قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / ثبت‌نام کنندگان در سامانه سجایا در اولویت تأمین اشتغال هستند

ثبت‌نام کنندگان در سامانه سجایا در اولویت تأمین اشتغال هستند

به گزارش کهف شاهد : حجت‌الله امانی گفت: در راستای اجرای ماده ۲۱ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران از محل مجوزهای صادره توسط سازمان امور اداری و استخدامی به دستگاه‌های مختلف، حداقل ۲۵ درصد از سهمیه‌های استخدامی مربوط به جانبازان، آزادگان، فرزندان شاهد، فرزندان جانباز ۲۵ درصد و بالاتر، همسران شاهد، همسران جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و آزادگان با یک سال اسارت و بالاتر اختصاص یافته است.
وی افزود: جانبازان، آزادگان و فرزندان شاهد جویای کاری که در بانک اطلاعاتی (سامانه سجایا) ثبت‌نام کرده‌اند در اولویت نخست تأمین اشتغال قرار دارند و پس از آن‌ها فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، به ترتیب میزان درصد در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرند.
مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به شرایط منابع اعتباری و سیاست‌های دولت در کاهش جذب و استخدام نیروی انسانی و به لحاظ کثرت افراد فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌ها گفت: بر این اساس مقرر شد تمام ایثارگران واجد شرایط با شرکت در آزمون و رقابت بین خودشان و پس از اخذ امتیاز لازم جهت جذب به دستگاه ذی‌ربط معرفی شوند و این در حالی است که اکنون بیش از ۶۰ هزار ایثارگر جویای کار در سامانه اطلاعاتی ثبت‌نام کرده‌اند.
امانی در خصوص تعداد استخدام‌های انجام‌شده ایثارگران گفت: در سال گذشته (سال ۱۳۹۴) از کل مجوزهای استخدامی نزدیک به ۱۱ هزار و ۶۲۲ نفر از ایثارگران در دستگاه‌های متقاضی نیرو جذب شدند. با توجه به بازبینی و اصلاح قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران پیشنهاد می‌شود از افزایش مشمولین ماده ۲۱ جلوگیری شود، چون در صورت تحقق این امر جذب و استخدام مشمولین فعلی ماده ۲۱ قانون با مشکل روبرو خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین در برخی از رشته‌های تحصیلی مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی، فقط امکان جذب در بخش خصوصی برای ایثارگران قابل پیش‌بینی است و امیدواریم با اجرای برنامه‌های توانمندسازی، افرادی که توانایی جذب در دستگاه‌های دولتی را ندارند و یا علاقه‌مند به اجرای برنامه‌های خوداشتغالی و کارآفرینی هستند نسبت به شرکت در این طرح‌ها اقدام کنند که بر این اساس با شروع فعالیت صندوق اشتغال و کارآفرینی زمینه تأمین منابع اعتباری آن‌ها متناسب با نوع طرح و توانایی بنیاد انجام خواهد شد.
انتهای پیام

منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *