قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / مراسم افطاری رئیس جمهور با ایثارگران با حضور پرشور مدیران بنیاد شهید و جمعی از ایثارگران برگزار شد

مراسم افطاری رئیس جمهور با ایثارگران با حضور پرشور مدیران بنیاد شهید و جمعی از ایثارگران برگزار شد

مراسم افطاری رئیس جمهور با ایثارگران با حضور پرشور مدیران بنیاد شهید و جمعی از ایثارگران برگزار شد

اکثر حاضران از کارمندان و کارکنان بنیاد بودند.

در این مراسم علاوه بر رئیس جمهور، سه تن از فرزندان شهدا پشت تریبون رفتند که دو تن به بیان مشکلات از جمله مشکل حاد بیمه پرداختند و یک نفر نیز در اقدامی غیر منتظره خواستار ادامه فعالیت مدیریت فعلی و ریاست شهیدی شد!

در این مراسم رئیس جمهور طی سخنرانی اظهار داشت: امروز اگر ایثار نبود ، با توجه به این همه توطئه هایی که وجود دارد، پیروز نمی شدیم، لذا تمام موفقیت های ملت ایران مرهون ایثار، فداکاری و جهاد در راه خدا است.دکتر روحانی با اشاره به فرازی از وصیت نامه مولا امیرالمومنین علی(ع) در ماه رمضان، اظهار داشت: امام علی(ع) می فرمایند که جهاد در راه خدا باید هم با نثار جان، هم با اعطای مال و هم باید با زبان باشد، لذا امر به معروف و نهی از منکر و دعوت به حق و در کل جهاد با زبان بسیار اهمیت دارد.
رییس جمهور با بیان اینکه ماه مبارک رمضان، ماه غفران و عبادت است، گفت: از خدا می خواهیم که جزء انسان های سعادتمند باشیم و با روح پاک ماه رمضان را به اتمام برسانیم و در پایان این ماه به گونه ای باشد که خداوند از گناهان ما گذشته باشد.
دکتر روحانی افزود: ماه رمضان بایستی انسان را برای انجام وظایف خود در برابر رسالت هایی که خداوند برای اعتلای کشور، دین و عزت بردوش او گذاشته، آماده تر کند.
رییس جمهور با تأکید بر اینکه راه و باب شهادت باز است، گفت: برخی تصور می کردند که بعد از پایان جنگ تحمیلی باب شهادت به روی مردم بسته شده است در حالی که این باب باز است، فقط باید انسان برای فداکاری و ایثار آماده باشد.
دکتر روحانی افزود: نیروهای بسیج، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، کسانی که در مرزها حضور دارند و آنهایی که در مسیر علم و دانش هسته ای تلاش کرده و به شهادت رسیدند و نیز مدافعین حرم و عزیزانی که در روزهای اخیر در ساختمان مجلس شورای اسلامی و حرم امام(ره) به شهادت رسیدند، نشان می دهد که باب شهادت همچنان، باز است.
رییس جمهور گفت: اگر چه در پیشگاه خدای متعال، شهدا از درجات مختلفی برخوردار هستند، اما همه شهدا به عنوان سرمایه های بزرگ ملی، عزت، استقلال و حفظ دین و مرام کشور و ملت ایران هستند.
دکتر روحانی برای شهدا، درجات متعالی و محشور شدن در کنار شهدای کربلا و سالار شهیدان امام حسین(ع) را مسألت کرد و گفت: امیدوارم خداوند ما را پیرو و ادامه دهنده راه شهیدان قرار دهد و ما را که مسئولیت هایی بر دوش داریم در دنیا و آخرت در پیشگاه شهدا و خانواده شهیدان سربلند سازد.
رییس جمهور در ادامه پیگیری موضوع بیمه والدین شهدا را مورد تأکید قرار داد و گفت: از خداوند می خواهم که خادم خوبی برای خانواده شهدا و ادامه دهنده راه شهیدان و ایثارگران باشیم.
دکتر روحانی تاکید کرد که خانواده معظم شهدا در پیشگاه خداوند جایگاه بسیار بالایی دارند و اگر مسوولان کاری برای آنان انجام می دهند ذره کوچکی در برابر کار بزرگی است که خانواده های معظم شهدا و ایثارگران انجام داده اند.

دکتر روحانی با بیان اینکه «کسانی پیش خداوند مقرب هستند که وظیفه خود را با خشنودی کامل انجام می دهند؛ از نماز، روزه، حج، زکات و خمس و هر آنچه خدا مقرر کرده است»، اظهارداشت: اینکه مادر و پدری فرزندشان را در راه خدا تقدیم کنند، به هیچ وجه کار آسانی نیست. اگر انسان خودش برود و شهید شود خیلی آسان تر است اما وقتی خانواده ای فرزند عزیزش و چه بسیار خانواده هایی که دو ، سه و یا ۴ فرزند و همسر و داماد و پدرشان در راه خدا شهید شده است، این اصلا راحت و ساده نیست.
رییس جمهور خاطرنشان کرد: کسی که در برابر سختی های انجام وظیفه صبر می کند و از آنچه خداوند نصیبش کرده خشنود است، اجرش بی حساب است و هیچ فکر و وسیله ای نمی تواند ارزش آن را محاسبه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *