قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / برپایی هیئت فرزندان شهدا اقدام بسیار شایسته ایست/ هر چه داریم از امام و خون شهدا داریم

برپایی هیئت فرزندان شهدا اقدام بسیار شایسته ایست/ هر چه داریم از امام و خون شهدا داریم

به گزارش کهف شاهد ،حجت الاسلام علی محمدی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در هفدهمین جلسه ی “هیئت فرزندان شهدای اسلام” گفت: اقدام تشکیل هیئت و جمع شدن ماهیانه ی خانواده ی شهدا برای زنده نگه داشتن شهیدان، آن هم در مکان مقدس امام زاده صالح امر بسیار شایسته ایی است. مراسم برای شهدا، با حضور خانواده ی شهدا و در مکان مناسب از آن جهت که امام زاده صالح هم به دست دشمنان اسلام به شهادت رسیده اند.

حجت الاسلام علی محمدی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در هفدهمین جلسه ی “هیئت فرزندان شهدای اسلام”  با  حضور در بین خانواده ی معظم شهدا و همچنین خانواده شهدای آتش نشان ضمن تسلیت به خانواده ی داغدار این عزیزان برایشان از خداوند متعال  طلب صبر کرد.

در ادامه حجت الاسلام محمدی از دست اندرکاران و مدیران و برپا کننده گان این مراسم تشکر کرد و اظهار داشت: اقدام تشکیل هیئت و جمع شدن ماهیانه ی خانواده ی شهدا برای زنده نگه داشتن شهیدان، آن هم در مکان  مقدس امام زاده صالح امر بسیار شایسته ایی است. مراسم برای شهدا، با حضور خانواده ی شهدا و در مکان مناسب از آن جهت  که امام زاده صالح هم به دست دشمنان اسلام به شهادت رسیده اند.

وی در ادامه از مسئولین و مدیران حاضر محمدخانی و شریفی که در سپاه و نیروی زمینی و همچنین در آتش نشانی خدمت می کنند تشکر کرد و اذعان داشت: در شان و مقام آتش نشانانی که در حادثه ی اخیر پلاسکو فداکاری از خود نشان دادند همین بس که مقام معظم رهبری فرمودند: انسان از تقدیر این فداکاری و جانبازی عاجز است.

رئیس اوقاف و امور خیریه در ادامه با پرداختن به وعده خدا در قران در مورد پایمال  نشدن خون شهدا ادامه داد:  هر چه داریم از امام و خون شهدا داریم. شهیدان(کشته شدگان در راه خدا) اعمال و رفتارشان کم نمی شود  و از بین نمی رود و این وعده ی خداست. این که ما در مقابل دشمن تا کنون پیروز و سربلند هستیم مدیون خون شهدا و جانبازی جانبازان سرافراز کشورمان است.

وی همچنین گفت: ما در مقابل دشمن پیروز مطلق هستیم. از آن جهت که دشمن به دو هدف اصلی خود در جنگ تحمیلی که یکی از آن تجزیه ی خاک ایران و دیگری از بین بردن نظام جمهوری اسلامی بود، نرسید. رژیم بعث از بین رفت. صدام نابود شد  ولی جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا و فداکاری جانبازان و روحیه ی فداکاری در مردم  تا امروز پا برجا و استوار است. همانطور که مقام معظم رهبری در مورد شهدای اتش نشان فرمودند: این عزیزان نشان دادند که هنوز روحیه ی فداکاری و ایثار و گذشت برای این مملکت باقی است. حال آنکه وظیفه ی ما درمقابل این فداکاری و گذشت چیست؟  پاسخ در وصیت نامه ی شهدا، خانواده ی شهدا و فرزندانشان است. نباید بگذاریم هدف و راهشان گم شود و این ممکن نیست جز در نظر داشتن راه شهدا در هر زمان.

 حجت الاسلام محمدی افزود: دشمن برای دور کردن مردم از هدف و راه اصلی در زمان جنگ از حمله ی نظامی  و حال از نفوذ استفاده میکند. نفوذ به این معنا که دشمن  از طرق مختلف ما را مجبور به اطاعت از خود کند و از این طریق به اسلام ضربه بزند. همانگونه که رهبر معظم انقلاب در این زمینه هشدار دادند ما نیز باید مواظب نفوذ فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، نظامی، اخلاقی که به طور غیر مستقیم است و ایمان و اخلاق و اعتقاد ما و فرزندانمان تهدید می کند، باشیم. دشمن برای سست شدن و انحراف ما از راه اصلی هرکاری میکن، در زمان جنگ با محدودیت نظامی، بعد با انرژی هسته ایی و حالا با مشکلات و محدودیت اقتصادی، اما ملت ایران هر زمان با هر مشکلی جنگید و پیروز شد. و این امر محقق نمی شود مگر با روحیه ی فداکاری و گذشت. خداوند در قرآن می فرماید: ای مومنین دوست دارید سرمایه ایی را به شما نشان دهم که شما را از عذاب نجات دهد؟  این سرمایه دو راه است اول ایمان به خدا و دوم جهاد و مبارزه در راه خدا. پس ما نباید در این راه خسته شویم و به فرموده ی  رهبر معظم انقلاب: مشکلات این کشور در ژنو و مانند آن حل نمی شود، مشکلات به دست این مردم حل می شود. جوانی که پیچیده ترین مسائل را حل می کند قادر به حل مشکلات کشور است.

وی همچنین تصریح کرد: دشمن برخلاف ظاهر مرتب و آراسته، باطن خبیثی دارد. نمونه ی بارز آن آمریکا است که به تازگی ورود هر ایرانی مسلمان  را به آمریکا ممنوع کرده است. ما نباید به دشمن اعتماد کنیم، باید آگاهی و بصیرت داشته باشیم تا در مقابل دشمن فریب نخوریم و جلوی خدعه ی دشمن را بگیریم، در مقابل دشمن خسته نشویم و وحدت و اتحادمان را حفظ کنیم، توکل و صبر و استقامت داشته باشیم و اطاعت متعبرانه از ولایت فقیه کنیم.

حجت الاسلام محمدی رئیس اوقاف و امور خیریه در پایان با تاکید بر شجاعت و فداکاری مدافعان حرم گفت: اگر مدافعان حرم برای دفاع از حرم اهل بیت در بیرون از مرزهای کشورمان نمی رفتند، امروز دشمن وارد خانه ی ما می شد و کسی که دشمن وارد خانه اش شود شکست خورده. پس ما باز هم مدیون خون پاک شهدا و فداکاری و جانفشانی جانبازان عزیزمان هستیم.

امید است ما نیز راه ولایت و امام  و شهیدان و  را طی کنیم و به آرمان های شهدا دست یابیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *