قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / نشست فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با رئیس بنیاد شهید و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح

نشست فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با رئیس بنیاد شهید و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح

برگزاری نشست فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با رئیس بنیاد شهید و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا)

 

کهف شاهد: پس از مدت ها کشمکش ، نشست فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با رئیس بنیاد شهید و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا) برگزار شد.

در این نشست که حجت الاسلام شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و رئیس سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح و اعضای فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی حضور داشتند، مسائل و مطالبات جامعه ایثارگری از جمله بیمه تکمیلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین اعضای فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در راستای حل معضلات ناشی از عدم اجرای کامل بیمه تکمیلی با رئیس بنیاد شهید و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا) دیدار و گفت و گو کردند.

 بر پایه این گزارش، در این نشست مشترک که به نوعی آشتی کنان نمایندگان ایثارگر مجلس با مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران بود، حجت الاسلام و المسلمین حسن نوروزی رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس دهم آمادگی قوه مقننه برای تعامل هر چه بیشتر با بنیاد شهید در جهت اجرای مصوبات قانونی و تامین اعتبارات مورد نیاز بنیاد شهید و امور ایثارگران را اعلام کرد.

 حجت الاسلام شهیدی نیز در این نشست طی سخنانی از دستور رئیس جمهور به معاون اول و برخی از وزرا برای حل و فصل معضل بیمه تکمیلی ایثارگران خبر داد و اظهار داشت: قرار شد در روز چهارشنبه با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر اقتصاد، وزیر بهداشت و درمان نشستی با موضوع بیمه تکمیلی ایثارگران برگزار شود و این دستور رئیس جمهور برای حل و فصل بیمه تکمیلی ایثارگران به شمار می رود.

 رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: در این خصوص گزارشی خدمت مقام معظم رهبری ارائه شده است و بدون تعامل و هماهنگی با مجلس این موضوع (بیمه تکمیلی) قابل حل و فصل نخواهد بود و از مجلس تقاضا می کنیم که تعامل بیشتری با بنیاد شهید و امور ایثارگران داشته باشد تا ما بتوانیم اعتبارات مورد نیاز را اخذ کنیم.

 حجت الاسلام و المسلمین شهیدی با اشاره به بدهی سنگین بنیاد شهید به بیمه ایران و بیمه دی خاطرنشان کرد: متاسفانه بدهی بنیاد به این دو بیمه بسیار زیاد است و باید با کمک مجلس این مسئله را حل و فصل کنیم تا در ادامه راه برای درمان ایثارگران با مشکل برخورد نکنیم.

 رئیس بنیاد شهید در خصوص شایعات کناره گیری از ریاست بنیاد شهید خاطرنشان کرد: اگر نتوانم در بنیاد شهید بمانم، وظیفه شرعی خود می دانم که کناره گیری کنم و علاقه خاصی به این میز ندارم، اما امیدوارم در خدمت بنیاد شهید و امور ایثارگران باشم.

وی اضافه کرد: اگرچه مدتی مریض احوال بودم اما تلاش می کنم از این به بعد زمان بیشتری در خدمت ایثارگران باشم و امیدوارم در هفته آینده باز هم در خدمت فراکسیون ایثارگران مجلس باشم تا معضل کمبود اعتبارات در این بخش حل و فصل شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران درخصوص مصوبه دولت در مورد خودروهای جانبازان متذکر شد: جانبازانی که قبلا خودرو دریافت کرده اند، بر اساس قانون به آنها خودرویی تعلق نخواهد گرفت و برای بار اولی ها نیز مصوبه ای در دولت به تصویب رسیده است که بر اساس آن از این امتیاز بهره مند شوند.

حجت الاسلام شهیدی با اشاره به بودجه سال آینده کشور تاکید کرد: امیدوارم معضل بیمه تکمیلی ایثارگران در لایحه بودجه سال آینده که در آذر ماه تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد، معضل بیمه تکمیلی ایثارگران به طور کلی حل و فصل شود.

 در این نشست حجت الاسلام حسن نوروزی رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس دهم اظهار امیدواری کرد که با تعامل هر چه بیشتر مجلس و بنیاد شهید مشکلات ناشی از بیمه تکمیلی ایثارگران برطرف شود.

نماینده ایثارگر مردم رباط کریم و بهارستان در این نشست تاکید کرد: ما اصلا” با بنیاد شهید مشکلی نداریم و هدفمان حل و فصل مسائل ایثارگران است.

همچنین در حاشیه این نشست امیر خجسته نماینده ایثارگر مردم همدان با مصافحه و روبوسی با حجت الاسلام شهیدی، آمادگی خود را برای همکاری و تعامل هر چه بیشتر با بنیاد شهید برای حل مشکلات ایثارگران اعلام کرد.

 در این نشست رئیس سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح(ساتا) نیز طی سخنانی پیشنهاد کرد: باید به صورت تضامنی مسائل درمانی ایثارگران را حل و فصل کنیم و این مسئولیت را از بنیاد شهید بر عهده بیمه دیگری(ایران) واگذار کنیم تا فقط بنیاد شهید به عنوان نماینده دولت بر آن نظارت کند، نه اینکه هم مجری و هم ناظر باشد، چرا که در غیر این صورت این معضل کماکان ادامه خواهد داشت.

گفتنی است در پایان این نشست مشترک، رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس آمادگی نمایندگان ایثارگر را برای تصویب طرح ها و لوایح قانونی برای حل و فصل بیمه ایثارگران اعلام کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *