قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / اخبار ایثار / بررسی ابعاد شخصیتی شهید باقری در آثار نمی‌گنجد/ فرماندهی که روزی ۲۰ ساعت کار می‌کرد

بررسی ابعاد شخصیتی شهید باقری در آثار نمی‌گنجد/ فرماندهی که روزی ۲۰ ساعت کار می‌کرد

رئیس هیئت مدیره مؤسسه شهید باقری درباره ابعاد شخصیتی این شهید بزگوار گفت: آنچه که در اسناد از چهره شهید باقری ترسیم شده است واقعاً آن چیزی نیست که ما از نزدیک شاهد بودیم، زیرا بررسی ابعاد شخصیتی وی در آثار نمی‎گنجد.

به گزارش کهف شاهد،در سی و چهارمین سالگرد شهادت سردار شهید حسن باقری که در محل باشگاه خبرنگاران تسنیم«پویا» در حال برگزاری است، سردار فتح‌الله جعفری، رئیس هیئت مدیره مؤسسه شهید باقری با بیان اینکه بنا بر برگزاری بزرگداشت و سالگرد شهید را نداریم، گفت: ما سعی داریم امکانات مادی برگزاری مراسم را در مسیر نشر آثار شهید حسن باقری به کار گیریم؛ حسن باقری شخصیتی بود که آیندگان به بزرگی وی پی می‎برند.

وی با اشاره به اینکه مدت ۲۲ ماه با ایشان هم‌رزم بودم و از نزدیک شاهد فعالیتهای وی بودم، خاطرنشان کرد: آنچه که در اسناد از چهره شهید باقری ترسیم شده است واقعاً آن چیزی نیست که ما از نزدیک شاهد بودیم زیرا بررسی ابعاد شخصیتی وی در آثار نمی‎گنجد.

جعفری با اشاره به اینکه اولین موضوعی که در اسناد و آثار نگاشته شده درباره شخصیت شهید حسن باقری می‎بینیم، امانت‌داری ایشان است، افزود: طبق اسناد موجودی که از شهید حسن باقری دست ما رسیده است، ما ملاحظه می‎کنیم حدود ۲۰ ساعت از شبانه‎روز را کار مفید انجام می‎داد و می‎توان گفت طی این ساعات کاری به نوعی امانت‎دار مردم، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بود.

وی با بیان اینکه شهید حسن باقری به دنبال کشتار نبود، آن را برگرفته از خصلت امانت‌داری وی یاد و تصریح کرد: در تمام طرح‎های عملیاتی‌ای که برای مبارزه با دشمن ارائه می‌داد، به دنبال این بود که حداقلِ شهید برای ما و حتی حداقلِ تلفات برای دشمن رقم بخورد؛ بنابراین فرماندهی نبود که به دنبال کشتار باشد و این به دلیل خصلت امانت‌داری شهید باقری بود.

رئیس هیئت مدیره مؤسسه شهید باقری،  تصمیم‎گیری در شرایط بحرانی را از دیگر ویژگی‎های حسن باقری در اسناد بر جا مانده بر شمرد و افزود: بر اساس اسنادی که موجود است، ما شاهدیم که در بحرانی‎ترین شرایط، بهترین تصمیمات را می‎گرفت و در اکثر مواقع پیروز میدان بود و در عین حال در نهایت تواضع نیز برخورد می‎کرد.

جعفری با اشاره به اینکه شهید باقری هیچ گاه به دنبال فعالیتهای تکراری نبود، نوسازی را از دیگر ویژگی‎های شخصیتی وی توصیف کرد  و گفت: شهید باقری همواره به دنبال نوآوری بود و این رفتار وی ابتکار عمل را از فرماندهان ارشد دشمن می‎گرفت.

وی کادرسازی را یکی از مهمترین ابعاد شخصیتی شهید باقری دانست و او را مبدع سازمان رزم در طول سال‌های دفاع مقدس نامید و افزود: شهید باقری در مقابل دشمنان بسیار قدرتمندانه رفتار و در مواجهه با نیروی دشمن گردان‌های فراوانی را فرماندهی می‌کرد که این فرماندهی منسجم و توانمند ناشی از قدرت عمل وی در کادر سازی از نیروی رزمنده ایرانی بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *