قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / توصیه‌های رئیس بنیاد شهید به فعالان فضای مجازی

توصیه‌های رئیس بنیاد شهید به فعالان فضای مجازی

برگزیدگان همایش جبهه مجازی در حوزه ایثار و شهادت معرفی و تقدیر شدند.

به گزارش کهف شاهد، حجت‌الاسلام محمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران که در همایش جبهه مجازی در حوزه ایثار و شهادت در سالن فرهنگی سیدالشهداء تهران سخن می‌گفت بیان کرد: فعالان حوزه ایثار و شهادت و فضای مجازی به دنبال توسعه فرهنگ ایثار و شهادت هستند بنابراین آن‌ها راه پرارزشی را طی می‌کنند. عموما در فضای مجازی شاهدیم که تبلیغات سوء علیه مذهب و ارزش‌های ما  انجام می‌شود بنابراین افرادی که در زمینه ایثار و شهادت فعال هستند باید به نکاتی نیز توجه داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: از آنجایی که لغزش در مسیر فضای مجازی زیاد است باید فعالان آن، لغزش‌گاه‌های نامشروع را شناسایی و با آن مقابله کنند.در این راه باید تولیدات جذابی داشته باشند و مطالبشان نباید تکراری و خسته‌کننده باشد. آنچه را که نشر می‌دهند اهدافش گویا و قابل فهم باشد و بهتر است در محتوای پست‌هایتان محورهای مختلفی را در نظر بگیرید که یکی از آن‌ها می‌تواند ارائه سبک زندگی شهدا باشد.

شهیدی با اشاره به اینکه بنیاد شهید در توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با گردانندگان فضاهای مجازی همکاری دارد، خاطرنشان کرد:مدیران وبلاگ‌ها و شبکه‌های مجازی می‌توانند با حضور در کتابخانه‌های بنیاد شهید و مراکز اسنادی محتوای مورد نظرشان را تهیه کنند.

در ادامه این همایش سردار محسن انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز گفت: همایش فعالان جبهه مجازی در حوزه ایثار و شهادت در آستانه ۲۲ اسفندماه که روز شهید نامگذاری شده است برای اینکه نماد و نشانه‌ای از گرامیداشت این روز باشد برگزار شده است. فضای مجازی اکنون از حساسیت بالایی برخوردار است چرا که مرزهای آن نامشخص است و فاصله بسیار کمی با اعضای جامعه خواهد داشت.

وی ادامه داد: برای بهتر کار کردن در فضای مجازی ما باید به مواردی توجه داشته باشیم که یکی از آن‌ها بهره‌گیری از عنصر برترسازی است. برای بهره‌مند شدن از روش برترسازی باید مطالب‌مان قوی، منسجم و آگاه‌کننده باشد و مسائل اجتماعی مختلف را شامل شود. در این زمینه نباید منفعل باشیم.

انصاری یادآور شد: اکنون با پدیده‌ای با نام «شهروند خبرنگاری » روبرو هستیم که اطلاع‌رسانی را از سطح مدرن به فوق مدرن سوق داده است و دنیا را به چالش می‌کشد. در این راستا خبرگزاری‌ها و نهادهای خبری رسمی نباید منفعل عمل کنند.ما باید جبهه‌سازی داشته باشیم و با روحیه جهادی و مقاومتی با در نظر داشتن مخاطب شناسی فعالیت کنیم.

قائم مقام بنیاد شهید در پایان یادآور شد: گفتمان‌سازی نیز از دیگر نکاتی است که در فضای مجازی و فرهنگ ایثار و شهادت باید به آن توجه داشت. مقام معظم رهبری پرچمدار این بستر هستند و عَلَم این کار نیز در دست ایشان است.

در ادامه علیرضا کریمیان دبیر سومین همایش جبهه مجازی در حوزه ایثار و شهادت  اظهار: از سال ۹۳ این همایش برگزار می‌شود و شامل وبلاگ‌نویسان و مدیران کانال‌های تلگرام و صفحات اینستاگرامی نیز می‌شود. امسال به محتوای صفحات و آنچه که در فضای مجازی منتشر می‌شود بیشتر توجه داشتیم.

وی ادامه داد:دی‌ماه دبیرخانه این همایش آغاز به کار کرد و تا پایان فعالیت‌اش ۴۰۱ مورد به ثبت رسید. در این دوره شاهد افزایش کمی و کیفی محتوای صفحات مجازی بودیم به گونه‌ای که از همین آمار ۱۹۲ وبلاگ و ۲۰۹ کانال و صفحه تلگرام و اینستاگرام نیز به چشم می‌خورد. عمدتا فعالان این صفحات شهروندانی از سایر استان‌ها بودند.

کریمیان یادآور شد: برای رعایت عدالت، فعالان و تلاشگران بنیاد شهید در فضای مجازی در این همایش شرکت داده نشدند و دوستانی که سال گذشته صفحاتشان برتر شده بود نیز در صورتی که تغییراتی در محتوای مطالبشان ندده بودند در این همایش پذیرفته نشدند.

در بخش دیگر این مراسم ثقفی رئیس دانشگاه شاهد و عضو شورای عالی فضای مجازی گفت:‌ این جای خجالت و شرمساری است که ما از ظرفیت فضای مجازی غفلت کنیم و محافظه‌کاری نسبت به آن داشته باشیم. برای ورود به این عرصه افراد باید از آگاهی و بینش برخوردار باشند.

وی گفت: برای بیرون راندن دشمن از فضای مجازی باید اقدامات گسترده‌ای انجام بدهیم که یکی از آن‌ها تشکیل جبهه فرهنگی ایثارگران در فضای مجازی است. همچنین با تقویت شبکه‌های مجازی داخلی نیز می‌توانیم این امر را به نتیجه دلخواه برسانیم. ما باید برای انجام کارهایمان در قالب جبهه منسجم باشیم و تکلیف‌مان را انجام بدهیم.

در این مراسم ناصر ملایی سردبیر سرویس فرهنگ حماسه  ایسنا نیز در بخش وبلاگ‌نویسی به عنوان یکی از افراد برگزیده معرفی و تقدیر شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *