قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / تشریح اقدامات و دستاوردهای مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر

تشریح اقدامات و دستاوردهای مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر

به گزارش کهف شاهد، علی عباس کمری در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به شعار اصلی این مرکز مبنی بر توانمندی ایثارگران، گفت: ایثارگران و خانواده‌های آنان همیشه و در تمام مقاطع حضوری فعال دارند و در عرصه‌های مختلف ثابت کرده‌اند انسان‌های توانمندی هستند.
وی افزود: در سال جاری حدود ۴۰۹ اختراع توسط جامعه ایثارگران به ثبت رسیده است و ۳۵ نفر از دانش آموزان و ۸ نفر از دانشجویان ما موفق به کسب افتخار در المپیادهای جهانی شده‌اند.
رییس مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر با اشاره به افتخارات جامعه ایثارگری در المپیادهای کشوری گفت: ۲۳ نفر از دانش آموزان و ۳۶ نفر از دانشجویان ما موفق به کسب مقام در مسابقات ملی و کشوری شده‌اند و از میان نفرات برتر آزمون سراسری در کلیه مقاطع تحصیلی ۳۱ نفر در مقطع کارشناسی، ۲۰ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و ۷ نفر در مقطع دکترا در سال جاری از بین جامعه شاهد و ایثارگر کشور بوده است و همچنین شاهد این بوده‌ایم که ۲۱۰ نفر از این عزیزان به عنوان هیئت علمی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی جذب شده‌اند که از این میان ۳۱ نفر به عنوان استاد، ۴۰ نفر به عنوان دانشیار و ۱۳۹ نفر به عنوان استادیار مشغول فعالیت شده‌اند.
وی در ادامه افزود: در نیمه نخست سال ۹۵ شاهد ارائه ۷۷۷ مقاله علمی و انتشار آن در مجلات علمی معتبر جهانی، تألیف و ترجمه ۳۰۷ کتاب، اجرای ۳۰ طرح تحقیقاتی و ارسال ۷۰۷ عنوان مقاله به کنفرانس‌ها و همایش‌های علمی و تخصصی بوده‌ایم.
کمری با بیان اینکه ۱۰۷۴ نفر از اعضا مرکز دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر جز نفرات برتر و نخبگان کشوری هستند، تصریح کرد: از این تعداد ۵۸ نفر در مقطع دکترای تخصصی، ۳۵ نفر در مقطع پزشکی تخصصی، ۸ نفر در مقطع فوق تخصص و ۱۵ نفر در مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند.
وی با اشاره به اینکه ۷۴۲۰ نفر عضو این مرکز هستند، گفت: از این میان ۲۸۹۴ نفر فرزند شهید، ۹۱ نفر همسر شهید، ۱۵۰۲ نفر جانباز، ۲۱۴ نفر همسر جانباز، ۲۲۷۵ نفر فرزند جانباز، ۱۴۸ نفر آزاده، ۳۹ نفر همسر آزاده و ۲۲۴ فرزند آزاده هستند که برخی از این عزیزان در چند گروه عضویت دارند.
رییس مرکز دانش پژوهان با اشاره به آمار ۱۷۶۴ نفری در مقاطع مختلف تحصیلی گفت: ۲۳۲ نفر دارای تحصیلات دیپلم، ۱۱۳ نفر کاردانی، ۸۵۶ نفر کارشناسی، ۲۶۵۹ نفر کارشناسی ارشد، ۱۷۶۴ نفر دکترای تخصصی، ۱۰۲۲ نفر پزشکی تخصصی و ۱۷۴ نفر تحصیلات حوزوی دارند که ۱۲۰ نفر در مقطع خارج فقه و اصول و ۵۴ نفر در سطح ۱ و ۲ هستند.
وی در ادامه با بیان اینکه ایثارگران افرادی توانمند هستند، تصریح کرد: آمار ارائه شده مصداق بارز این شعار است و نشان می‌دهد که این عزیزان نه تنها در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بلکه در همه حوزه‌ها از برترین‌های کشوری هستند و این برتری حاصل تلاش این عزیزان و زیرساخت‌های فراهم شده توسط بنیاد و سیاست اصلی ما ورود جامعه شاهد و ایثارگر به عنوان افرادی توانمند به جامعه است.
کمری در ادامه ضمن تشریح ویژه برنامه‌های سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و بزرگداشت روز شهید گفت: نمایشگاه آثار هنری با عنوان «رویش دوباره» با به نمایش گذاشتن ۱۰۰ اثر منتخب از ۲۲ هنرمند برتر جامعه ایثارگری در رشته‌های مختلفی چون، خوشنویسی، نگارگری، نقاشی، عکاسی و سایر رشته‌ها برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: مراسم افتتاحیه این نمایشگاه ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه ۱۷ بهمن ماه با حضور حجت الاسلام و المسلمین شهیدی در محل موزه شهدا برگزار می‌شود، علاقه‌مندان به بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا ۲۱ بهمن ماه، همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۶ به موزه شهدا مراجعه کنند.
رییس مرکز دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر با اشاره به حضور گسترده جامعه شاهد و ایثارگر در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن گفت: در حاشیه این راهپیمایی نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌ها تشکل‌های شاهد و ایثارگر در غرفه ای به مساحت ۹۰ مترمربع بین خیابان خوش و شادمان برگزار می‌شود.
رییس مرکز دانش پژوهان در ادامه این نشست افزود: به طور مثال اختراعات آزادگان در دوران اسارت نمونه سازی شده و در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد، همچنین اختراعات، تألیفات و کتب منتشر شده توسط جامعه ایثارگران از دیگر بخش‌های این نمایشگاه است.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره «نامه ای به یک شهید» گفت: این جشنواره در پنج محور با همکاری وزارت آموزش و پرورش و بنیاد برگزار می‌شود و ۶۲۰ اثر برتر استانی در مرکز دانش پژوهان بررسی شده و به ۲۲۰ اثر برتر جوایز ارزشمندی اهدا خواهد شد.
کمری با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر گفت: این نمایشگاه به مناسبت روز بزرگداشت شهدا برگزار می‌شود و آر نخبگان جهت شرکت در این نمایشگاه دعوت می‌شود.
وی در ادامه تصریح کرد: جشنواره عکس «ویرا ایستا زینو» با هدف ارتقای سطح کیفی هنر عکاسی جامعه شاهد و ایثارگر و تعامل بیشتر با جامعه عکاسان کشور در چهار بخش مستند اجتماعی، طبیعت، پرتره و آزاد برگزار می‌شود، علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره تا ۲۵ بهمن ماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند، گفتنی است، مراسم افتتاحیه این جشنواره ۱۵ اسفند برگزار می‌شود و به نفرات برتر در هر بخش جوایز ارزشمندی اهدا می‌شود.
وی در ادامه تصریح کرد: آیین نامه اجرای ماده ۶۹ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به منظور تشویق و حمایت از نخبگان و سرآمدان علمی، فرهنگی، ورزشی و هنری خانواده شاهد و ایثارگران با همکاری ۱۵ دستگاه و نهاد تدوین و در کمیسیون اجتماعی دولت به تصویب رسیده است و پیش نویس آن آماده ارائه به هیئت دولت است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *