قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / کارشناس ارشد سینما در گفت و گو با شهیدخبر؛ فرزندان شاهد و ایثارگر فیلمساز را حمایت کنید/فرهنگ شهادت با توانمندسازی فرزندان شاهد و ایثارگر در عرصه سینمای دفاع مقدس اشاعه می یابد

کارشناس ارشد سینما در گفت و گو با شهیدخبر؛ فرزندان شاهد و ایثارگر فیلمساز را حمایت کنید/فرهنگ شهادت با توانمندسازی فرزندان شاهد و ایثارگر در عرصه سینمای دفاع مقدس اشاعه می یابد

به گزارش کهف شاهد :

“شهره شافعی” که خود در طی ۸ سال دفاع مقدس در نقطه صفر مرزی که امروزه پادگان آشوری نامیده می شود زندگی کرده  و از نزدیک واقعیت جنگ را بصورت ملموسی حس کرده است ضمن معرفی خود گفت: در خانواده ای بزرگ شدم که  از همان ابتدا، در جریان واقعیات جنگ قرار داشتند. پدرم جانباز ۵۲% و برادرم نیز که وارث حملات شیمیایی رژیم غاصب صدام  بود، اکنون در اثر عوارض ناشی از شیمیایی بودن پدر، فلج شده است.

این مدرس دانشگاه ضمن برشمردن خصوصیات فیلمسازان عرصه دفاع مقدس و با  گریز به خاطرات دوران کودکی خود، خاطر نشان کرد: آنچه باعث می شود تا آثار دفاع مقدس به ثمر برسد توجه به عناصر سازنده فیلم است. اگر فیلمساز  با فرهنگ دفاع مقدس آشنا بوده و از نزدیک واقعیات جنگ را لمس کرده باشد، مسلماً فیلم موفقی خواهد ساخت. من خود با الهام از حادثه ای که بیش از حوادث دیگر و برای همیشه در ذهن من روشن است، بر رسالت خود در عرصه فیلم سازی مصمم هستم. هیچگاه از یاد نخواهم برد دو دختر بچه همسایه مان چگونه در بالکن خانه شان، بازگشت تمامی مردان ما، از جنگ را با شادی وصف نا پذیری اعلام می داشتند و خاطره آن روز تلخ را که، اعلام خبر شهادت پدر این دو بچه، ناله های جانسوز شان بود در بالکن انتظار خانه شان.

دبیر انجمن فیلم بسیج هنرمندان کشور در خصوص علل کمرنگ شده فرهنگ ایثار و شهادت گفت: من معتقدم سینما عرصه مناسبی برای نهادینه سازی فرهنگ ایثارگری و دفاع مقدس است به شرطیکه اجازه ظهور این هنر مقدس داده شود. متأسفانه گروه تلویزیونی شاهد و موسسه فرهنگی شاهد در این زمینه بسیار ضعیف عمل کرده اند. در واقع علاوه بر اختصاص نادرست تسهیلات فرهنگی به موارد غیر ضرورری و بعضاً مضر، عدم توجه به استفاده از نیروهای شاهد دانش آموخته رشته سینما مزید بر علت است.

انتهای پیام

منبع خبر : http://www.shahidnews.com/view/126587

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *