ولی اگر جایی ایرادی در اجرای قانون وجود دارد و به کمیسیون امنیت ملی گزارش شود حتما آن را پیگیری خواهیم کرد چرا که ما مبانی قانونی لازم برای پیگیری حقوق آسیب دیدگان را تصویب و ابلاغ کرده ایم.

نقوی حسینی در پایان تصریح کرد: در صورتی که به ما گزارش شود که موارد اجرا نشده و یا دولت به وظایف خود عمل نکرده است در صحن علنی مجلس تذکر لازم را ارائه خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *