قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / آمادگی کامل بنیاد برای اجرای طرح‌های اشتغال زایی

آمادگی کامل بنیاد برای اجرای طرح‌های اشتغال زایی

مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد اعلام کرد: در سال جاری با توجه به محدودیت منابع، بنیاد شهید و امور ایثارگران آمادگی کافی جهت اجرای طرح‌های خوداشتغالی خانواده شهدا و ایثارگران را دارد.

کهف شاهد: سردار حسن زاده در نشست شورای اداری بنیاد شهرستان‌های استان تهران، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «کسی که در حوزه اشتغال کار می‌کند مانند کسی است که در دوران جنگ به صورت شبانه‌روزی فعالیت دارد» اظهار داشت: باوجود آمارهایی که در زمینهٔ افزایش تعداد شاغلان وجود دارد هنوز این آمار و گزارش‌ها در سامانه ثبت‌نشده است بنابراین این سامانه باید به روزرسانی شده و پرونده تمام افراد با لینک تأمین اجتماعی مشخص و اشتغال آن‌ها با ثبت کد ملی ثبت شود.
وی افزود: در حوزه آموزش و مهارت سازی، طبق توافق با سازمان فنی و حرفه‌ای استان تهران و مجتمع فنی تهران که به صورت تخصصی در سطوح بین‌المللی در حوزه اشتغال فعال است، می‌توان گام خوبی در این زمینه برداشت، همچنین در زمینهٔ مهارت‌آموزی ایثارگران در شهرستان‌ها استان تهران، آمادگی برای پرداخت اعتبارات وجود دارد.
حسن‌زاده تصریح کرد: در سال جاری با توجه به محدودیت منابع، در زمینهٔ اشتغال، آمادگی کامل جهت اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی برای خانواده شهدا و ایثارگران وجود دارد و کافی است شما قدم بردارید و در این زمینه فعال شوید.
وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های شغلی که در شهرستان‌های استان تهران به واسطه شهرک‌های صنعتی وجود دارد می‌توان با راه‌اندازی اردوهای اشتغال‌زایی با هزینه بسیار کم، نیروها را با محیط کار آشنا کرد، در زمینهٔ طرح‌های خوداشتغالی و ارائه تسهیلات نیز مشکلی نداریم و در بستر تولید و توسعه روستایی با برنامه و هدف می‌توان مشکلات را پشت سر گذاشت اما باید مشوق‌های بیمه‌ای برای آن در نظر گرفته شود.
مدیرکل اشتغال بنیاد در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت‌های استخدامی باید با حرکت به سمت خوداشتغالی، فرصت‌های اشتغال را برای جامعه ایثارگری ایجاد کرد.
در ادامه این نشست حجت‌الاسلام حسن هنرمند مدیرکل مددکاری و مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن عید سعید قربان و عید غدیر و همچنین سالروز ورود آزادگان به کشور اظهار داشت: شهرستان‌های استان تهران در حوزه مددکاری جزو پنج بنیاد برتر کشور محسوب می‌شود. مددکاری در نظام جمهوری اسلامی از مسائل مهم است و در این بخش حوزه مربوط به خانواده‌های شهدا و ایثارگران اهمیت ویژه‌ای دارد و این وظیفه بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفته است.
وی عنوان کرد: رسیدگی به امور عزیزانی که پیش از انقلاب و بعد از آن در دوران دفاع مقدس و سایر موارد به درجه ایثارگری نائل شده‌اند ضرورت شکل‌گیری بخش مددکاری را در بنیاد شهید و امور ایثارگران ایجاد کرده است و از این رو مددکاری اهداف و سیاست‌های مشخصی را پیگیری می‌کند.
حجت‌الاسلام هنرمند افزود: پژوهش محوری و نگاه علمی در تهیه طرح‌ها و برنامه‌ها، ارائه خدمات مددکاری اجتماعی و مشاوره و حرکت در جهت ایجاد ساختار مناسب اجتماعی، بخشی از سیاست‌های حوزه مددکاری بنیاد را تشکیل می‌دهد و از اهداف عمده مددکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز می‌توان به توسعه سلامت و امنیت بهداشت روانی، شکوفایی اجتماعی و خوداتکایی ایثارگران اشاره کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *