قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / اخبار ایثار / افتتاح ۱۰ مرکز فرهنگی در سراسر کشور/ اولویت بنیاد حفظ آثار ساخت مراکز فرهنگی دفاع مقدس است

افتتاح ۱۰ مرکز فرهنگی در سراسر کشور/ اولویت بنیاد حفظ آثار ساخت مراکز فرهنگی دفاع مقدس است

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه اولویت ما ساخت مراکز فرهنگی دفاع مقدس،‌ گفت: ۱۰ مرکز فرهنگی تا سال آینده در سراسر کشور افتتاح می‌شود.

به گزارش کهف شاهد ، رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه اولویت ما ساخت مراکز فرهنگی دفاع مقدس،‌ گفت: ۱۰ مرکز فرهنگی تا سال آینده در سراسر کشور افتتاح می‌شود.

سردار «بهمن کارگر» رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در همایش مدیران هنری ادارات کل استان‌های بنیاد با گرامیداشت ایام دهه فجر، اظهار داشت: امیدواریم قدردان نعمت بزرگ انقلاب اسلامی باشیم. درباره موضوعات هنری باید بدانیم در چه جایگاهی هستیم و از مسئولیتمان شناخت پیدا کنیم تا در انتخاب مسیر دچار مشکل نشویم.

وی افزود: دفاع مقدس در استمرار انقلاب اسلامی است. یکی از دستاوردهای انقلاب دفاع مقدس است. مدافعین حرم هم استمرار همین راه هستند. از انقلاب اسلامی درس‌هایی گرفتیم که دفاع مقدس شکل گرفت. دفاع مقدس مدلی به ما ارایه داد که می‌بینیم در سوریه و عراق نیز جواب می‌دهد.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: ما باید اول تکلیف خودمان را روشن کنیم که کجا هستیم و ماموریتمان چیست و در همان مسیر حرکت کنیم. ما باید آرمان‌گراهایی باشیم که واقعیت‌های جلوی پایمان را هم ببینیم. این به معنی بهانه آوردن نیست. واقعیت‌ها یعنی اینکه برای رسیدن به آرمان، سیاست‌گذاری، برنامه ریزی و سپس حرکت کنیم.

وی ادامه داد: آینده انقلاب اسلامی بسیار درخشان است و جمهوری اسلامی ایران حتماً موفق می‌شود. سرمایه‌ها و دارایی‌های امروز ما بسیار بیشتر از دوران انقلاب و دفاع مقدس است. سینما، صدا و سیما، رادیو و مطبوعات امروز ما از دوران جنگ پیشرفته‌تر است. در یک دوره زمانی ما برای حرف زدن و ارتباط برقرار کردن با دنیا مشکل داشتیم، اما امروز فضای مجازی یک فرصت است و روزانه حدود صد روزنامه در ایران چاپ می‌شود.

سردار کارگر با طرح این سوال که چرا ما امروز مشکل داریم، گفت: هنر بسیار بحث مقدسی است و کسانی که می‌خواهند به این سمت بیایند باید خودشان را ساخته باشند وگرنه کسی خودساخته نباشد و تقوا نداشته باشد، خائن می‌شود. کسی که در عرصه شهدا پا می گذارد، باید ضمن اینکه شهید را بشناسد خودش نیز عامل باشد.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تاکید کرد: جوانان امروز که دفاع مقدس را درک نکرده‌اند، برای درک شهدا باید تقوا پیشه کنند. ما اول باید خودمان را بسازیم. اگر خودمان را نسازیم، شدنی نیست. عرصه و ابزار هنر، عرصه مقدسی است. کسی که به این عرصه وارد می‌شود، باید حداقل به قداست نزدیک شده باشد. ورود به عرصه هنر یک توفیق الهی است که خداوند عنایت می‌کند. باید از خداوند برای توفیق در کار هنری و لیاقت حضور در این راه تشکر کنیم. هنرمند باید خودش فرد مقدسی باشد.

وی بیان داشت: هنر برای انسان‌ یک فضیلت است. کسی هنرمند است که هنرش را در راه خدا خرج کند. امروز در عرصه هنر، نیاز به عمل داریم. تکلیف ما در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تا سال ۱۴۰۴ مشخص شده است. در قرارگاه امام هادی (ع) برای اجرای این سند صحبت کرده‌‌ایم و امروز به دنبال عمل هستیم. ما در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دنبال انجام کار با کیفیت هستیم.

سردار کارگر عنوان کرد: اولویت من در این بنیاد، ساخت مراکز فرهنگی در استان‌هاست. ما باید اول یک پایگاه داشته باشیم تا بتوانیم کار هنری انجام دهیم. سال آینده ما ۱۰ مرکز فرهنگی در سراسر کشور افتتاح می‌کنیم.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد: ما در ایران در عرصه فیلم مستند ضعیف هستیم، در صورتی که مردم دنیا بیشترین اقبال را از فیلم مستند، دارند. ما در حوزه سینمای دفاع مقدس عقب ماندگی داریم. سال ۱۳۹۳ در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فعل «نمی‌توانیم» را حذف کردیم. گفتیم هر استان باید سالانه ۶۰ کتاب چاپ کند. بعضی‌ها انجام این کار را باور نداشتند؛ ولی انجام شد. ما دنبال بیلان کاری نیستیم، اما می‌خواهیم حصارهایی را بشکنیم. ما می‌توانیم به تعداد شهدا، همسران شهدا، مادران و پدران شهدا کتاب و فیلم تولید کنیم.

وی افزود: دفاع مقدس انقلاب اسلامی را ثبت کرد. دفاع مقدس امام (ره) را هم به آزمون گرفت و امام (ره)نیز موفق شد. همه آن‌هایی که در سینما امروز موفقیتی دارند در دفاع مقدس تربیت شدند. ما در دفاع مقدس سیم‌خاردار وارد می‌کردیم و بلد نبودیم در داخل کشور تولید کنیم در صورتی که امروز در همه ابعاد علوم، نانو، سلول‌های بنیادی به خودکفایی رسیده‌ایم. امروز یکی از قطب‌های درمانی دنیا در ایران است.

سردار کارگر تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس «ما می‌توانیم» را تجربه کردیم و بازی باخته را، بردیم. قوی‌ترین ارتش منطقه در روزگاری ارتش رژیم بعثی عراق بود که به کشور ما حمله کرد و ما پیروز میدان شدیم.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد: آیا نمی‌توانیم عقب ماندگی کارهای هنری در حوزه دفاع مقدس را جبران کنیم؟ امروز همه جوانان با موبایل و دوربین می‌توانند کار هنری تولید کنند. ما باید افق‌هایمان را مشخص کنیم و کاری عملیاتی انجام دهیم. امنیت، بزرگترین توانایی ما است که کشورهای منطقه از آن بی بهره هستند. کشور ما به واسطه نیروهای امنیتی و مردم، دارای اقتدار است.

وی گفت: تهاجم فرهنگی و ناتوی فرهنگی که امروز روی جوانان ما متمرکز است، در روزگار انقلاب و دفاع مقدس وجود نداشت. فضای مجازی با اینکه فرصت است، نوعی اعتیاد محسوب می شود. امروز اگر موبایل را از کسی بگیریم، گویی تمام زندگی را از او گرفته‌ایم.

سردار کارگر خاطرنشان کرد: ما در بنیاد حفظ آثار جناحی کار نمی‌کنیم. ما نه اصولگرا هستیم، نه اصلاح‌طلب. ظرفیت دفاع مقدس بیشتر از جناح‌ بازی سیاسی است. در دفاع مقدس ما؛ ارمنی، مسیحی، شیعه، سنی، هنرمند،‌ امیر و سردار جنگیده‌اند. دفاع مقدس کلید وحدت است و نباید وارد جریان‌های سیاسی شویم. دولت‌های مختلف به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کمک کرده‌‌اند.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس حضرت سیدالشهدا (ع) است. اگر ایشان از ما کاری بخواهند آیا می‌توانیم بگوییم امکانات وجود ندارد؟، تکلیفی نداریم؟ ما در این بنیاد به دنبال فرهنگ و راه سیدالشهدا (ع) هستیم و هر گاه این مسیر را پیمودیم موفق شدیم. اگر قبول کنیم راه سیدالشهدا (ع) را برویم، می‌توانیم حرکت کنیم، اما اگر قبول نداشته باشیم، نخواهیم توانست.

انتهای پیام

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *