قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / شهید همدانی نرم اما در مقابل دشمن توفنده بود/همسر سردار همدانی سالار و همراه بود

شهید همدانی نرم اما در مقابل دشمن توفنده بود/همسر سردار همدانی سالار و همراه بود

استاندار همدان گفت: سردار شهید همدانی نماد یک انسان خداجو، متواضع، نرم، همدل و در عین حال در مقابل دشمن توفنده بود کما اینکه همسر سردار هم سالار و همراه او بود.

به گزارش کهف شاهد، محمد ناصر نیک بخت پنجشنبه ٨ تیر در آئین نکوداشت اسوه صبر و استقامت همسر سرلشکر شهید حاج حسین همدانی و رونمایی از  کتاب “خداحافظ سالار” در همدان اظهار کرد: شهید همدانی جامع تمام خصوصیات یک انسان وارسته و بزرگ است این شهید نماد یک انسان خداجو، متواضع، نرم، همدل و در مقابل دشمن توفنده بود و تفکر ارزشمندی داشت.

وی ادامه داد: همسر شهید همدانی نیز در تربیت فرزندانشان بسیار اهتمام داشت و آنچه که او از خاطرات زندگی خود بازگو می‌کرد انسان به باوری می‌رسد که این سبک زندگی از توان یک انسان عادی خارج است و باید این نکته را در نظر داشت که همسر سردار هم، سالار و همراه است.

استاندار همدان عنوان کرد: جوانان ما باید بدانند و بشناسند که در این استان چه الگوهایی زندگی کرده‌اند و چه بزرگانی را در راه دین تقدیم کرده است.

پروانه چراغ نوروزی، همسر سردار “شهید حسین همدانی” نیز بیان کرد: در حقیقت این مراسم برای گرامیداشت راه شهدا و نکوداشت تمام همسران ایثارگر است که در راه آرمان‌های انقلاب از تمام هستی خود چشم پوشیدند البته اجر تمام آنها با شهدا است.

وی اظهار کرد: خداوند را شاهد می‌گیرم در لحظه به لحظه بازگو کردن خاطرات همانطور که خود شهید وعده داد بود حضور همسرم را در کنارم احساس می‌کردم و البته چه احساس دلنشینی بود.

همسر سردار “شهید حسین همدانی” عنوان کرد: ما بازماندگان شهدا به پیروی از همسر شهیدمان و عشق به شهادت همچنان در خط اول دفاع از انقلاب و ولایت ایستاده ایم.

وی همچنین از زحمات سردار حمید حسام نویسنده کتاب”خداحافظ سالار”، نشر ٣٧ نیز تقدیر و قدردانی کرد.

سردار مظاهر مجیدی، جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان نیز گفت: در مراسمی حضور داریم به پاس احترام و تشکر از زحمات همسر شهید همدانی که در طول ۴۰ سالی که درکنار همسر خود مبارزه و جهاد کرد لحظه‌ای در نگاهش و مسیرش تردید ایجاد نشد اگر این مجاهد بزرگ چنین همسری نداشت هرگز نمی‌تواست این مسیر را طی کند و امروز است که سهم «خانم نوروزی» در کنار شهید هویت پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه همسر شهید همدانی را باید به عنوان یک الگوی اسلامی معرفی کرد، افزود: در تمام سختی‌ها دوران مبارزه و دفاع مقدس و مقاومت اگر او کنار همسر خود نبود به طور یقین رسالت شهید تحقق پیدا نمی‌کرد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان اظهار کرد: شاهد بودم که در تمام مقاطع همسر شهید چقدر نسبت به تربیت فرزندان خود کوشید و وقتی زندگی را از نگاه همسر او نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که این خانم با شجاعت ایران با امنیت و امن را رها می‌کند و در کنار همسر خود در سوریه با آن اوضاع سخت و جنگ قرار می‌گیرد.

مجیدی ادامه داد: زندگی در سوریه مشکلات خودش را داشت حتی در همان دقایق اول استقرار در سوریه شهید همدانی منزل را ترک می‌کند اما خانم نوروزی چقدر زیبا روزهای زندگی در سوریه را با آن همه مشکلات روایت می‌کند.

وی در پایان تصریح کرد: امنیت کنونی در ایران را مدیون شجاعت خانواده‌های شهدا و رزمندگان هستیم که برای این امر توان گذاشتند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *