قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / تشریح نکات قابل توجه ایثارگران شرکت‌کننده در آزمون فراگیر استخدامی

تشریح نکات قابل توجه ایثارگران شرکت‌کننده در آزمون فراگیر استخدامی

مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران به تشریح نکات قابل توجه ایثارگران شرکت‌کننده در هفتمین آزمون فراگیر استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور پرداخت.

کهف شاهد: سردار حسن‌زاده ضمن اشاره به شروع ثبت‌نام هفتمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور از سوم مهرماه، گفت: در این آزمون بیش از ۳۰ هزار نفر پذیرفته می‌شوند و ایثارگران متقاضی شرکت در هفتمین آزمون فراگیر استخدامی، ضمن ثبت‌نام و شرکت در آزمون و رقابت با سایر ایثارگران از سهمیه حداقل ۲۵ درصد ویژه ایثارگران بهره‌مند می‌شوند.
مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: ایثارگرانی که وضعیت شغلی آنان در سامانه سجایا (سامانه جامع اطلاعات یکپارچه ایثارگران) به‌عنوان شاغل ثبت شده باشد نمی‌توانند از سهمیه ایثارگری استفاده کنند.
وی در مورد امکان شرکت دانشجویان در این آزمون گفت: تمام دانشجویان غیر شاغل که قبلاً از فرصت شغلی استفاده نکرده‌اند می‌توانند با استفاده از سهمیه در آزمون استخدامی شرکت کنند و نیاز به مراجعه به بنیاد و ثبت‌نام در لیست بیکاران سجایا وجود ندارد و با همان وضعیت شغلی ثبت شده مجاز به استفاده از سهمیه ایثارگران هستند.
مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: دانشجویان ایثارگر متقاضی شرکت در آزمون استخدامی در زمان ثبت‌نام صرفاً باید شغل_محل‌های مقطع پایین‌تر از مقطع دانشجویی خود را که در حال حاضر مدرک فارغ‌التحصیلی آن را دارا هستند انتخاب کنند تا هنگام قبولی و معرفی برای مصاحبه و گزینش با مشکل روبرو نشوند.
حسن‌زاده با بیان اینکه در این مرحله از آزمون استخدامی مشمولین ماده ۲۱ قانون جامع به ۲ گروه ایثارگری ۲۵ درصد و ۵ درصد تقسیم شده‌اند و شغل_محل‌های هریک از آنان در ستون مجزا در کنار سهمیه آزاد درج شده است گفت: ایثارگران عزیز باید دقت داشته باشند در صورتی‌که تمایل دارند از سهمیه حداقل ۲۵ درصد بهره‌مند شوند باید الزاماً از شغل_محل‌های مربوط به این گروه اقدام به انتخاب کنند.
وی در مورد مشمولین سهمیه استخدامی ایثارگران گفت: مشمولین سهمیه استخدامی حداقل ۲۵ درصد شامل جانبازان و آزادگان، همسر و فرزندان شهدا و همسر و فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، همسر و فرزندان آزادگان یک سال و بالای یک سال اسارت و خواهر و برادر شهید هستند و سهمیه ۵ درصد نیز شامل رزمندگان باسابقه حداقل ۶ ماه جبهه و همسر و فرزندان آنان و فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد و فرزندان آزادگان کمتر از یکسال اسارت می‌شود.
مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران یادآور شد: ایثارگرانی که به هر دلیلی تمایل دارند از سهمیه آزاد بهره‌مند شوند باید شغل_محل‌های مربوط به سهمیه آزاد را انتخاب کنند و بدیهی است این گروه از ایثارگران علیرغم عدم بهره‌مندی از سهمیه ایثارگران مطابق با وضعیت ایثارگری می‌توانند از معافیت‌های مربوطه نظیر سن و یا معدل بهره‌مند شوند.
حسن‌زاده با بیان این‌که ایثارگرانی که در آزمون استخدامی آتش‌نشانی چند برابر ظرفیت پذیرفته شده‌اند می‌توانند در این آزمون شرکت کنند افزود: این عزیزان باید توجه داشته باشند چنانچه در مرحله دوم آزمون آتش‌نشانی پذیرفته شوند باید در همان شغل مشغول به کار شوند.
وی تأکید کرد: تمام متقاضیان شرکت در آزمون از جمله ایثارگران به استناد رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری ملزم به رعایت شرط بومی بودن نیستند و چنانچه در شغل_محل‌های خارج از شهر یا استان خود شرکت کنند و پذیرفته شوند موظف به سپردن تعهد به انجام خدمت در دستگاه پذیرنده خواهند بود و در این خصوص با توجه به نیاز دستگاه به خدمت افراد جذب شده در شغل_محل‌های تعیین‌شده هیچ‌گونه پیگیری از ناحیه بنیاد برای انتقال محل خدمت ممکن نخواهد بود و فرد موظف به خدمت در شهر_محل پذیرفته شده است.
مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد معافیت‌های ایثارگران از بعضی محدودیت‌های عنوان‌شده در آزمون گفت: ایثارگران مشمول ماده ۲۱ قانون جامع که در هفتمین آزمون فراگیر شرکت می‌کنند با توجه به نوع ایثارگری مشمول معافیت‌های معدل و سنی مربوط به خود، در تبصره‌های ۱ و ۲ بخش دوم (شرایط عمومی داوطلبان) و نیز بندهای ۵ و ۷ بخش چهارم (امتیازات و سهمیه‌های قانونی) دفترچه آزمون می‌شوند.
حسن‌زاده با اشاره به تعداد پذیرفته شدگان در آزمون یادآور شد: از کل مجوزهای استخدامی صادرشده برای تقریباً ۱۹ دستگاه اجرایی حدوداً ۴۷۰۵ نفر متعلق به سهمیه حداقل ۲۵ درصد ویژه ایثارگران است که این تعداد جدا از سهمیه حداقل ۲۵ درصد ایثارگران از محل مجوزهای مربوط به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور مستند به ماده ۲۱ قانون جامع است.
وی در پایان یادآور شد: ایثارگران قبل از انتخاب شغل مورد تقاضای خود دفترچه راهنمای آزمون و به‌ویژه بخش مربوط به ایثارگران را با دقت مطالعه و سپس اقدام به ثبت‌نام کنند.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *