قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / آخرین اخبار / معافیت مالیاتی ایثارگران در مشاغل آزاد و بازار کسب و کار

معافیت مالیاتی ایثارگران در مشاغل آزاد و بازار کسب و کار

لایحه اصلاح ماده (۵۶) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران موضوع معافیت مالیاتی درآمد ایثارگران در مشاغل آزاد و بازار کسب و کار (در حال بررسی در هیئت وزیران)

 

 

کهف شاهد:بنیاد شهید و امور ایثارگران پیشنهاد اصلاح ماده (۵۶) قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران را به هیئت وزیران ارائه کرده است.

به موجب ماده (۵۶) قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران، ۱۰۰ درصد حقوق و فوق العاده شغل و سایر فوق العاده ها اعم از مستمر و غیرمستمر شاهد، جانبازان و آزادگان از پرداخت مالیات معاف می‌باشند.

معافیت موضوع این ماده تنها ناظر بر حقوق و مزایای ناشی از رابطه استخدامی ایثارگران مشمول است، درحالی که بخش عمده ای از ایثارگران منجمله مشمولین فصل پنجم قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، با استفاده و بعضا بدون استفاده از تسهیلات و خدمات مقرر در قوانین و مقررات موضوعه مرتبط با ایثارگران، در مشاغل آزاد و بازار کسب و کار مشغول به فعالیت هستند که عدم استفاده از امتیاز معافیت از پرداخت مالیات، موجب درخواست و اعتراض شده است.

بنیاد شهید و امور ایثارگران با توجه به نامگذاری سال ۱۳۹۸ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال “رونق تولید” و به جهت ترغیب ایثارگران به اشتغال مولد و حمایت از طرح های اشتغال زایی و همچنین محدودیت های استخدامی در دستگاه‌ها، پیشنهاد افزودن یک تبصره به ماده (۵۶) این قانون را به دولت ارائه کرده است.

براساس این پیشنهاد “والدین، همسران و فرزان شهدا، جانبازان، آزادگان، همسران جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، همسران آزادگان یکسال اسارت و بالاتر، فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، فرزندان آزادگان یکسال اسارت و بالاتر به ماخذ ۷ برابر درآمد حداقل حقوق سالیانه کارگران مشمول قانون کار از پرداخت مالیات معاف می شوند”.

این پیشنهاد هم اکنون در حال رسیدگی در کمیسیون اقتصاد هیئت دولت است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *