قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / اجازه ندهیم یاد و خاطره شهدا فراموش شود/ مکان‌عمومی با تدفین شهدا به قطب فرهنگی- معنوی تبدیل می‌شود

اجازه ندهیم یاد و خاطره شهدا فراموش شود/ مکان‌عمومی با تدفین شهدا به قطب فرهنگی- معنوی تبدیل می‌شود

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: زمانی‌که یک شهید در مکان عمومی و یا در یک امامزاده‌ای تدفین می‌شود، آن مکان به یک قطب فرهنگی و معنوی تبدیل می‌شود که محل تکیه‌گاه معنوی است.

 به گزارش کهف شاهد،حمیدرضا مقدم‌فر مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز با حضور در مراسم تشییع شهید «محمدسعید محققی» با اشاره به تشییع شهدای دوران دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در سراسر کشور، اظهار داشت: تشییع شهدا، برگزاری یادواره، حضور در راهیان نور و … از جمله اموری است که امروز می‌تواند فضای معنوی و ارزشی کشور را حفظ کند.

وی افزود: بازگشت شهدای هشت سال دفاع مقدس پس از گذشت حدود ۳۰ سال از آن دوران را باید ارج نهیم و به عنوان یک سرمایه در نظام به آن بها دهیم. مردم نیز با حضور در این مراسمات یاد و خاطره شهدا را زنده نگه می‌دارند.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه با تشییع و تدفین شهدا در مکان‌‌های عمومی کمک شایانی به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌کند، گفت: زمانی که یک شهید در مکان عمومی و یا در یک امامزاده‌ای تدفین می‌شود، آن مکان به یک قطب فرهنگی و معنوی تبدیل می‌شود که محل تکیه‌گاه معنوی است.

مقدم‌فر خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم که یاد و خاطره شهدا در کشور به فراموشی سپرده شود. کتاب، فیلم، اردوی راهیان نور، یادواره و … ابزاری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *