قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / روحیه خودباوری با برگزاری گفتمان فرهنگ ملی حماسه تقویت می‌شود

روحیه خودباوری با برگزاری گفتمان فرهنگ ملی حماسه تقویت می‌شود

مشاور امور ایثارگران رئیس سازمان انرژی اتمی با تفکیک گفتمان فرهنگ ملی حماسه به دو بخش گفتمان ملی و فرهنگ حماسه گفت: زمانی این گفتمان محقق می‌شود که این دو بخش به شکل شفاف تعریف شود.

 به گزارش کهف شاهد،رضا صادقلو گفتمان ملی را به آرمان‌های مشترک یک ملت با حمایت حداکثری تعریف کرد و گفت: این آرمان‌ها باید مورد وثوق جامعه باشد چراکه از جمله محورهای اتحاد ملی محسوب می‌شود. همچنین فرهنگ حماسه را می توان «به ظهور رساندن یک گفتمان ملی و تبدیل آن به یک استراتژی فراگیر در کشور» معنا کرد که به تحقق آرمان‌های اسلام و نظام کمک خواهد کرد.

صادقلو در پاسخ به این سوال که گفتمان فرهنگ ملی حماسه چه قدر قابل تحقق است، اذعان کرد: این گفتمان از بدو حرکت انقلابی امام (ره) برای تشکیل یک حکومت اسلامی آغاز شد و در دوره‌های نهضت اسلامی از جمله ۲۲ بهمن، جنگ تحمیلی، روزهای دفاع مقدس و ۹ دی به دفعات محقق شده است و در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی در خصوص فعالیت‌های سازمان انرژی اتمی در حوزه حماسه تصریح کرد: سازمان انرژی اتمی به عنوان یک دستگاه پیش رو در معادلات جهانی و یک مرکز استراتژیک علمی با دستاوردهای مختلف هسته‌ای، در اوج تحریم‌های ظالمانه به خوبی توانسته است شعار «ما می‌توانیم» را تحقق بخشد و همین امر در رابطه با حماسه ملی شمرده می‌شود. البته در این راه شهدای معظم صنعت هسته‌ای توانسته‌اند این حماسه را پررنگ‌تر از قبل به رخ جهانیان بکشند.

مشاور امور ایثارگران رئیس سازمان انرژی اتمی همه دستگاه‌ها را در خصوص تحقق فرهنگ حماسه مکلف به فعالیت دانست گفت: برای محقق کردن این فرهنگ نمی‌توان تنها از یک دستگاه در حوزه فرهنگی انتظار داشت؛ بلکه همه پتانسیل‌ها باید به مقوله فرهنگ حماسه کمک کند. وزارت فرهنگ به عنوان متولی اصلی فرهنگ کشور باید فضای مناسبی را برای حضور مردم در این حوزه مهیا کند؛ چراکه ترویج یک گفتمان ملی بدون حضور خودجوش مردم امری محال است.

وی در پایان با حمایت از برگزاری کنگره «گفتمان فرهنگ ملی حماسه» تصریح کرد: تحقق اهداف این کنگره می‌تواند به تقویت روحیه خود باوری در جوانان و تحقق شعار «ما می‌توانیم» کمک کند. تجربه نشان داده هر کجا فرهنگ مورد هجمه قرار گرفته، اعتماد به نفس ملی نیز خدشه‌دار شد به همین خاطر باید از چنین فعالیت‌های فرهنگی حمایت کنیم تا روحیه عزتمندی و سلحشوری تقویت شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *