قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / تجلیل از برگزیدگان همایش جبهه مجازی در حوزه ایثار و شهادت

تجلیل از برگزیدگان همایش جبهه مجازی در حوزه ایثار و شهادت

عضو شورای فضای مجازی با اشاره به عرصه جنگ نرم و فضای مجازی گفت: انتظار این است که با اشغال بخشی از فضای مجازی کشور برای بیرون راندن کشور اقدام کنید که مثل همیشه جامعه ایثارگران در خط مقدم خط شکن و هدایت کننده باشند.

به گزارش کهف شاهد، آئین اختتامیه سومین همایش جبهه مجازی در حوزه ایثار و شهادت امروز دوشنبه، ۱۶ اسفند در سالن سیدالشهدا با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی شهیدی محلاتی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران، ثقفی رئیس هیئت موسس جبهه فرهنگی ایثارگران در فضای مجازی، مدیران بنیاد شهید و جمعی از خانواده‌های شهدا برگزار شد.

در این مراسم کامیار ثقفی، رئیس هیئت موسس جبهه فرهنگی ایثارگران در فضای مجازی با اشاره به بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری، گفت: ایشان در دیداری که اوایل سال با کارگران داشتند، در تعبیری فرمودند که امروز فضای مجازی کشور رها شده است که این صحبت برای مجموعه دست‌اندرکاران تکان دهنده بود. همچنین چندی پیش در دیدار دیگری فرمودند که فضای مجازی قتلگاه نوجوانان و جوانان شده است و منطقه عظیمی از این فضا اکنون در دست دشمن است و آنها هم به ما ضربه می‌زنند. در جای دیگری رهبر معظم انقلاب فرمودند که کارهایی انجام شده که کافی نیست و باید دشمن را از فضای مجازی کشور بیرون کنید.

وی ادامه داد: فضای مجازی به عنوان یک چالش مطرح بوده و همچنان وجود دارد که آیا باید در آن حضور پیدا کرد یا خیر که مقام معظم رهبری در این خصوص فرموده‌اند که ورود هوشمندانه به شبکه‌های بین‌المللی خیلی خوب است، اما حواستان باشد افرادی ورود کنند که از شرایط آگاه باشند. این نکات برای بنده و دوستان دیگری که در یکی از تأثیرگذارترین مراکز این حوزه وظیفه‌ای داریم، واقعا جای خجالت و شرمساری است.

رئیس هیئت موسس جبهه فرهنگی ایثارگران در فضای مجازی با اشاره به صحبت‌هایی از مجری برنامه اظهار داشت: من نمی‌دانم که در پیشگاه خداوند با همه کم‌کاری‌ها، غفلت‌ها و محافظه‌کاری‌ها چه کار باید کنیم. همین امر سبب شده تا قسمتی از فضای مجازی کشور در اختیار دشمن باشد، ضربه می‌خوریم و گاهی نگران کیان انقلاب می‌شویم. شما عزیزان ایثارگر تکلیف و مأموریت ویژه‌ای دارید که در عرصه جنگ نرم تشخیص مسیر درست از غلط، حرف اصلی و تعیین کننده را می‌زند و انتظار است که امروز مجددا با اشغال بخشی از فضای مجازی کشور برای بیرون راندن دشمن اقدام کنیم تا مثل همیشه خط مقدم جامعه ایثارگری خط‌شکن و هدایت کننده باشد. فعالیتی که شروع شده درخور تقدیر است اما متفرق است؛ چرا که تلاش زیادی انجام می‌شود، ولی آثار آن را در فضای مجازی پررنگ نمی‌بینیم. حضور هوشمندانه به عنوان یک اقدام انقلابی در مرزهای دشمن در پیشبرد انقلاب است ولی حضور شما در تقویت شبکه‌های اجتماعی داخلی اهمیت دارد.

ثقفی با بیان اینکه در شبکه‌های اجتماعی که پایداری بیشتری دارند به طور همزمان حضور پیدا کنید، اظهار داشت: اگر این اتفاق رخ ندهد هیچ‌گاه به مرز ۲۰ میلیونی که مورد مطالبه رهبرمان هست، نخواهیم رسید. با تدبیری که در بنیاد شهید مطرح شد و با توجه به ظرفیت غنی جامعه ایثارگری هم فکری شد تا جبهه، گروه یا ان جی او برای همگرایی ایجاد کند تا جبهه فرهنگی ایثارگران در فضای مجازی شکل بگیرد. این حرکت با مشارکت شش نفر از عزیزان شروع شد و در نتیجه اساسنامه شکل گرفت که محتوای آن خاص بوده و رویکرد انقلابی دارد. همچنین مجوز آن گرفته و مجمع عمومی  شکل خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه شاهد با بیان اینکه تیمی مشخص خواهد شد که کار را تشکیلاتی‌تر پیش ببریم، خاطرنشان کرد: در این مسیر حمایت‌هایی را لازم داریم. یکی از تکالیف بنیاد شهید ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در فضای مجازی است. گستره فضای مجازی به دلیل ماهیت تعاملی نیاز به پیشخوان‌های متعدد دارد. خاضعانه استدعا می‌کنیم در این فضا و جبهه‌ای که با نیت خاص شکل گرفته و فعالانه مشارکت کنید.

در انتهای این مراسم از برگزیدگان شرکت کننده در همایش تجلیل شد که اسامی نفرات به این شرح است:

برگزیدگان فضای مجازی در بخش وبلاگ:

– سادات خطیبی با وبلاگ گمنامان

– جاویدان اسماعیل‌پور با وبلاگ خط سرخ شهادت

– رمضان علی کاووسی(جانباز ۷۰ درصد نخاع گردنی) با وبلاگ روزهای جانبازی

– رسول گلی‌زاده با وبلاگ پرواز در اسمان رهایی

– عباس لشگری با وبلاگ دلباخته

– ناصر زیارانی با وبلاگ نشر اثارشهدای آبیک

– ناصر ملایی با وبلاگ فریاد خاموش

برگزیدگان فضای مجازی در بخش نویسندگان وبلاگ:

– احمد یوسفی با وبلاگ شهید حرم

– علی سودی با وبلاگ مدافع حرم

– علی محمدی با وبلاگ ستاره درخشان سلیاکتی

برگزیدگان فضای مجازی در بخش اینستاگرام :

– محمدحسین گیوه‌ای با وبلاگ شهید سرلشکر دکتر رحمان فروزنده

– صادق بیدار با وبلاگ سلیمانی

– مطهره عسگری نژاد به وبلاگ سردار شهید احمد کاظمی

– علی اصغر مسرور با وبلاگ فاتحین

– علیرضا کلهر با وبلاگ یادمان و موزه شهدای کلهر

– امیر پرهیزی با وبلاگ جستجوگر نور شهید عباس صابری

– سیده زهرا حسینی با وبلاگ شهید مدافع حرم

برگزیدگان در بخش نویسندگی اینستاگرام:

– وحید گنجعلی با نام صفحه شهید حاج حسین خرازی

– سیدرضا حسینی با نام صفحه شهید علی نظری

– محمد توکلی با نام صفحه مدافعان حرم و راهیان نور

برگزیدگان فضای مجازی در بخش تلگرام:

– محمداسماعیل‌پور با نام کانال خادم الشهدا

– محمد پهلوان با نام کانال جاماندگان قافله شهدا

– مهدی شاه‌بیک با نام کانال سرای شهیدان

– محمدجواد مرادی نیا با نام کانال رزمندگان خمین

– قاسم الله‌یاری با نام کانال معراج الشهدا

– معصومه صادقی با نام کانال شهدای جهرم

– مرضیه رجبی طوسی با نام کانال شهید محمدتقی سالخورده

نویسندگان برتر فضای مجازی در در بخش تلگرام:

– مهدی شفوی با نام کانال آقا محمودرضا

– محمدرضا فلاح با نام کانال شهید محرم علیپور

– علی اکبر شجاعی‌فر با نام کانال فرهنگی مذهبی

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *