قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / عناوین اصلی / حجت الاسلام شهیدی: اداره موسسه اندوخته شاهد (شرکت شاهد) را به فرزندان شهدا واگذار می کنیم

حجت الاسلام شهیدی: اداره موسسه اندوخته شاهد (شرکت شاهد) را به فرزندان شهدا واگذار می کنیم

حجت الاسلام شهیدی: اداره موسسه اندوخته شاهد (شرکت شاهد) را به فرزندان شهدا واگذار می کنیم

به گزارش کهف شاهد؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد علی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: طی سال‌های گذشته از سهمیه موجود بنیاد شهید در وزارتخانه‌ها و سازمان‌های خصوصی استفاده شده و تعداد ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر در این سازمان‌ها مشغول به کار شده‌اند که در مجموع ۶۰ هزار شغل در طول فعالیت دولت یازدهم ایجاد شده است.

وی در ادامه بیان داشت: طبق قوانین موجود تمام فرزندان شهدا که در دستگاه های اجرایی مشغول به فعالیت و دارای وضعیت قراردادی و پیمانی در هر اداره‌ای هستند، باید تبدیل به استخدام ثابت و رسمی شوند.

 حجت الاسلام و المسلمین شهیدی با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات و پرهیز از ایجاد شرایط سیاسی و جناحی در بنیاد شهید، تصریح کرد: در آستانه انتخابات همواره برخی بداخلاقی‌ها و توهین‌ها وجود دارد که باعث تخریب جامعه می‌شود و باید از آن‌ها دوری کرد، همچنین از سیاسی و جناحی شدن بنیاد شهید باید پرهیز کنیم تا آرامش برای ایثارگران حفظ شود.

رئیس بنیاد شهید تأکید کرد: برخی از شبکه‌های مجازی به دنبال حاشیه سازی در بنیاد بوده و قصد دارند مشکلاتی را ایجاد کرده و این نهاد را وارد مسایل سیاسی کنند اما نباید اجازه این کار را به آن‌ها بدهیم.

 نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص واگذاری مؤسسه اندوخته شاهد به فرزندان ایثارگر گفت: این مؤسسه با سرمایه اولیه در سال ۶۲ به دستور حضرت امام خمینی(ره) با هدف تأمین زندگی و معیشت فرزندان شاهد تأسیس شد که فعالیت آن روز به روز توسعه پیدا کرده و امروز دارای ۵ هلدینگ فعال است، همچنین در گذشته به دلیل کوچک بودن فرزندان شاهد و ایثارگر، اداره این مؤسسه بر عهده بنیاد شهید بوده اما اکنون که آن ها بزرگ شده اند در تلاش هستیم که اداره این نهاد را به فرزندان ایثارگر و شاهد واگذار کنیم.

 لازم به ذکر است در پایان سال نود و پنج، آیت الله محمدی عراقی رئیس هیئت امناء کانون همبستگی فرزندان شاهد، طی نامه مبسوطی به رئیس محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن طرح نقدهایی، درخواست برگزاری مجمع عمومی سهامداران و واگذاری شرکت شاهد به فرزندان و همسران شهداء طبق حکم شرع و قانون را مطرح و شیوه اجرایی آن را نیز پیشنهاد کرده بودند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *