قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / اخبار ایثار / توسعه فعالیت‌های محتوایی و نمایشی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

توسعه فعالیت‌های محتوایی و نمایشی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: با هم افزایی که توسط شهرداری تهران و ستاد کل نیروهای مسلح صورت گرفته و موجب تشکیل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شده است، شاهد توسعه فعالیت‌های محتوایی و نمایشی این موزه خواهیم بود.

به گزارش کهف شاهد،«جواد خضرایی» مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در حاشیه برگزاری اولین جلسه هیات مدیره این موزه اظهار داشت: سابق بر این در شهرداری تهران موزه‌ای به نام باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت وجود داشت که در حدود پنج سال فعالیت خود، فعالیت‌های متنوعی بر اساس اساسنامه انجام داده بود و کارکردها و الهامات دفاع مقدس در بخش بصری با کارهای حجمی، مفهومی و انتزاعی به نمایش گذاشته شده بود.
وی افزود: به موازات موزه، طبق اساسنامه، اموری مانند اعزام کاروان‌های راهیان نور، تشکیل شورای راهبردی ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و نیز کارهایی مرتبط با تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت انجام می‌دادیم که در همه بخش‌های آن توفیقاتی داشتیم، به نحوی که آن کارها توانست در جامعه اثرگذاری داشته باشد.
خضرایی در ادامه به ادغام باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت شهرداری تهران با موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: براساس تمهیداتی این دو سازمان‌ با هم ادغام شدند و مطابق با تدبیر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح که ریاست هیات امنای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را بر عهده دارند، اولین جلسه هیات مدیره موزه برگزار شد.

وی اضافه کرد: وجود هیات مدیره جدید، توانایی‌های آن‌ها و برخورداری از کارکنان مختلفی که در دیگر سازمان‌ها هستند، می‌تواند به تبیین معارف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کمک کند لذا امیدواریم این هم افزایی موجب ارتقاء موزه قبلی شود و بتواند شکل جدیدی از محتوای ارزشمند دفاع مقدس را در معرض نمایش بازدید کنندگان قرار دهد.

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تصریح کرد: یکی از امکانات جدید ما در موزه دفاع مقدس، استفاده از فناوری‌هایی است که می‌تواند امکان نو شوندگی، پویایی و تجدید شوندگی را موجب شود، بنابراین وقتی می‌خواهیم کارکردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را عمق بدهیم می‌بایست در قالب مفاهیم جدید و کارکرد‌های المانی ارائه دهیم.
وی بیان داشت: بستر اصلی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس این امکان را فراهم می‌کند که مطول‌تر و وسیع‌تر الهام‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را ارائه دهیم؛ پس به صورت کلی می‌توان گفت که ساختار موجود امکان ارتقاء مفاهیم جدید را دارد. بنابر تدبیر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و در راستای تدابیر مقام معظم رهبری بخشی از موزه را در قالب کارکردهای المانی و ابزارهای هنری و حجمی در این محل نشان خواهیم داد و در جوار حرم حضرت امام(ره) نیز کارکردهای کمی و فیزیکی آن دوران در قالب کارهای نمایشگاهی ارائه خواهد شد.
خضرایی تصریح کرد: در انجام این کارها باید بدانیم چه بخشی از کار را باید توسعه بدهیم و بعد از آن مفهوم یا سناریوی جدید پیش بینی کنیم تا هنرمندان بتوانند از آن مفهوم یا سناریوی جدید نسبت به تهیه کارهای هنری و المانی، اقدام کنند.
وی بیان داشت: تصور می‌کنم این هم افزایی مبنی بر اینکه توانایی‌های هر دو ساختار در هم جمع شود، ابتدا به ساکن رشد ارزشمند و حرکت جدی رو به جلو است؛ در واقع توانایی اعضاء هیات مدیره جدید باید بتواند در این بستر آماده کارهایی را ارائه دهد و تدابیری داشته باشد تا بتواند اقدامات قبلی را ارتقاء بدهد.
مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در پایان عنوان کرد: امیدوارم که این تدبیر به بهترین شکل ممکن توسط اعضاء هیات مدیره موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس راهنمایی و برنامه ریزی شود.
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *