قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی: فرهنگ ایثار و شهادت باید هر روز پر رنگ‌تر از قبل شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی: فرهنگ ایثار و شهادت باید هر روز پر رنگ‌تر از قبل شود

به گزارش کهف شاهد : حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی روز سه‌شنبه ۱۱ آبان ماه در دیدار با اعضای هیئت فرزندان شهدای اسلام که در محل مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر برگزار شد، با ابراز خرسندی از فعالیت‌های هماهنگ و منسجم این هیئت گفت: امیدواریم این هیئت فعالیت‌های خود را در سایر شهرها و شهرستان‌ها نیز تسری دهد.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: برنامه‌های هیئت فرزندان شهدای اسلام باید دارای تنوع لازم باشد تا فعالیت‌های این هیئت یکنواخت نشود و باعث گسترش کارهای آن شود.
معاون رییس جمهوری با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران یادگار امام راحل و ولایت‌فقیه است، افزود: قطعاً هر پیشرفتی که در کشور ما حاصل شده است به برکت ولایت‌فقیه بوده است. عشق به ولایت‌فقیه تنها منحصر به مردم کشور ما نیست و در سفری که چندی پیش به کشور لبنان داشتم عشق به ولایت‌فقیه، ایران و مقام معظم رهبری را در بین لبنانی‌ها هم مشاهده کردم.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به سفارش مقام معظم رهبری درباره خانواده‌های شهدا اشاره کرد و گفت: زمانی که قرار شد به‌عنوان نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مشغول به کار شوم، مقام معظم رهبری در توصیه‌های خود به بنده فرمودند که همواره از خانواده‌های شهدا و ایثارگران سرکشی کنید و به دیدار آن‌ها بروید و از آنان سپاس‌گزاری کنید.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی افزود: بر اساس همین فرمایش مقام معظم رهبری در قالب طرح سپاس دیدارهای خانواده شهدا و ایثارگران گسترش یافت و شخص دکتر روحانی نیز دیدارهای مستمری در قالب این طرح با خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان داشته‌اند و به همین ترتیب وزرا، استانداران، ائمه جمعه و سایر مسئولین در استان‌های مختلف در این طرح مشارکت کرده‌اند و به‌صورت منظم دیدارهایی را با ایثارگران دارند.
وی خدمات‌رسانی و امور فرهنگی را دو حوزه مهم فعالیت بنیاد عنوان کرد و گفت: علاوه بر خدمات‌رسانی به ایثارگران گرامی، فعالیت برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه مهم دیگر بنیاد است و همواره تلاش کرده‌ایم که در این مسیر گام‌های رو به رشدی برداریم که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به برگزاری مراسم روز بزرگداشت شهدا اشاره کرد. در سال نخست و پیش از برگزاری مراسم این روز، بر اساس نظرسنجی‌ها میزان آشنایی مردم با این روز در حدود ۱ درصد بود و پس از برگزاری مراسم در آن سال به ۱۷ درصد افزایش یافت و این رقم در ۲ سال بعد از برگزاری این مراسم به ترتیب به ۳۵ و ۴۵ درصد افزایش پیدا کرد که نشان‌دهنده موفقیت بنیاد در آشنا کردن جامعه با فرهنگ ایثار و شهادت است.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۸۰ هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه‌ها مشغول تحصیل هستند، افزود: بیش از ۲ هزار نفر از اعضای این جامعه عضو هیئت علمی دانشگاه‌ها هستند و در حدود ۷ هزار نخبه شاهد و ایثارگر نیز در کشور ما هستند و همه این‌ها افتخاری برای کل کشور محسوب می‌شود و نشان می‌دهد آینده این کشور به دست فرزندان شهدا و ایثارگران رقم خواهد خورد.
معاون رییس جمهوری با تأکید بر اینکه امروز فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه پررنگ‌تر از قبل شده است، افزود: در پررنگ شدن این فرهنگ فرزندان شهدا و ایثارگران نقش بسیار مهمی داشته‌اند، بااین‌حال نباید به این میزان نیز راضی بود و این فرهنگ هر روز باید نفوذ بیشتری در جامعه پیدا کند؛ راه‌اندازی هیئت فرزندان شهدای اسلام نیز در همین راستاست و این هیئت باید با قدرت به کار خود ادامه دهد. بنیاد به تشکل‌های شاهد و ایثارگر نیاز دارد و همواره تأکید کرده‌ام که این تشکل‌ها باید اتاق فکر بنیاد باشند.
در این دیدار علی عباس کمری رییس مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر و اعضای هیئت فرزندان شهدای اسلام به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این هیئت پرداختند و بر وجود تعامل مثبت بین این هیئت و بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کردند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی پس ‌از این دیدار، با جمعی از دبیران کل تشکل‌های شاهد و ایثارگر دیدار کرد و با بیان اینکه همواره نگاه ویژه‌ای از سوی بنیاد نسبت به تشکل‌های شاهد و ایثارگر وجود دارد، افزود: تشکل‌های شاهد و ایثارگر بازوی بنیاد هستند و ما هرگز تشکل‌ها را در مقابل بنیاد نمی‌دانیم.
وی با اشاره به وجود برخی کاستی‌ها در بخش اعتبارات گفت: با وجود این کاستی‌ها همواره تلاش کرده‌ایم تمام اهداف بنیاد را به نتیجه برسانیم و هنر مدیریتی را در این می‌دانیم که با وجود کمبودها، مشکلات را برطرف کنیم.
انتهای پیام

منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی بنیاد شهید امور ایثارگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *