قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / انتشار خاطرات خادمین شهدا انتقال نسلی و توسعه فرهنگی را ایجاد می کند

انتشار خاطرات خادمین شهدا انتقال نسلی و توسعه فرهنگی را ایجاد می کند

قائم مقام بنیاد شهید وامور ایثارگران توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، انتقال تجربیات و روح شهادت طلبی و ایمان خانواده شهدا به نسل های دیگر و تأثیر عقیدتی و روحی بر شخصیت فرد خواننده اثر را از مزیت های انتشار خاطرات خادمین شهدا دانست.

به گزارش کهف شاهد، مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقه خاطره نویسی «یادگاران آسمانی» و رونمایی از دفتر اول کتاب «یادگاران آسمانی» با محوریت خاطراتی از کارمندان و بازنشستگان بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور سردار محسن انصاری قائم مقام بنیاد، حجت الاسلام سید حسن موذنی معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد، سرهنگ فریبرز خزایی فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد، کشاورز فرمانده پایگاه شهید باکری، علی عباس کمری رییس مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر، محمد رضا گروسی مشاور رییس بنیاد و رییس مرکز علمی کاربردی امام خمینی (ره) و برخی مسئولین بنیاد در ساختمان رسول زاده برگزار شد.
سردار محسن انصاری در این نشست با گرامیداشت ایام فاطمیه و یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و مدافعین حرم گفت: در ابتدا از سرهنگ خزایی و آقای کشاورز که در جهت چاپ کتاب خاطرات یادگاران آسمانی تلاش کردند قدردانی می کنم، این اقدام بسیار با ارزش و ابتکاری از سوی دوستان بسیجی ماست که از روح و تفکر بسیجی سرچشمه گرفته است.
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: ایشان فرمودند که «آنجا که مربوط به شهادت است بهترین کارها را انجام دهید چون شهید بهترین است» در حال حاضر هم که شما دوستان خاطرات خادمین شهدا را جمع آوری می کنید یقیناً در مرحله اول کار هستید که سختی های خود را دارد.
قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران مزیت گردآوری خاطرات خادمین شهدا را در سه وجه دانست و گفت:  توسعه فرهنگ ایثار و شهادت بعد اول این اقدام است زیرا سازندگان خاطرات، کارمندان و دوستان بازنشسته بنیاد نیستند بلکه این خاطرات متبرک به نام خانواده شهدا و خاطرات شور و هیجان دوران دفاع مقدس و سراسر معنویت و ایمان است.
وی انتقال تجربیات به نسل های دیگر را از دیگر آثار جمع آوری خاطرات خادمین شهدا دانست و خاطرنشان کرد: با چاپ این گونه کتاب ها علاوه بر انتقال روح شهادت طلبی و ایمان خانواده شهدا به نسل های دیگر می توان تجربیات این کارمندان و بازنشستگان بنیاد را نیز به مدیران بعدی منتقل کرد، از سوی دیگر بعد سوم مزیت گردآوری این خاطرات نیز تاثیر عقیدتی و روحی بر شخصیت فرد خواننده اثر است.
سردار انصاری با اشاره به تمدن بزرگ اسلامی اظهار داشت: امام خمینی (ره) اقدامی انقلابی را از پیش از سال ۱۳۴۲ تا پیروزی انقلاب به همراه مردم آغاز کردند و در تمامی این عرصه ها همیشه فرهنگ و روحیه بسیجی و ایمانی وجود داشت، در دفاع مقدس نیز نهضتی فرهنگی به وجود آمد که بازتولیدی از فرهنگ عاشورا بود، استکبارستیزی، حرکت مومنانه و ایثار و از خودگذشتگی از مولفه های این فرهنگ بزرگ اسلامی بود که این  قدرت نرم توانسته امنیت و قدرت ملی جمهوری اسلامی ایران را شکل دهد.
وی با بیان این که مقابله با توان نرم از سیاست های نظام سلطه و کاری بسیار دشوارتر از توان سخت است گفت: شهادت، ایثار، روحیه شهادت طلبی و ….. از مولفه های توان های نرم جمهوری اسلامی ایران است و باید از راه شناسایی آفت ها مانع از آسیب دشمن به توان نرم کشور از جمله تخریب، تحریف و فراموشی شد و بسیج قادر به انجام این اقدام مهم است.
سردار انصاری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت فضای مجازی اظهار داشت: یکی از بسترهای مقابله با توان نرم فضای مجازی است، رهبر معظم انقلاب بارها در بیاناتشان فرمودند که اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است و فرمودند که اگر من رهبر نبودم، رییس فضای مجازی کشور می شدم، بنابراین با توجه به صحبت های ایشان باید وارد این میدان شد و تمامی تهدیدات را به فرصت تبدیل کرد.
وی تفکر بسیجی را راهکار خنثی سازی توطئه های دشمن و تبدیل تهدیدها به فرصت دانست و تصریح کرد: باید در جهت اجرایی کردن این اصل، خاطرات شهدا و خادمین آنها را در فضای مجازی به صورت تلخیص شده استفاده کنید، هزاران خاطره در این زمینه وجود دارد که ان شاءالله در جهت اجرایی کردن منویات رهبر معظم انقلاب در راستای ادبیات سازی فضای مجازی تلاش شود، سبک زندگی، نفوذ، جهاد کبیر و اقتصاد مقاومتی از جمله تاکیدات رهبری برای پرداختن به آن است که امیدوارم مورد بررسی قرار گیرد و در فضای مجازی به آن پرداخته شود.
گفتنی است، در پایان این نشست توسط سردار انصاری از دفتر اول کتاب «یادگاران آسمانی» رونمایی شد و با اهدای لوح تقدیر از ۱۴ نفر از برگزیدگان کارمند و بازنشسته بنیاد شهید و امور ایثارگران در مسابقه خاطر نویسی «یادگاران آسمانی» با نام های «زهرا کریمیان بافتی از یزد»، «حسن نوروزی از گلستان»، «محمد بذرافشان از یزد»، «لیلی صابری از فارس»، «عیسی شقاقی از زنجان»، «محمدعلی یوسف زاده از همدان»، «مهین شکیبا از خراسان رضوی»، «محمود یزدانی از اصفهان»، «ناصر علیزاده از آذربایجان غربی»، «عبدالله سعادتی از زنجان»، «فرحناز محمودی از لرستان»، «عایشه محمودیان از کردستان»، «قاسمعلی بهبودی از خراسان رضوی» و «متین مرادپوراز قزوین»  تقدیر شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *