قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / خانه ملت تحرک کافی برای حل مشکلات ایثارگران را ندارد

خانه ملت تحرک کافی برای حل مشکلات ایثارگران را ندارد

امروز خانواده معظم شهدا، پدر و مادران شهدا که در سنین پیری قرار دارند، همچنین فرزندان شهدا که بخش اعظم آنها بیکار هستند، جانبازان که نیاز به درمان دارند، هر کدام به نوعی با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند و بعضا به فراموشی سپرده شده اند

کهف شاهد: عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی، تحرک بیشتر و فعال منتخبان خانه ملت در قبال مسائل و مشکلات اثارگران را خواستار شد.

یحیی کمال پور، نماینده ایثارگر جیرفت در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از بی توجهی برخی مسئولین و عدم نظارت جدی بر اجرای قوانین ایثارگری، به مسائل و مشکلات معیشتی، درمانی، اشتغال و … ایثارگران اشاره کرد و رهنمودهای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) را یادآور شد و اظهار داشت: ما توصیه ای از حضرت امام در مورد ایثارگران به این مضمون که نگذارید پیشکسوتان جهاد و شهادت در پیچ و خم مشکلات زندگی به دست فراموشی سپرده شوند. متاسفانه در شرایط فعلی ما به آنچه که حضرت امام از آن یاد کرده اند داریم نزدیک می شویم.

وی گفت: امروز خانواده معظم شهدا، پدر و مادران شهدا که در سنین پیری قرار دارند، همچنین فرزندان شهدا که بخش اعظم آنها بیکار هستند، جانبازان که نیاز به درمان دارند، هر کدام به نوعی با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند و بعضا به فراموشی سپرده شده اند.

وی ادامه داد: امروز برای جامعه ایثارگری، گرفتاری پشت گرفتاری است و مشکلات  ایثارگران از حد تحمل و صبر خارج شده است و فکر نمی کنم دولت عزم و اراده ای برای رفع مشکلات ایثاگران داشته باشد و با همه گرفتاری و مشکلاتی که این قشر دارد در بحث سهمیه ها، اشتغال و .. انها را متهم می کنند در حالی‌که با وجود گذشت ۴ دهه از انقلاب هنوز بستر مناسبی برای این سندهای زنده انقلاب در جامعه فراهم نشده است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس دهم تصریح کرد: متأسفانه در اثر بی تدبیری مسئولان، امروز جوانانی که در عرصه تلاش و بالندگی جامعه قرار گرفته اند بعضا” این تصور غلط را دارند که ایثارگران مانعی بر سر راه آنها هستند! درحالی که متاسفانه نه در فرهنگ و نه در اشتغال، هنوز نتوانسته ایم برای جانبازان و جامعه ایثارگری کاری انجام دهیم و مطمئنا مسئولینی که سستی و بی توجهی می کنند در پیشگاه شهدا مسئول هستند و در آخرت هم باید پاسخگو باشند.

وی متذکر شد: از مجلس به عنوان یک نهاد برخاسته از مردم، این انتظار هست که در اجرای قوانین مربوط به جامعه ایثارگری نظارت خود را جدی و قوی تر کند و با عوامل عدم اجرای قوانین برخورد کند و اگر هم جایی در تامین اعتبارات مشکلات وجود دارد، موضوع به مقام معظم رهبری منعکس شود.

کمالی پور ادامه داد: مطمئنا مقام عظمای ولایت وقتی متوجه مشکلات این سندهای زنده انقلاب شوند، دستورات لازم را خواهند داد و در نهایت، راه حلی برای رفع دغدغه این عزیزان که امروز درگیر بیمارستان و تخت و غیره هستند پیدا خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *