قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / چرا به ۲۵ درصد سهمیه علمی ایثارگران عمل نشده است?!

چرا به ۲۵ درصد سهمیه علمی ایثارگران عمل نشده است?!

سهمیه ای که الان برای خانواده بزرگ ایثارگران وجود دارد باید همچنان لحاظ شود و اگر در دفترچه های کنکور مشاهده شود که دولت از این امر تخطی کرده است در مجلس تذکر قانونی را ارائه خواهیم کرد و خود جامعه هدف هم باید در این مورد توجه کافی داشته باشد.

عضو کمیسیون تحقیقات و آموزش عالی مجلس بر لزوم لحاظ شدن سهمیه ایثارگران در کنکور سال ۹۶ تاکید کرد.

به گزارش کهف شاهد، “سید محمدجواد ابطحی” نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم اجرای مصوبات برنامه ششم توسعه کشور در خصوص عملکرد یکساله مجلس شورای اسلامی در نخستین سالگرد فعالیت خود تصریح کرد: نمره عملکرد مجلس به خاطر وضع قوانین برای ایثارگران در سالجاری نمره خوبی است اما از نظر اجرای قوانین که دولت مجری آن است  دولت یازدهم نمره قابل قبولی ندارد.

وی اضافه کرد : از لحاظ قانونی، هر قانون پس از تصویب در مجلس باید به دستگاه های دولتی ابلاغ شود، اما متاسفانه برخی قوانین  تاکنون ابلاغ نشده است و پس از اجرایی شدن است که نمایندگان مجلس به عنوان ناظر می توانند به آن ورود کنند و از دولتمردان توضیح بخواهند که مثلا چرا به ۲۵ درصد سهمیه علمی ایثارگران عمل نشده است.

نماینده دوره هشتم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد دولت و به خصوص بنیاد شهید نسبت به ایثارگران باید قوی باشد، اما با وجود گذشت چند ماه هنوز رویکرد مشخصی مشاهده نشده است.

ابطحی با اشاره به اینکه طرحی در کمیسیون تحقیقات و آموزش عالی برای حذف کنکور در حال بررسی است در خصوص سهمیه علمی فرزندان ایثارگران در سالجاری خاطر نشان کرد : سهمیه ای که الان برای خانواده بزرگ ایثارگران وجود دارد باید همچنان لحاظ شود و اگر در دفترچه های کنکور مشاهده شود که دولت از این امر تخطی کرده است در مجلس تذکر قانونی را ارائه خواهیم کرد و خود جامعه هدف هم باید در این مورد توجه کافی داشته باشد.

نماینده مجلس دهم در پاسخ به این سوال که آیا بنیاد شهید متولی اجرای سهمیه علمی است یا نه اظهار داشت: بنیاد فقط در این حد دخالت می کند که سهمیه علمی به جامعه هدف اختصاص یابد و بیشترین پیگیری باید از سوی خانواده های ایثارگران انجام شود، اینکه در دفترچه های کنکور به طور مثال ذکر شود که ۱۰۰ نفر سهمیه علمی وجود دارد اما در واقع معلوم نیست که چند مورد لحاظ شده و ممکن است از این تعداد ۲۰ نفر به خانواده ایثارگران اختصاص داده شده باشد این موضوعی است که باید به آن توجه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *