قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / اولین کارگاه مشاغل خانگی ویژه خانواده شهدای فاطمیون افتتاح می‌شود

اولین کارگاه مشاغل خانگی ویژه خانواده شهدای فاطمیون افتتاح می‌شود

در راستای توانمندسازی خانواده‌های شهدا و ایثارگران فاطمیون، اولین کارگاه خیاطی با محوریت مشاغل خانگی ویژه خانواده شهدای فاطمیون افتتاح می‌شود.

به گزارش کهف شاهد، در راستای توانمندسازی خانواده‌های شهدا و ایثارگران فاطمیون و عمل به بحث «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» مد نظر مقام معظم رهبری اولین کارگاه خیاطی با محوریت مشاغل خانگی در فاز اول مجتمع مسکونی حضرت فاطمه زهرا(س) ویژه خانواده شهدای فاطمیون افتتاح می‌شود.

در آغاز این طرح ۳۰ نفر از اعضای خانواده شهدا به صورت مستقیم با حضور در کارگاه می‌توانند مشغول به کار شده و عده‌ای نیز در ادامه طرح با دریافت امکاناتی نظیر چرخ خیاطی در خانه‌های خود به اشتغال‌های خانگی بپردازند. برای راه‌اندازی این کارگاه پیش بین‌های آموزشی و فنی حرفه‌ای نیز شده است. همچنین نمازخانه و پایگاه جهادی سلامت از دیگر اقداماتیست که در این مجتمع افتتاح می‌شود.

در منطقه باقرشهر، کهریزک و حسن آباد حدود ۶۰ خانواده شهید مدافع حرم فاطمیون ساکن شده‌اند که ۳۲ خانواده از این تعداد در مجتمع حضرت فاطمه زهرا(س) ساکن شده‌اند و تمامی این خانواده‌ها می‌توانند از اقداماتی که برای مجتمع مسکونی-فرهنگی فاطمیون در نظر گرفته می‌شود استفاده کنند.

مراسم بهره‌برداری از این مجتمع مسکونی در روز ۹ اسفندماه ۹۵ با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی، حجت الاسلام موسوی امام جمعه باقرشهر، جمعی از مسئولین باقرشهر و خانواده شهدای مدافع حرم لشگر فاطمیون در باقرشهر برگزار شد. در این مراسم ۳۲ واحد منزل مسکونی متعلق به آستان قدس رضوی به صورت استیجاری با اجاره بهای پایین در اختیار ۳۲ خانواده شهید فاطمیون قرار گرفت. آیت‌الله رئیسی در این مراسم ضمن بازدید از واحدهای ساختمانی این مجتمع کلید ۱۰ واحد را در مراسم به خانواده‌های شهیدان خدادادی، هاشم احمدی، مفقودالاثر مقداد مقصودی، سید علی حسینی، سیدمصطفی حسینی، سیدعارف حسینی، مفقودالاثر خادم جعفری، سیدحسین ابراهیمی، سیدرضا حسینی و عباس احسانی اهدا کرد. مابقی واحدها توسط امام جمعه باقرشهر در اختیار خانواده شهدای فاطمیون قرار گرفت.

انتهای پیام

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *