قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / اهم مصوبات ایثارگران روز شنبه ۱۴ اسفند مجلس شورای اسلامی

اهم مصوبات ایثارگران روز شنبه ۱۴ اسفند مجلس شورای اسلامی

به گزارش کهف شاهد،در بند الحاقی به تبصره ۱۸ لایحه بودجه_۱۳۹۶ آمده است:
در راستای اجرای ماده ۶۵ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف به تامین تسهیلات لازم برای مسکن ۱۰۰ هزار نفر از ایثاگران و یارانه و تسهیلات منابع موجود در این قانون شد.

تبصره ۱– ایثارگرانی که در سنوات گذشته از تسهیلات ارزان قیمت استفاده کرده اند و تا پایان سال ۱۳۹۴ آن را تسویه نموده اند می توانند به شرط ساخت مسکن جدید از تسهیلات ارزان قیمت ایثارگری در قانون بودجه سال ۹۶ بهره مند شوند.

تبصره ۲- بنیاد شهید و امور ایثارگران می تواند تعداد ۵ هزار فقره وام مسکن از محل سهمیه سال ۱۳۹۶ را مجددا برای ایثارگرانی که در سنوات قبل از این تسهیلات استفاده نکرده اند با اولویت برای ایثارگران فاقد مسکن تخصیص داده، بدون رعایت سایر ضوابط برای ساخت مسکن این تسهیلات اختصاص می یابد.

مطابق بند (ج) تبصره ۱۸ لایحه بودجه_۱۳۹۶: بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلف است از محل اعتبارات موضوع ردیف ۱۳۱۶۰۰ جدول شماره (۷)‌ این قانون به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال معسر فاقد درآمد که بر اساس قوانین نیروهای مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نمی‌باشند، تا زمانی که فاقد شغل و درآمد باشند، ماهانه کمک معیشت معادل حداقل حقوق کارکنان دولت پرداخت کند.

بر اساس بند (د) تبصره ۱۸ لایحه بودجه_۱۳۹۶؛ بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلف است از محل اعتبارات خود موضوع ردیف ۱۳۱۶۰۰ جدول شماره(۷)‌ این قانون با تشخیص کمیسیون پزشکی بنیاد و یا مراجع قانونی ذی‌ربط حسب مورد به والدین و همسران شهدا که به دلیل کهولت سن و یا بیماری صعب‌العلاج نیاز به نگهداری دارند در صورتی که در میان خانواده، فرد یا افرادی از آنها نگهداری کنند، نسبت به پرداخت حق نگهداری به میزان سی ‌درصد (۳۰%) حداقل حقوق کارکنان دولت اقدام کند.

انتهای پیام

یک دیدگاه

  1. سلام بنده فرزند جانباز ۳۰./. و رزمنده با سابقه ۷۰ماه حضور در جبهه های حق علیه باطل بوده و دارای مدرک کارشناس مدیریت برنامه ریزی آموزش با رتبه ممتاز (معدل الف) از دانشگاه الزهرا(س) و همجنین کارشناس ارشد مدیریت برنامه آموزش (معدل الف) فارغ التحصیل علوم تحقیقات هستم که درسال ۹۴توسط بنیاد شهید تهران بزرگ جهت اسخدام به وزارت علوم و تحقیقات معرفی شدم لیکن بعدگذشت یکسال و اندی و پیگیری های مکرر متاسفانه ازطرف وزارت علوم بدون ارایه هیج دلیلی منطقی اعلام نمودند از مصاحبه قبول نشدم حال سوال بی جواب ما این است اگر شخصی با رتبه ممتاز در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته تخصصی خود مورد پذیرش وزارت علوم نباشد اینها بدنبال جه کسانی هستند.در صورت امکان از طریق مراج ذیصلاح پیگیری و دعا گویمان فرمایید/ باتشکر ومن الله التوفیق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *