قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / یکی از رسالت‌های بنیاد شهید انجام فعالیت‌های فرهنگی مثمرثمری برای فرزند بوده. ولی متاسفانه این امر عملی نشده است

یکی از رسالت‌های بنیاد شهید انجام فعالیت‌های فرهنگی مثمرثمری برای فرزند بوده. ولی متاسفانه این امر عملی نشده است

به گزارش کهف شاهد ،زهرا رضازاده همسر شهید «ناصر خلیلی» با بیان اینکه طبق فرموده مقام معظم رهبری باید از دیدگاه امام راحل و آرمان‌های انقلاب اسلامی بسیار صحبت شود، اظهار داشت: به نظر من، در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت آن طور که نیاز بود، بر روی آن کار نشده است. از آنجایی که من همسر شهید هستم و از نزدیک شاهد رفتارهای برخورد مسئولین ذی‌ربط در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و برنامه ریزی برای آینده فرزندم بودم، می‌گویم که هیچ کاری در این امر صورت نگرفته است. از این رو به عنوان یک مادر تجربیات خودم را از فرهنگ جنگ، ایثار و شهادت به فرزندم آموختم ولی آیا تمام همسران شهدا این کار را کردند و یا آیا یک مادری که همسرش را از دست داده و چند فرزند کوچک دارد، با وجود دغدغه‌های فکری توان تربیت فرهنگی فرزند شهید را دارد.

یکی از رسالت‌های بنیاد شهید در طول این سی و اندی سال پس از گذشت دوران انقلاب و دفاع مقدس این بود که فعالیت‌های فرهنگی مثمرثمری برای فرزند شهید داشته باشد. متاسفانه این امر عملی نشد. به همین دلیل است که برخی از فرزندان شهدا مورد سواستفاده تبلیغاتی و … قرار می‌گیرند.

زمانی که بنیاد شهید، حمایت فرهنگی از خانواده شهدا نکرده است، نمی‌توان انتظار داشت که در زمان بحران خانواده شهدا به میدان بیایند و از نظام حمایت کنند. گاهی رفتار مسئولین بنیاد شهید با خانواده شهدا به گونه ای است که خانواده‌ها تحت هیچ شرایطی رغبت ندارند به بنیاد مراجعه کنند.

در خصوص سهمیه فرزندان شهدا هم باید بگویم که اگر قانونی نبود و امروز رسیدگی این امر به مسئولین واگذار می‌شد، از در اختیار قرار دادن سهم خودداری می‌کردند. از سوی دیگر شایعات و نگاه‌های سنگین جامعه باعث شده است که فرزندان شهدا علاقه ای به دریافت این امتیاز نداشته باشند. این در حالی است که سهمیه فرزندان شهدا از سهمیه عادی جدا بوده و حقی اجحاف نمی‌شود. بیشتر صندلی فرزندان شهدا در دانشگاه‌ها خالی می‌ماند.

برخوردهای برخی افراد در جامعه باعث انزوای فرزندان شهدا شده است. به گونه‌ای که آن‌ها می‌ترسند خودشان را معرفی کنند تا مبادا انگی به آنها زده شود. در حالی که این فرزندان، پدرانشان را در راه دفاع از کشور از دست داده‌اند و هیچ کدام از این امتیازات نمی‌تواند جای نبود پدر را برایشان پر کند.

اگر جایگاه شهدا را در جامعه تبیین کنیم، ارزش کار شهدا و خانواده‌ها نیز مشخص می‌شود. اینگونه خانواده‌ها احساس غرور و ارزشمند بودن می‌کنند.

در رابطه با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، فعالیت سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس نوید بخش است. فعالیت‌های کمیته‌های این سازمان باید گسترش یابد و خانواده شهدا نیز ارتباطشان را با سازمان تقویت بخشند تا به اهداف؛ تبیین نقش زنان در دفاع مقدس، تربیت فرزندان شهدا و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل آینده دست یابیم.

اگر تمام سازمان‌هایی که در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت دارند، با یکدیگر هماهنگ شوند، فعالیت منسجمی صورت می‌گیرد تا در مقابل هجمه‌های سنگین فرهنگی غرب که می‌خواهند فرهنگ منحط غرب را جایگزین فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس کنند، بایستیم. این امر هماهنگی و فعالیت های بیشتر درون سازمان‌ها را می‌طلبد.

گفتنی است؛ NGO تحت عنوان «آیه‌های ایثار و شهادت» در مورد زنان نخبه ایثارگر در خانواده شهدا فعالیت دارد. در این همایش از زنانی که علاوه بر ایثارگری، فعالیت های فرهنگی و علمی انجام دادند، تقدیر می شوند. همچنین با همکاری خانواده شهدا کتاب هایی در مورد جنگ نیز منتشر می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *