قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / عناوین اصلی / امکان افزودن ماده ای درباره ایثارگران به برنامه ششم نیست

امکان افزودن ماده ای درباره ایثارگران به برنامه ششم نیست

به گزارش کهف شاهد دکترمحمدمهدی مفتح نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو هیات امنای کانون همبستگی فرزندان شاهد در دیدار اعضای هیات امناء و هیات مدیره این کانون با نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در سخنانی بیان داشتند:

وضعیت مالی دولت و اداره ی کشور به گونه ای است که اگر ما بخواهیم در گوشه ای بنشینیم و تصور کنیم هر چقدر به ما بودجه دادند به همان اندازه هم کار انجام می دهیم، هیچ کاری انجام نخواهد شد. هر چقدر تلاش بیشتر بکنیم و بودجه از دولت بگیریم، به همان میزان هم می توانیم کار انجام دهیم. لذا نمی توان گفت که چون بودجه نداریم و نمی توانیم قانون را اجرا کنیم، قوانین باید ملغی شود. باید برای جذب بودجه، بنیاد تلاش کند.

وی تاکید نمود: حقیقتا ما از بنیاد شهید این انتظار را داریم که مدیران و معاونین بنیاد مانند سایر دستگاه ها فعال باشند، در مجلس مشاهده شوند، وزرا و مسئولین شب و روز در مجلس پیگیر هستند که برای کاری که وظیفه شان هست اعتبار و بودجه بگیرند ولی از مدیران بنیاد هیچ خبری نیست.

عضوهیات امنای کانون همبستگی فرزندان شاهد افزود: ما واقعا این نقد را به دولت داریم، در برنامه ششم، ۶ مورد مسئله را دولت در خصوص محیط زیست، آب و… پیشنهاد دادند، چرا مسئله ایثارگران نباید از مهمترین مسایل باشد و در سرفصل ها دیده شود؟!

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در دایمی کردن احکام برنامه پنجم توسعه حداقل به دنبال حفظ همان مصوبات قبلی و ادامه آنها هستیم و حفظ مصوبات سابق و ادامه پیدا کردن آن ، بار مالی جدید نسبت به برنامه پنجم و قانون جامع ایثارگران به دولت تحمیل نمی کند، تاکید نمود: ما از جنابعالی انتظار داشتیم بعنوان نماینده ایثارگران در دولت این موضوع را حل کنید. تمام قوانین ایثارگران تا پایان سال جاری اعتبارش منقضی می شود و با یک بحران قانون در خصوص ایثارگران مواجه خواهیم شد که از هم اکنون باید تدبیری اندیشیده شود.

ایشان در پایان با اظهار گلایه در خصوص نامه حجت الاسلام شهیدی به شورای نگهبان افزودند، در حالی که در تصویب برنامه ششم با جهت گیری هایی که هست، امکان افزودن ماده ای به این برنامه با موضوع ایثارگران میسر نخواهد بود، با ارسال این نامه شورای نگهبان هم برای تایید، با این دلیل که این قوانین بار مالی دارد و مغایر اصل ۷۵ است به مشکل خواهد خورد.

وی در پایان یادآور شد: کما فی السابق فراکسیون فرزندان شاهد و کانون آماده اند در این راستا هرگونه همکاری را با بنیاد شهید داشته باشند تا منافع و مصالح ایثارگران به نحو شایسته ای جلب گردد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *