قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / اردوهای زیارتی و سیاحتی ایثارگران سراسر کشور برگزار می شود

اردوهای زیارتی و سیاحتی ایثارگران سراسر کشور برگزار می شود

اداره کل ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران اردوهای زیارتی، تفریحی و سیاحتی ویژه خانواده معظم شهدا و ایثارگران را برگزار می‌کند.

به گزارش کهف شاهد، بنیاد شهید و امور ایثارگران همه‌ساله در راستای افزایش روحیه نشاط و شادابی خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران برنامه‌هایی را با عناوین زیارتی و سیاحتی و با مقاصد مختلف سفر با تقسیم‌بندی و تخصیص سهمیه به استان‌ها برگزار می‌کند.
از جمله مناطق در نظر گرفته شده برای این اردوها دیدار از مناطق عملیاتی غرب کشور در استان کرمانشاه و مناطقی از جمله منطقه بازی دراز، سرپل ذهاب و پاوه است و در تمام طول این سفر راویان جبهه و جنگ به همراه کاروان‌های خانواده‌های شاهد و ایثارگر هستند و شرح‌حال ایثارگری‌ها، رشادت‌ها و ازخودگذشتگی‌های شهدا و جانبازان گران‌قدر را بازگو می‌کنند.
این برنامه‌ها به‌صورت مستمر و هر روزه از اوایل بهمن‌ماه ۹۵ تا دوم خردادماه سال جاری انجام می شود و استان‌های اصفهان، قم، شیراز، خراسان رضوی، لرستان و خراسان جنوبی در این دوره دارای سهمیه  هستند و تعداد شرکت‌کنندگان در این برنامه سیاحتی زیارتی در مناطق عملیاتی غرب کشور در هر گروه ۱۰۰ نفر است که به‌صورت روزانه اعزام می‌شوند.
اردوی زیارتی سیاحتی قم برای زیارت حرم مطهر حضرت معصومه (س) از دیگر برنامه‌هایی است که برای افزایش شادابی و بالابردن کیفیت برنامه‌های فرهنگی و انس با فضای معنوی حرم مطهر حضرت معصومه (س) برای خانواده‌های معزز شاهد و ایثارگر با اولویت قرار دادن مادران و همسران معزز شهدا در مجموعه مجتمع شاهد قم برگزار می شود.
در این مجتمع امکانات رفاهی و آسایش ایثارگران پیش‌بینی‌ شده و دیگر برنامه‌های فرهنگی توسط مسئولین گروه در طول سفر انجام می شود. برنامه‌ریزی اعزام گروه‌های مختلف از اوایل سال جاری و به‌صورت مستمر و متوالی برای هر دوره در حال انجام است و تعداد افراد پیش‌بینی‌شده برای هر گروه ۹۰ نفر است.
یکی دیگر از اردوهای برگزار شده توسط اداره کل ورزشی و اردویی، اردوی تفریحی و سیاحتی در شهرهای کاشان و قمصر است که این اردوها برای افزایش نشاط و شادابی خانواده‌های محترم  شاهد و ایثارگر انجام‌ گرفته که در طول سفر از اماکن تاریخی و تفرجگاه‌های شهر کاشان و همچنین از مراسم گلاب‌گیری در شهر قمصر بازدید می شود و عمده هدف بنیاد آشنایی خانواده‌ها با آداب‌ ورسوم و فرهنگ مردمان این مناطق است.
برگزاری این اردوها از ۱۰ لغایت ۳۰ اردیبهشت انجام می شود که در قالب ۵ گروه ۱۰۰ نفره و در مجموع با ۵۰۰ نفر از متقاضیان در حال انجام است. استان‌های خوزستان، کردستان، اردبیل، کرمان و یزد در دوره مزبور از سهمیه‌های اعزام به کاشان و قمصر استفاده می‌کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *