قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / زیارت اربعین به نیابت از شهدا/ همکاری خادمین شش کشور در طرح «نائب‌الشهید»

زیارت اربعین به نیابت از شهدا/ همکاری خادمین شش کشور در طرح «نائب‌الشهید»

مدیر عامل کانون همبستگی فرزندان شاهد از اجرای طرح «زیارت اربعین به نیابت شهدا» در چهارمین سال متوالی و با کمک ۱۰۰ خادم از شش کشور خبر داد.

کهف شاهد: حسین عامریان مدیر عامل کانون همبستگی فرزندان شاهد در گفت‌وگویی با اشاره به جزئیات اجرای طرح نائب الشهید در اربعین سال ۹۸ اظهار داشت: امسال توفیق است طبق سال‎های گذشته طرح نائب الشهید در پیاده‌روی اربعین اجرا شود و زائرین اربعین حسینی به نیابت از شهدا در پیاده‌روی شرکت کنند. در اربعین سال ۹۷ تقریبا ۵۰۰ هزار کارت به نیابت از شهدا در موکب‌های محل استقرار طرح و سایت نائب الشهید صادر شد.

وی با اشاره به اینکه طرح نائب الشهید امسال با همکاری موسسه «شهید» عراق انجام می‌شود، افزود: امسال دو موکب واقع در فرودگاه امام خمینی (ره) و عمود ۲۸۷ مسیر پیاده‌روی و در مقابل موکب امام رضا (ع) امکان صدور کارت و تقدیم آن به زائران را دارند. ۱۰۰ خادم از شش کشور پاکستان، افغانستان، یمن، نیجریه، عراق، لبنان و بحرین در مساحت تقریبی یک هزار و ۵۰۰ متری موکب به این طرح کمک خواهند کرد.

عامریان تصریح کرد: افراد علاقه‌مند به شرکت در این طرح می‌توانند با مراجعه به مواکب طرح نائب الشهید و سایت Www.nayebshahid.ir شهید مورد علاقه خود را از کشورهای مختلف و ملیت‌های مختلف انتخاب و از کارت مربوط به آن پرینت تهیه کنند. این کارت‌ها به چهار زبان فارسی، عربی، انگلیسی و اردو تهیه و چاپ خواهد شد.

مدیر عامل کانون همبستگی فرزندان شاهد در ادامه بیان کرد: اطلاعات ۱۸۵ هزار شهید در سایت بارگزاری شده است که دوستداران شهدا می توانند مراجعه کرده، ثبت نام و کارت نیابت آن شهید را دریافت کنند. همچنین افراد می‌توانند با درج اطلاعات شهید مورد نظر خود در سایت، از کارت نائب الشهید خود پرینت بگیرند.

وی هدف از اجرای این طرح را زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و افزود: این طرح در چهارمین سال برگزاری خود، شعار «جای شهدا خالی نیست» را انتخاب کرده است.

در موکب‌های طرح نائب الشهید استیژی پیش بینی شده است که سال گذشته شبکه‌های مختلف بین‌المللی مستندهای خوبی را در آن تهیه کردند. در موکب نشان‌هایی از کشورها و گروه‌های جبهه مقاومت داریم. پرچم گروه‌های مقاومت و تمثال شهدا در سایز بزرگ طراحی شده و اقلام فرهنگی مربوط به شهدا و ترویج فرهنگ و ایثار شهادت در این غرفه عرضه می‎شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *